Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (N3)

Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Zychowicz <Zbigniew.Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z akresu socjologii i psychologii społecznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Po ukończeniu przedmiotu doktorant będzie posiadał wiedzę w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego w kontaktach ze środowiskiem zawodowym i studenckim oraz znał treści i znaczenie ceremoniału akademickiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Etykieta jako kodeks zachowań w życiu zawodowym, publicznym i prywatnym.3
T-W-2Treści i uwarunkowania efektywnej komunikacji.2
T-W-3Wizerunek nauczyciela akademickiego.2
T-W-4Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-5Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze studentami.2
T-W-6Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym.2
T-W-7Ceremoniał akademicki.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.30
A-W-3Przygotowanie wystapień i tekstów do dyskusji.30
A-W-4Przygotowanie prezentacji.30
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia.41
A-W-6Konsultacjie4
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny.
M-2Dyskusja
M-3Wystąpienia i prezentacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność uczestnictwa w konwersatorium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena treści i formy wystąpień oraz opracowań przedstawionych do zaliczenia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻN3_3A_A.1 - 7_W01
Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego.
TŻN3_3A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻN3_3A_A.1 - 7_U01
Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami.
TŻN3_3A_U05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻN3_3A_A.1 - 7_K01
W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniemz zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego.
TŻN3_3A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻN3_3A_A.1 - 7_W01
Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego.
2,0
3,0Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻN3_3A_A.1 - 7_U01
Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami.
2,0
3,0Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻN3_3A_A.1 - 7_K01
W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniemz zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniemz zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, ceremoniał, etykieta., PISM, Warszawa, 2006
  2. Celma-Panek J., Akademickie zwyczaje, ceremoniał, insygnia., WAM, Warszawa, 1979

Literatura dodatkowa

  1. Żuchowski H.R., Encyklopedia dobrych manier, Polihymnia, Lublin, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Etykieta jako kodeks zachowań w życiu zawodowym, publicznym i prywatnym.3
T-W-2Treści i uwarunkowania efektywnej komunikacji.2
T-W-3Wizerunek nauczyciela akademickiego.2
T-W-4Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-5Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze studentami.2
T-W-6Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym.2
T-W-7Ceremoniał akademicki.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.30
A-W-3Przygotowanie wystapień i tekstów do dyskusji.30
A-W-4Przygotowanie prezentacji.30
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia.41
A-W-6Konsultacjie4
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻN3_3A_A.1 - 7_W01Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻN3_3A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych pozwalającą doskonalić warsztat dydaktyczny oraz kształtować światopogląd.
Cel przedmiotuC-1Po ukończeniu przedmiotu doktorant będzie posiadał wiedzę w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego w kontaktach ze środowiskiem zawodowym i studenckim oraz znał treści i znaczenie ceremoniału akademickiego.
Treści programoweT-W-1Etykieta jako kodeks zachowań w życiu zawodowym, publicznym i prywatnym.
T-W-2Treści i uwarunkowania efektywnej komunikacji.
T-W-3Wizerunek nauczyciela akademickiego.
T-W-4Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze studentami.
T-W-6Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym.
T-W-7Ceremoniał akademicki.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny.
M-2Dyskusja
M-3Wystąpienia i prezentacje.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność uczestnictwa w konwersatorium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena treści i formy wystąpień oraz opracowań przedstawionych do zaliczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada wiedzę w zakresie pojęciowego postrzegania zagadnień w zakresie etykiety zachowań publicznych nauczyciela akademickiego i ceremoniału akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻN3_3A_A.1 - 7_U01Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻN3_3A_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej (wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Po ukończeniu przedmiotu doktorant będzie posiadał wiedzę w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego w kontaktach ze środowiskiem zawodowym i studenckim oraz znał treści i znaczenie ceremoniału akademickiego.
Treści programoweT-W-1Etykieta jako kodeks zachowań w życiu zawodowym, publicznym i prywatnym.
T-W-2Treści i uwarunkowania efektywnej komunikacji.
T-W-3Wizerunek nauczyciela akademickiego.
T-W-4Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze studentami.
T-W-6Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym.
T-W-7Ceremoniał akademicki.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny.
M-2Dyskusja
M-3Wystąpienia i prezentacje.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność uczestnictwa w konwersatorium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena treści i formy wystąpień oraz opracowań przedstawionych do zaliczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi analizować normy etykiety oraz zachowań publicznych w kontekście ich przydatności dla profesionalnych kontaktów ze środowiskiem zawodowym i ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻN3_3A_A.1 - 7_K01W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniemz zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻN3_3A_K04Ma świadomość konieczności stosowania kodeksu zasad etycznych w pracy naukowej oraz dobrych obyczajów
Cel przedmiotuC-1Po ukończeniu przedmiotu doktorant będzie posiadał wiedzę w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego w kontaktach ze środowiskiem zawodowym i studenckim oraz znał treści i znaczenie ceremoniału akademickiego.
Treści programoweT-W-1Etykieta jako kodeks zachowań w życiu zawodowym, publicznym i prywatnym.
T-W-2Treści i uwarunkowania efektywnej komunikacji.
T-W-3Wizerunek nauczyciela akademickiego.
T-W-4Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach ze studentami.
T-W-6Normy i formy zachowań nauczyciela akademickiego w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym.
T-W-7Ceremoniał akademicki.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny.
M-2Dyskusja
M-3Wystąpienia i prezentacje.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność uczestnictwa w konwersatorium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena treści i formy wystąpień oraz opracowań przedstawionych do zaliczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W relacjach zawodowych i społecznych ze środowiskiem naukowym, otoczeniemz zewnętrznym oraz w toku realizacji procesu dydaktycznego i w życiu akademickim doktorant wykorzystuje kompetencje wynikające ze zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w zakresie etykiety i zachowań publicznych nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0