Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_D07-rek_U01 | Student umie posługiwać się mapą zawierającą treści glebowe w wersji analogowej i cyfrowej. Potrafi wykorzystać dostępne dane o glebach w celu przeprowadzenia inwentaryzacji wybranych zasobów przyrody. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U02 | Rozumie i stosuje współczesne, dostępne metody informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji o środowisku i produkcji rolniczej i przemysłowej oraz wykorzystuje je do oceny stanu i zagrożeń środowiska. Potrafi przeprowadzać pogłębione eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać rozbudowane wnioski. Ocenia poprawność wykonanego zadania. |
---|
OS_2A_U06 | Posługuje się Systemem Informacji Geograficznej (GIS) jako narzędziem do tworzenia baz danych o środowisku. Samodzielnie planuje zarządzanie biomasą i substancjami biogennymi w środowisku, rolnictwie i gospodarce komunalnej. Ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań. |
OS_2A_U07 | Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajpmienie studenta z technologią wykonywania map glebowych. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejetności czytania map glebowych i wykorzystywania ich do ocen środowiskowych. |
Treści programowe | T-W-4 | Mapa glebowo-rolnicza i inne rodzaje map ukazujących pokrywę glebową.
Metody kartograficznej prezentacji treści glebowych. |
---|
T-L-1 | Pozyskanie danych o glebach na wybranym obszarze |
T-L-2 | Wykonanie map: klasyfikacyjnej, glebowo-rolniczej i glebowo-genetycznej |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-3 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zaliczenia na podstawie przedstawionego projektu mapy |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi objaśnić etapów tworzenia tematycznej mapy gleb, nie zna symboli stosowanych na mapach glebowych, nie potrafi wykonać mapy klasyfikacyjnej i glebowo-rolniczej. |
3,0 | Student ma trudności z objaśneniem etapów tworzenia tematycznej mapy gleb, zna tylko podstawowe symbole stosowane na mapach glebowych, potrafi wykonać mapę klasyfikacyjną ale nie wie jak na jej podstawie stworzyć mapę glebowo-rolniczą. |
3,5 | Student potrafi objaśnić podstawowe etapy tworzenia tematycznej mapy gleb, zna podstawowe symbole stosowane na mapach glebowych, potrafi (z drobnymi błędami) wykonać mapę klasyfikacyjną i wie jak na jej podstawie stworzyć mapę glebowo-rolniczą. |
4,0 | Student potrafi objaśnić podstawowe etapy tworzenia tematycznej mapy gleb, zna większość symboli stosowanych na mapach glebowych. Potrafi wykonać mapę klasyfikacyjną i mapę glebowo-rolniczą w skali pola. Potrafi wykonać prosty aneks do mapy glebowo-rolniczej. |
4,5 | Student potrafi wykonać mapę klasyfikacyjną i mapę glebowo-rolniczą w skali pola przy zastosowaniu dostepnych symboli. Potrafi wykonać aneks do mapy glebowo-rolniczej. Potrafi wykonać obliczenia powierzchni na mapach glebowych. |
5,0 | Student potrafi, na podstawie samodzielnie zdobytych materiałów, wykonać mapę klasyfikacyjną i mapę glebowo-rolniczą w skali pola przy zastosowaniu dostepnych symboli. Potrafi wykonać aneks do mapy glebowo-rolniczej. Potrafi bezbłednie wykonać obliczenia powierzchni na mapach glebowych. |