Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_A03-2_K01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być zorientowany w procesie normalizacyjnym i powinien umieć postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami tego procesu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
MBM_2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
MBM_2A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
MBM_2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
MBM_2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T2A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą i zakresem procesów normalizacyjnych. Ważnym zagadnieniem jest sposób opracowywania dokumentów normalizacyjnych oraz przestrzegania procedur związanych z ich użytkowaniem jako przyszłych technologów. Osiągnięcie tego celu odbywa się poprzez poznanie profesjonalnej terminologii normalizacyjnej. W szczególności omawiane będą również rodzaje organizacji międzynarodowych, regionalnych (unijnych) i krajowych, stosowane przez te organizacje procedury w obszarze ormalizacji i oceny zgodności. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do normalizacji. |
---|
T-W-2 | Polski komitet normalizacyjny- krajowa działalnośc normalizacyjna |
T-W-3 | Normy i normalizacja, jako element swobody przepływu towarów i podnoszenia konkurencyjności gospodarki UE |
T-W-4 | Informacja normalizacyjna |
T-W-5 | Organizacje normalizacyjne szczebla międzynarodowego i regionalnego (europejskiego) |
T-W-6 | Specyfikacja prac normalizacyjnych |
T-W-7 | Certyfikacja dobrowolna |
T-W-8 | Certyfikacja na Znak Zgodności z Polską Normą |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, pogadanka |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu - test kontolny do wyboru (15 pytań kontrolnych), obejmuje całość materiału, odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie, brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student ma podstawy wiedzy, potrafi je w minimalnym stopniu wykorzystać, zna struktury normalizacyjne krajowe |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |