Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C51-1_U01 | Student posiada umiejętność zastosowania prawa o ruchu drogowym w zadanych sytuacjach na drodze. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie bezpieczeństwa ruchu na naszych drogach. |
---|
C-2 | Poznanie przepisów i zasad ruchu drogowego. |
C-3 | Poznanie aspektów prawnych związanych z nieprzestrzeganiem prawa w ruchu drogowym. |
C-4 | Ukształtowanie świadomości ważności prawidłowej analizy sytuacji drogowej. |
C-5 | Ukształtowanie świadomości bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym. |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie. Przepisy i zasady ogólne. |
---|
T-W-2 | Użytkownicy dróg. Kierujacy. |
T-W-3 | Ruch pieszych użytkowników ruchu drogowego, rowerzystów i motorowerzystów. |
T-W-4 | Pojazdy i ich warunki ruchu na drodze. |
T-W-5 | Podstawowe manewry występujące na odcinkach międzywęzłowych. |
T-W-6 | Warunki techniczne dopuszczające pojazd do ruchu. |
T-W-7 | Pojęcie prędkości w wartości użytkowej drogi. Wpływ prędkości na wskaźniki wypadków drogowych. |
T-W-8 | Warunki techniczne dopuszczające pojazd do ruchu. |
T-W-9 | Droga, jej elementy i rodzaje oraz jej wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. |
T-W-10 | Zasady projektowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Rodzaje oznakowania dróg i ulic oraz wymagania stawiane znakom. |
T-W-11 | Kontrola ruchu drogowego. Kierujący pojazdem a alkohol. |
T-W-12 | Wybrane aspekty prawne związane z nieprzestrzeganiem przepisów ruchu drogowego. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca (wykład informacyjny). Metoda problemowa (wykład problemowy). |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie testu wielokrotnego wyboru:
- obejmuje całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nieobecność studenta na wszystkich zajęciach. Student nie potrafi odpowiedzieć na zadane pytania testowe. |
3,0 | Uczestniczenie w połowie wszystkich wykładów. Student umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie zajęć. Odpowiada na cześć zadanych pytań. |
4,0 | Obecność na wszystkich zajęciach. Student wykazuje się nabyciem części wymaganych umiejętności. |
4,5 | Obecność na wszystkich zajęciach. Student wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejętności. |
5,0 | Obecność na wszystkich zajęciach. Student wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejętności. |