Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Fizyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Fizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Hubert Fuks <Hubert.Fuks@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,44egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zna matematykę na poziomie szkoły średniej
W-2Zna podstawy fizyki na poziomie szkoły średniej
W-3Potrafi wykonać proste obliczenia z wykorzystaniem kalkulatora i komputera
W-4Jest zainteresowany wykonaniem doświadczeń fizycznych i analizą uzyskanych wyników
W-5Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu fizyki przydatnej inżynierowi mechaniki i budowy maszyn
C-2Nauczenie sposobu opracowania wyników prostych pomiarów fizycznych
C-3Rozwinięcie umiejętności szacowania wartości wielkości fizycznych
C-4Wyrobienie umiejętności pisania opracowania na zadany temat i korzystania ze źródeł literaturowych
C-5Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie
C-6Wyrobienie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z fizyki do rozwiązywania określonych problemów fizycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza sił. II zasada dynamiki.2
T-A-2Nieinercjalne układy odniesienia. Siła bezwładności.2
T-A-3Dynamika ruchu obrotowego.2
T-A-4Sprawdzian wiadomości.1
T-A-5Kinematyka ruchów prostoliniowych. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.2
T-A-6Zasada zachowania energii.1
T-A-7Zasada zachowania energii i pędu.2
T-A-8Kinematyka ruchu drgającego swobodnego. Energia drgań swobodnych.2
T-A-9Kolokwium końcowe1
15
laboratoria
T-L-1Sprawdzanie ruchu obrotowego i momentu bezwładności brył2
T-L-2Wyznaczanie prędkości lub częstotliwości fal mechanicznych2
T-L-3Badanie ruchu drgającego swobodnego i tłumionego2
T-L-4Badanie zjawisk magnetycznych i elektromagnetycznych4
T-L-5Zaliczanie sprawozdań laboratoryjnych5
15
wykłady
T-W-1Układ jednostek SI, przedrostki jednostek fizycznych, podział na wielkości fizyczne skalarne i wektorowe1
T-W-2Zasady dynamiki. Analiza sił w inercjalnych i nieinercjalnych układach odniesienia.4
T-W-3Ruch obrotowy. II zasada dynamiki ruchu obrotowego.4
T-W-4Kinematyka. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.4
T-W-5Zasada zachowania energii i pędu.4
T-W-6Ruch drgający, drgania swobodne, tłumione i wymuszone.6
T-W-7Fale. Interferencja fal. Fale stojące.4
T-W-8Pole magnetyczne. Siła elektrodynamiczna. Zasada działania silnika elektrycznego.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć10
A-A-3Przygotowanie się do kolokwium5
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury5
A-L-3Przygotowanie sprawozdań10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu12
A-W-4Konsultacje z nauczycielem8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego
M-2Wykład z pokazami eksperymentów fizycznych
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Laboratorium fizyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Kolokwium
S-3Ocena formująca: Prezentacja multimedialna
S-4Ocena formująca: Zadanie domowe
S-5Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B15_W01
Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki: mechaniki klasycznej, termodynamiki, elektromagnetyzmu. Przy opisie zjawisk potrafi rozpoznać prawa fizyki, które sie do nich odnoszą.
MBM_1A_W02T1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-6T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B15_U01
Student na podstawie swojej wiedzy potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki
MBM_1A_U08T1A_U08InzA_U01C-1, C-2, C-4, C-5, C-6T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_B15_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy i jest zdeterminowany do jej poszerzania. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia sie innych osób.
MBM_1A_K01T1A_K01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B15_W01
Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki: mechaniki klasycznej, termodynamiki, elektromagnetyzmu. Przy opisie zjawisk potrafi rozpoznać prawa fizyki, które sie do nich odnoszą.
2,0Student ma braki z elementarnej wiedzy z fizyki. Nie rozumie zjawisk fizycznych.
3,0Student ma elementarną wiedzę z wybranych działów fizyki. Rozpoznaje zjawiska fizyczne.
3,5Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi je odnieść do posiadanej wiedzy.
4,0Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi je analitycznie odnieść do posiadanej wiedzy. Wykazuje chęci do dalszego rozwoju.
4,5Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki i wykazuje chęci do jej poszerzania. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi świadomie i analitycznie je odnieść do posiadanej wiedzy. Wykazuje chęci do dalszego rozwoju.
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę z wybranych działów fizyki i wykazuje łatwość do jej poszerzania. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi świadomie i analitycznie je odnieść do posiadanej wiedzy. Wykazuje chęci do dalszego rozwoju.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B15_U01
Student na podstawie swojej wiedzy potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki
2,0Student nie potrafi rozwiązywać nawet prostych zadań z fizyki.
3,0Student potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki.
3,5Student potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki. Rozumie w pewnym stopniu ich sens i szerszy kontekst.
4,0Student potrafi rozwiązywać zadania z fizyki. Rozumie ich sens i szerszszy kontekst.
4,5Student potrafi rozwiązywać zadania z fizyki. Rozumie ich sens i szerszszy kontekst. Może poradzić sobie z zadaniami trudniejszymi, obejmującymi bardziej ogólne zagadnienia.
5,0Student potrafi rozwiązywać zadania z fizyki. Dobrze rozumie ich sens i szerszszy kontekst. Potrafi poradzić sobie z zadaniami trudniejszymi, obejmującymi bardziej ogólne zagadnienia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_B15_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy i jest zdeterminowany do jej poszerzania. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia sie innych osób.
2,0Student nie potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy
3,5Student potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy
4,0Student dobrze potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy. Próbuje intuicyjnie porównywać wskazane narzędzia.
4,5Student dobrze potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy. Potrafi je też w sposób analityczny porównywać.
5,0Student dobrze potrafi korzystać z wszystkich proponowanych narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy. Potrafi je też w pełni samodzielnie w sposób analityczny porównywać.

