Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_EPS/08-2_W01 | Student po odbytych zajęciach zdobędzie wiedzę z zakresu budowy różnych pojazdów specjalnych i specjalizowanych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_W05 | ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących maszyn o różnym stopniu złożoności |
---|
MBM_2A_W08 | ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji maszyn i urządzeń, a także energetyki oraz zarządzania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową i różnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi wszelkiego typu pojazdów samochodowych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Definicja pojazdów specjalnych, specjalizowanych, uniwersalnych, klasyfikacja pojazdów specjalnych |
---|
T-W-2 | Konstrukcja ram pojazdów i elementów samonośnych |
T-W-3 | Konstrukcje elementów tłumiących skutki zdarzeń drogowych |
T-W-4 | Konstrukcje elementów strefy kontrolowanego zgniotu |
T-W-5 | Konstrukcje zderzaków samochodowych |
T-W-6 | Konstrukcje pojazdów specjalnych i specjalizowanych wykorzystywanych w budownictwie |
T-W-7 | Samochody ratownictwa chemicznego |
T-W-8 | Samochody straży pożarnej |
T-W-9 | Pojazdy policji |
T-W-10 | Pojazdy Inspekcji Transportu Drogowego |
T-W-11 | Budowa autobusów dalekobieżnych |
T-W-12 | Budowa cystern samochodowych |
T-W-13 | Budowa chłodni samochodowych |
T-W-14 | Konstrukcja i budowa pojazdów dostawczych |
T-W-15 | Nietypowe pojazdy komunikacji zbiorowej |
T-W-16 | Pojazdy do przewozu osób niepełnosprawnych |
T-W-17 | Pojazdy asenizacyjne |
T-W-18 | Pojazdy do usuwania nieczystości, śmieciarki |
T-W-19 | Samochody dowodzenia i łączności |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, klasyczna metoda problemowa |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium zaliczeniowe, które podsumowaiuje osiągnięte efekty uczenia się. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak znajomości wybranych pojazdów specjalnych i specjalizowanych |
3,0 | Podstawowa wiedza z zakresu budowy pojazdów specjalnych i specjalizowanych |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu budowy samochodów ratownictwa drogowego i chemicznego |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu budowy samochodów ratownictwa drogowego i chemicznego, pojazdy straży pożarnej i policji. |
4,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu budowy samochodów ratownictwa drogowego i chemicznego, pojazdy straży pożarnej i policji oraz pojazdy asenizacyjne, pojazdy do usuwania nieczystosci, smieciarki. |
5,0 | Zna wybrane elementów i sposoby zabudowy określonych samochodów specjalnych i specjalizowanych. |