Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C50-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć
- określić wpływ poszczególnych metod produkcji i eksploatacji pojazdów w aspekcie ochrony środowiska
- umieć określić wpływ poszczególnych
parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych
pojazdów i silników na poziom emisji związków toksycznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U05 | posługuje się językami obcymi w stopniu wystarczającym do porozumiewania się i czytania ze zrozumieniem instrukcji obsługi urządzeń, artykułów i podobnych dokumentów technicznych z zakresu transportu, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T_1A_U06 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ocena zagrożenia środowiska naturalnego przez pojazdy samochodowe. |
---|
C-2 | Poznanie metod i sposobów ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne etapów istnienia pojazdów samochodowych.
Eksploatacja pojazdu - emisja związków toksycznych. Recykling, utylizacja odpadów. Organizacja ruchu pojazdów. Harmonizacja płynności ruchu. Aspekty ekologiczne budowy dróg ( autostrad ). Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych paliw na emisję substancji toksycznych. Paliwa alternatywne. Oleje silnikowe. Wpływ parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na emisję substancji toksycznych. Sposoby obniżania emisji związków toksycznych w tłokowych silnikach spalinowych. |
Treści programowe | T-L-1 | Zasady działania i budowa wieloskładnikowego analizatora spalin. |
---|
T-L-2 | Zasady działania i budowa dymomierza i określenie poziomu emisji związków toksycznych. |
T-L-3 | Wykonanie pomiarów natężenia hałasu w ruchu drogowym. |
T-L-4 | Wykonanie pomiarów natężenia hałasu w samochodzie |
T-L-5 | Zasady oznakowania elementów samochodowych w recyklingu |
T-W-1 | Proces produkcji pojazdu - proekologiczne technologie i materiały. |
T-W-2 | Eksploatacja pojazdu - emisja związków toksycznych. |
T-W-3 | Recykling, utylizacja odpadów. |
T-W-4 | Organizacja ruchu pojazdów. Harmonizacja płynności ruchu. |
T-W-5 | Aspekty ekologiczne budowy dróg ( autostrad ). |
T-W-6 | Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych paliw na emisję substancji
toksycznych. Paliwa alternatywne. Oleje silnikowe. |
T-W-7 | Wpływ parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na emisję
substancji toksycznych. Sposoby obniżania emisji związków
toksycznych w tłokowych silnikach spalinowych. |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca – wykład informacyjny
metoda problemowa – wykład problemowy |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: w zaliczenie w formie testu
brak ujemnych odpowiedzi (za niewłaściwą odpowiedź jest 0 pkt)
odpowiedzi częściowe punktowane proporcjonalnie |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zajęcia oceniane są na koniec po wykonaniu sprawozdań z ćwiczeń. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak sprawozdania |
3,0 | oddanie podstawowego sprawozdanie w terminie |
3,5 | oddanie kompletnego sprawozdanie w terminie |
4,0 | kompletny projekt i prawidłowe odpowiedzi na dwa pytania |
4,5 | kompletny projekt i prawidłowe odp na wszystkie pytania |
5,0 | jak 4,5 + szczególna aktywność na zajęciach |