Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_A05_U01 | Student potrafi identyfikować zagrożenia charakterystyczne dla danego środowiska pracy i przebywania ludzi oraz ocenić ryzyko zawodowe. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U06 | stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów |
---|
AK_1A_U21 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym,
z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodne
z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
---|
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Przygotowanie do samodzielnej oceny ryzyka zawodowego dla zróżnicowanych warunków pracy i przebywania. |
---|
C-4 | Kształtowanie świadomości potrzeby humanizacji procesu pracy. |
Treści programowe | T-A-1 | Omówienie wybranych metod oceny ryzyka zawodowego. |
---|
T-W-5 | Identyfikacja, analiza i ocena czynników zagrażających na stanowiskach pracy i w środowisku przebywania. |
T-A-2 | Kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania metod szacowania wartości ryzyka zawodowego z uwzględnieniem identyfikacji najistotniejszych zagrożeń biologicznych, chemicznych i fizycznych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne opracowanie oceny ryzyka zawodowego dla wybranego zawodu zbieżnego z kierunkiem kształcenia (podsumowanie zdobytej wiedzy z zajęć audytoryjnych). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać informacji przekazywanych na zajęciach w celu wykonania pracy zaliczeniowej. |
3,0 | Student przy wydatnej pomocy nauczyciela dokonuje oceny ryzyka zawodowego dla wybranego zawodu. |
3,5 | Student samodzielnie wykonuje ocenę ryzyka zawodowego według metody wskazanej przez nauczyciela. |
4,0 | Student samodzielnie wybiera metodę i wykonuje ocenę ryzyka zawodowego. |
4,5 | Student samodzielnie wybiera metodę oceny ryzyka zawodowego, potrafi uzasadnić słuszność dokonanego wyboru metody dla danego zawodu, samodzielnie wykonuje ocenę ryzyka, wyciąga konstruktywne wnioski i wskazuje na możliwości działań korygujacych i naprawczych. |
5,0 | Student samodzielnie wybiera metodę oceny ryzyka zawodowego, potrafi uzasadnić słuszność dokonanego wyboru metody dla danego zawodu, samodzielnie wykonuje ocenę ryzyka, potrafi wytypować zagrożenia krytyczne oraz wskazać na możliwe działania korygujacyce i naprawcze ograniczające ryzyko, formułuje konstruktywne i trafne wnioski. |