Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Turystyka wodna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka wodna
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Wawrzyniec Wawrzyniak <Wawrzyniec.Wawrzyniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 16 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość warunków panujących w środowisku wodnym
W-2Intyerakcje pomiedzy składnikami środowiska wodnego
W-3Znajomośc zasad hydrologicznych i morfometrycznych wód
W-4Znajomość bezpieczeństwa i higieny pracy w wodzie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studentów z warunkami uprawiania sportów wodnych, metod uprawiania tustystyki wodnej, zasad bezpieczeństwa w wodzie. Omówienie i ocena możliwosci uprawiania turystyki wodnej w Polsce i na świecie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Walory turystyczne Pobrzeża Bałtyku3
T-A-2Walory turystyczne pojeziorze Pomorskiego3
T-A-3Walory turystyczne pojezierza Warmińsko - Mazurskiego3
T-A-4Walory turystyczne pojezierza Wielkopolskiego2
T-A-5Żeglarstwo, windsurfing, kitesurfing3
T-A-6wioślarstwo, nurkowanie2
16
wykłady
T-W-1Wody śródlądowe i morskie podział zasobów wodnych hydrosfery, morza, oceany, rzeki jeziora2
T-W-2Definicje i historia turystyki wodnej w Polsce i na świecie2
T-W-3Typy turystyki wodnej, perspektywy rozwoju2
T-W-4Wykorzystanie wód rzek, jezior, zbiorników zaporowych i mórz do celów tusrystycznych2
T-W-5Drogi wodne, jeziora, rzeki, jeziorność2
T-W-6Bezpieczny wypoczynek, przepisy prawne, locja3
T-W-7Organizacja przedsiębiorstwa turystycznego, przemysł turystyczny w Polsce i na świecie3
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczeszczanie na zajecia16
A-A-2Studiowanie literatury20
A-A-3opracowanie konspektów10
A-A-4Opracowanie prezentacji10
A-A-5Nauka do sprawdzianów praktycznych4
60
wykłady
A-W-1uczetnictwo w wykladach16
A-W-2czytanie wskazanej literatury39
A-W-3przygotowanie się do zajęć5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, prelekcja, ćwiczenia autytoryjne, klasyczna metoda problemowa, wykład konwersatoryjny, seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdziany wiedzy, kolokwia, prezentacje
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO10-2ut_W01
Student opanowałwiedzę w zakresie warunków panujących w środowisku wodnym.
TOW_1A_W13, TOW_1A_W17, TOW_1A_W18, TOW_1A_W19, TOW_1A_W23, TOW_1A_W24S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO10-2ut_U01
Student uzyska umiejętność pływania na różnego rodzaju sprzęcie wodnym (łodzie wiosłowe i silnikowe, żaglówki, bojery, kajaki, canoe) oraz zachowania się w wodzie w momencie niebezpieczeństwa
TOW_1A_U01, TOW_1A_U07, TOW_1A_U10, TOW_1A_U11, TOW_1A_U12, TOW_1A_U14S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO10-2ut_K01
Student nabędzie następujące kompetencje: Postępowanie zgodnie z zasadami etyki, Chętny do pomocy, Dbałość o środowisko wodne Zdolność do podejmowania samodzielnych decyzji
TOW_1A_K01, TOW_1A_K05, TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01C-1T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO10-2ut_W01
Student opanowałwiedzę w zakresie warunków panujących w środowisku wodnym.
2,0Nie znajomość zasad zachowania się w wodzie, nieznajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej
3,0Słaba znajomość zasad zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej
3,5Student zna podstawowe zasady zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej
4,0Student zna wszystkie zasady zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej, jednakże w sytuacjach praktycznych ma problemy z wykorzystaniem swojej wiedzy
4,5Student zna wszystkie zasady zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej, swoją wiedzę umie wykorzystać w praktyce
5,0Student wyróżnia się na tle innych doskonałą znajomością zasad zachowania się w wodzie, znajomością warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej. Swoją wiedzę umie wykorzystać w praktyce

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO10-2ut_U01
Student uzyska umiejętność pływania na różnego rodzaju sprzęcie wodnym (łodzie wiosłowe i silnikowe, żaglówki, bojery, kajaki, canoe) oraz zachowania się w wodzie w momencie niebezpieczeństwa
2,0Student nie umie zachować się na sprzęcie pływającym, nie potrafi obsługiwać wybranego sprzętu wodnego
3,0Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać jeden wybrany rodzaj sprzętu wodnego
3,5Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać 2 wybrane rodzaje sprzętu wodnego
4,0Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać 3 wybrane rodzaje sprzętu wodnego
4,5Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać 4 wybrane rodzaje sprzętu wodnego
5,0Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać wszystkie omówione na zajęciach rodzaje sprzętu wodnego w prawidłowy sposób

