Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja zaplecza technicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja zaplecza technicznego
Specjalność organizacja transportu
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,50,41zaliczenie
wykładyW7 15 1,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z matematyki na poziomie szkoły średniej (przekształcanie wzorów) Podstawowe wiadomości z fizyki na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji2
T-A-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych samochodów i ich wykonanie3
T-A-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi4
T-A-4Podział pracochłonności według specjalności prac3
T-A-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania stacji obsługi3
15
wykłady
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola2
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi3
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów2
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw1
T-W-5Rola systemów obsługiwania3
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni2
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach1
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do ćwiczeń10
A-A-2Czytanie wskazanej literatury5
A-A-3Przygotowanie się do kolokwium10
A-A-4Rozwiązywanie zadanych zadań6
A-A-5Uczestnictwo w zjęciach15
46
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej litaratury20
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu10
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie pisemne w formie rozwiązania kilku zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_D60-3_W01
Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, znać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien zaproponować zagospodarowanie stacji obsługi.
T_1A_W01, T_1A_W17, T_1A_W19T1A_W01, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_D60-3_U01
Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, sporządzać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien planować zagospodarowanie stacji obsługi.
T_1A_U01, T_1A_U02, T_1A_U03T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_D60-3_K01
Student jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób zoorganizowany i przedsiębiorczy, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
T_1A_K01, T_1A_K02, T_1A_K03, T_1A_K05T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-5, T-A-1, T-A-4, T-A-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_D60-3_W01
Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, znać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien zaproponować zagospodarowanie stacji obsługi.
2,0Student nie zna podstawowego wyposażenia stacji obsługi
3,0Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi
3,5Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych
4,0Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych
4,5Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych, zna dokumentację techniczną, zna zagadnienia przechowywania pojazdów w niskich temperaturach
5,0Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych, zna dokumentację techniczną, zna zagadnienia przechowywania pojazdów w niskich temperaturach, zna sposób obliczenia zagospodarowania stacji w zależności od liczby stanowisk, wykonywanych robót naprawczych i przeglądowych oraz w zależności od planowanych napraw.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_D60-3_U01
Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, sporządzać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien planować zagospodarowanie stacji obsługi.
2,0Nie umie organizaować pracy stacji obługi
3,0Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi
3,5Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych
4,0Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej
4,5Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw
5,0Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw, potrafi zaprojektować przykładowe rozwiązanie stacji obługi odnośnie wyposażenia i liczby stanowisk naprawczych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_D60-3_K01
Student jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób zoorganizowany i przedsiębiorczy, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
2,0Nie umie działać w grupie
3,0Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu
3,5Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu
4,0Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę
4,5Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę, znacząco wykazuje się pracą, wpływa na decyzje innych
5,0Działa w grupie, próbuje kreatywnie wpływać na decyzje zespołu, jest bardzo zaangażowany w wynik pracy grupy, umie zorganizować pracę sobie i innym członkom zespołu, otwarty na propozycje innych, świadomy konieczności wspólnego działania

Literatura podstawowa

  1. Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
  2. Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji2
T-A-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych samochodów i ich wykonanie3
T-A-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi4
T-A-4Podział pracochłonności według specjalności prac3
T-A-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania stacji obsługi3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola2
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi3
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów2
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw1
T-W-5Rola systemów obsługiwania3
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni2
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach1
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do ćwiczeń10
A-A-2Czytanie wskazanej literatury5
A-A-3Przygotowanie się do kolokwium10
A-A-4Rozwiązywanie zadanych zadań6
A-A-5Uczestnictwo w zjęciach15
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej litaratury20
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_D60-3_W01Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, znać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien zaproponować zagospodarowanie stacji obsługi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W01ma wiedzę w zakresie matematyki na poziomie wyższym niezbędnym do ilościowego opisu i analizy problemów oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T_1A_W17ma uporządkowaną wiedzę w zakresie eksploatacji pojazdów samochodowych
T_1A_W19ma podstawową wiedzę w zakresie budowy obiektów infrastrukturalnych transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
Treści programoweT-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw
T-W-5Rola systemów obsługiwania
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
T-A-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji
T-A-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych samochodów i ich wykonanie
T-A-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi
T-A-4Podział pracochłonności według specjalności prac
T-A-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania stacji obsługi
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie pisemne w formie rozwiązania kilku zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowego wyposażenia stacji obsługi
3,0Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi
3,5Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych
4,0Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych
4,5Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych, zna dokumentację techniczną, zna zagadnienia przechowywania pojazdów w niskich temperaturach
5,0Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych, zna dokumentację techniczną, zna zagadnienia przechowywania pojazdów w niskich temperaturach, zna sposób obliczenia zagospodarowania stacji w zależności od liczby stanowisk, wykonywanych robót naprawczych i przeglądowych oraz w zależności od planowanych napraw.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_D60-3_U01Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, sporządzać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien planować zagospodarowanie stacji obsługi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie
T_1A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik
T_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
Treści programoweT-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw
T-W-5Rola systemów obsługiwania
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
T-A-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji
T-A-2Poznanie systemów obsługowo-naprawczych samochodów i ich wykonanie
T-A-3Kalkulacja kosztów stacji obsługi
T-A-4Podział pracochłonności według specjalności prac
T-A-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania stacji obsługi
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie pisemne w formie rozwiązania kilku zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie organizaować pracy stacji obługi
3,0Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi
3,5Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych
4,0Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej
4,5Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw
5,0Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw, potrafi zaprojektować przykładowe rozwiązanie stacji obługi odnośnie wyposażenia i liczby stanowisk naprawczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_D60-3_K01Student jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób zoorganizowany i przedsiębiorczy, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
T_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
T_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
T_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
Treści programoweT-W-5Rola systemów obsługiwania
T-A-1Określenie składników zaplecza rechnicznego motoryzacji
T-A-4Podział pracochłonności według specjalności prac
T-A-5Obliczenia szczegółowe zagospodarowania stacji obsługi
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie działać w grupie
3,0Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu
3,5Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu
4,0Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę
4,5Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę, znacząco wykazuje się pracą, wpływa na decyzje innych
5,0Działa w grupie, próbuje kreatywnie wpływać na decyzje zespołu, jest bardzo zaangażowany w wynik pracy grupy, umie zorganizować pracę sobie i innym członkom zespołu, otwarty na propozycje innych, świadomy konieczności wspólnego działania