Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_D04-oz_U01 | Umie analizować problemy przestrzenne z wykorzystaniem GIS, zna źródła informacji przestrzennej. Umie samodzielnie zaplanować i wykonać zadanie polegające na inwentaryzacji lub waloryzacji przyrodniczej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U06 | Posługuje się Systemem Informacji Geograficznej (GIS) jako narzędziem do tworzenia baz danych o środowisku. Samodzielnie planuje zarządzanie biomasą i substancjami biogennymi w środowisku, rolnictwie i gospodarce komunalnej. Ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań. |
---|
OS_2A_U07 | Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. |
OS_2A_U08 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona środowiska lub nauk pokrewnych, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych i różnych źródeł informacji. |
OS_2A_U09 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz różnych źródeł i form informacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-2 | Znajomość narzędzi diagnozowania i rozwiązywania konfliktów środowiskowych |
---|
C-3 | Umiejętność stosowania analiz przestrzennych w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych. |
Treści programowe | T-W-1 | Środowiskowe konflikty przestrzenne - geeneza i skutki najczęściej występujących konfliktów. Dziedziny życia w których najczęściej dochodzi do konfliktów środowiskowych. Studia przypadków |
---|
T-W-2 | Identyfikacja konfliktów środowiskowych. Waloryzacje i oceny środowiskowe jako metody identyfikacji konfliktów |
T-W-3 | Analizy przestrzenne GIS jako narzędzie identyfikacji i rozwiazywania konfliktów środowiskowych |
T-W-4 | Prawne i społeczne metody rozwiązywania konfliktów środowiskowych. |
T-A-1 | Narzędzia prawne rozwiązywania konfliktów środowiskowych |
T-A-2 | Waloryzacje przyrodnicze, oceny środowiskowe, MPZT |
Metody nauczania | M-1 | wykład problemowy i informacyjny |
---|
M-3 | ćwiczenie audytoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: obserwacja ciągła pracy na ćwiczeniach |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie zna pdstawowych zagadnień związanych z tematyką przedmiotu. |
3,0 | Zna podstawowe zagadnienia związane z tematyką przedmiotu. Zna przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych i mechanizmy ich rozwiązywania. |
3,5 | Zna podstawowe zagadnienia związane z tematyką przedmiotu. Zna przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych i mechanizmy ich rozwiązywania. |
4,0 | Dobrze zna zagadnienia związane z tematyką przedmiotu. Zna przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych i mechanizmy ich rozwiązywania. |
4,5 | Dobrze zna zagadnienia związane z tematyką przedmiotu. Zna przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych i mechanizmy ich rozwiązywania. |
5,0 | Bardzo dobrze zna zagadnienia związane z tematyką przedmiotu. Zna przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych i mechanizmy ich rozwiązywania. Umie wykonać analizy zwiazane z diagnozowaniem i rozwiązywaniem sytacji konfliktowych. |