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO10-2ut_K01
Student nabędzie następujące kompetencje: Postępowanie zgodnie z zasadami etyki, Chętny do pomocy, Dbałość o środowisko wodne Zdolność do podejmowania samodzielnych decyzji
2,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć nie ma kompetencji i umiejętności do pływania sprzętem pływającym, ani planowania i organizacji turystyki wodnej
3,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i umiejętności do pływania sprzętem pływającym w stopniu podstawowym
3,5Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i umiejętności do pływania sprzętem pływającym w stopniu podstawowym i własciwe kompetencje do planowania i wstępnej organizacji turystyki wodnej
4,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i umiejętności do samodzielnego pływania sprzętem pływającym w stopniu podstawowym i własciwe kompetencje do planowania i wstępnej organizacji turystyki wodnej
4,5Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i nabył dobrych umiejętności do samodzielnego pływania sprzętem pływającym i kompetencje do planowania i wstępnej organizacji turystyki wodnej
5,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje aby w zaawansowanym stopniu prowadzić samodzielnie sprzęt pływający

Literatura podstawowa

  1. Kuczkowski Wojciech, Szlak Wielkich Jezior Mazurskich, Alma-press, 2009
  2. Pascal, Polska w kajaku, Pascal, 2008
  3. Marek Kwaczonek, Rzeki Mazur i Suwalszczyzny. Przewodnik kajakowy, Pascal, 2008
  4. Walkowska, Szczecin Międzyodrze Jez. Dąbie. Miejski przewodnik kajakowy, 2008
  5. Zbigniew Galiński, Rzeki Pojezierza Drawskiego. Przewodnik kajakowy, Pascal, 2008
  6. Mariusz Koziak, Mazury i Warmia, Wiedza i Życie, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Zbigniew Galiński, Rzeki Pomorza. Przewodnik kajakowy, Pascal, 2008
  2. Zbigniew Galiński, Łupawa i Bukowina, Pascal, 2003
  3. Jan Kramek, Gauja, Pascal, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Walory turystyczne Pobrzeża Bałtyku3
T-A-2Walory turystyczne pojeziorze Pomorskiego3
T-A-3Walory turystyczne pojezierza Warmińsko - Mazurskiego3
T-A-4Walory turystyczne pojezierza Wielkopolskiego2
T-A-5Żeglarstwo, windsurfing, kitesurfing3
T-A-6wioślarstwo, nurkowanie2
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wody śródlądowe i morskie podział zasobów wodnych hydrosfery, morza, oceany, rzeki jeziora2
T-W-2Definicje i historia turystyki wodnej w Polsce i na świecie2
T-W-3Typy turystyki wodnej, perspektywy rozwoju2
T-W-4Wykorzystanie wód rzek, jezior, zbiorników zaporowych i mórz do celów tusrystycznych2
T-W-5Drogi wodne, jeziora, rzeki, jeziorność2
T-W-6Bezpieczny wypoczynek, przepisy prawne, locja3
T-W-7Organizacja przedsiębiorstwa turystycznego, przemysł turystyczny w Polsce i na świecie3
16

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczeszczanie na zajecia16
A-A-2Studiowanie literatury20
A-A-3opracowanie konspektów10
A-A-4Opracowanie prezentacji10
A-A-5Nauka do sprawdzianów praktycznych4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczetnictwo w wykladach16
A-W-2czytanie wskazanej literatury39
A-W-3przygotowanie się do zajęć5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO10-2ut_W01Student opanowałwiedzę w zakresie warunków panujących w środowisku wodnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W13Ma podstawową wiedzę w zakresie towaroznawstwa artykułów przemysłowych, w tym biopaliw. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich.
TOW_1A_W17Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych i przemysłowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie podziału i przeglądu materiałów do produkcji opakowań, ich podział, ocenę, certyfikację, oznakowania oraz ich dobór.
TOW_1A_W18Zna podstawy funkcjonowania środowiska abiotycznego i biotycznego. Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, regulacji prawnych, ekologii turystyki.
TOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
TOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
TOW_1A_W24Zna źródła, z których można pozyskać środki na dofinansowanie działalności. Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z warunkami uprawiania sportów wodnych, metod uprawiania tustystyki wodnej, zasad bezpieczeństwa w wodzie. Omówienie i ocena możliwosci uprawiania turystyki wodnej w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-W-1Wody śródlądowe i morskie podział zasobów wodnych hydrosfery, morza, oceany, rzeki jeziora
T-W-2Definicje i historia turystyki wodnej w Polsce i na świecie
T-W-5Drogi wodne, jeziora, rzeki, jeziorność
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, prelekcja, ćwiczenia autytoryjne, klasyczna metoda problemowa, wykład konwersatoryjny, seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdziany wiedzy, kolokwia, prezentacje
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie znajomość zasad zachowania się w wodzie, nieznajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej
3,0Słaba znajomość zasad zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej
3,5Student zna podstawowe zasady zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej
4,0Student zna wszystkie zasady zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej, jednakże w sytuacjach praktycznych ma problemy z wykorzystaniem swojej wiedzy
4,5Student zna wszystkie zasady zachowania się w wodzie, znajomość warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej, swoją wiedzę umie wykorzystać w praktyce
5,0Student wyróżnia się na tle innych doskonałą znajomością zasad zachowania się w wodzie, znajomością warunków, zasad i metod uprawiania turystyki wodnej. Swoją wiedzę umie wykorzystać w praktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO10-2ut_U01Student uzyska umiejętność pływania na różnego rodzaju sprzęcie wodnym (łodzie wiosłowe i silnikowe, żaglówki, bojery, kajaki, canoe) oraz zachowania się w wodzie w momencie niebezpieczeństwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
TOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
TOW_1A_U10Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi.
TOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
TOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron standardowych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z warunkami uprawiania sportów wodnych, metod uprawiania tustystyki wodnej, zasad bezpieczeństwa w wodzie. Omówienie i ocena możliwosci uprawiania turystyki wodnej w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-W-5Drogi wodne, jeziora, rzeki, jeziorność
T-W-3Typy turystyki wodnej, perspektywy rozwoju
T-W-4Wykorzystanie wód rzek, jezior, zbiorników zaporowych i mórz do celów tusrystycznych
T-W-7Organizacja przedsiębiorstwa turystycznego, przemysł turystyczny w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, prelekcja, ćwiczenia autytoryjne, klasyczna metoda problemowa, wykład konwersatoryjny, seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdziany wiedzy, kolokwia, prezentacje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie zachować się na sprzęcie pływającym, nie potrafi obsługiwać wybranego sprzętu wodnego
3,0Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać jeden wybrany rodzaj sprzętu wodnego
3,5Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać 2 wybrane rodzaje sprzętu wodnego
4,0Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać 3 wybrane rodzaje sprzętu wodnego
4,5Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać 4 wybrane rodzaje sprzętu wodnego
5,0Student potrafi prawidłowo zachować się na sprzęcie pływającym, potrafi obsługiwać wszystkie omówione na zajęciach rodzaje sprzętu wodnego w prawidłowy sposób
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO10-2ut_K01Student nabędzie następujące kompetencje: Postępowanie zgodnie z zasadami etyki, Chętny do pomocy, Dbałość o środowisko wodne Zdolność do podejmowania samodzielnych decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z warunkami uprawiania sportów wodnych, metod uprawiania tustystyki wodnej, zasad bezpieczeństwa w wodzie. Omówienie i ocena możliwosci uprawiania turystyki wodnej w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-W-2Definicje i historia turystyki wodnej w Polsce i na świecie
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, prelekcja, ćwiczenia autytoryjne, klasyczna metoda problemowa, wykład konwersatoryjny, seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdziany wiedzy, kolokwia, prezentacje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć nie ma kompetencji i umiejętności do pływania sprzętem pływającym, ani planowania i organizacji turystyki wodnej
3,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i umiejętności do pływania sprzętem pływającym w stopniu podstawowym
3,5Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i umiejętności do pływania sprzętem pływającym w stopniu podstawowym i własciwe kompetencje do planowania i wstępnej organizacji turystyki wodnej
4,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i umiejętności do samodzielnego pływania sprzętem pływającym w stopniu podstawowym i własciwe kompetencje do planowania i wstępnej organizacji turystyki wodnej
4,5Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje i nabył dobrych umiejętności do samodzielnego pływania sprzętem pływającym i kompetencje do planowania i wstępnej organizacji turystyki wodnej
5,0Student w wyniku przeprowadzonych zajęć ma odpowiednie kompetencje aby w zaawansowanym stopniu prowadzić samodzielnie sprzęt pływający