Literatura podstawowa

  1. D. Halliday, R. Resnick, Fizyka, T. I i II, PWN, Warszawa, 2011
  2. Cz. Bobrowski, Fizyka, WN-T, Warszawa, 2006
  3. T. Rewaj (red), Zbiór zadań z fizyki, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1996
  4. T. Rewaj (red), Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki, PWN, Warszawa, 1978
  5. I. Kruk, J. Typek, Laboratorium z fizyki, część II, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2007

Literatura dodatkowa

  1. K. Lichszteld, I. Kruk, Wykłady z Fizyki, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza sił. II zasada dynamiki.2
T-A-2Nieinercjalne układy odniesienia. Siła bezwładności.2
T-A-3Dynamika ruchu obrotowego.2
T-A-4Sprawdzian wiadomości.1
T-A-5Kinematyka ruchów prostoliniowych. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.2
T-A-6Zasada zachowania energii.1
T-A-7Zasada zachowania energii i pędu.2
T-A-8Kinematyka ruchu drgającego swobodnego. Energia drgań swobodnych.2
T-A-9Kolokwium końcowe1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sprawdzanie ruchu obrotowego i momentu bezwładności brył2
T-L-2Wyznaczanie prędkości lub częstotliwości fal mechanicznych2
T-L-3Badanie ruchu drgającego swobodnego i tłumionego2
T-L-4Badanie zjawisk magnetycznych i elektromagnetycznych4
T-L-5Zaliczanie sprawozdań laboratoryjnych5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Układ jednostek SI, przedrostki jednostek fizycznych, podział na wielkości fizyczne skalarne i wektorowe1
T-W-2Zasady dynamiki. Analiza sił w inercjalnych i nieinercjalnych układach odniesienia.4
T-W-3Ruch obrotowy. II zasada dynamiki ruchu obrotowego.4
T-W-4Kinematyka. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.4
T-W-5Zasada zachowania energii i pędu.4
T-W-6Ruch drgający, drgania swobodne, tłumione i wymuszone.6
T-W-7Fale. Interferencja fal. Fale stojące.4
T-W-8Pole magnetyczne. Siła elektrodynamiczna. Zasada działania silnika elektrycznego.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć10
A-A-3Przygotowanie się do kolokwium5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury5
A-L-3Przygotowanie sprawozdań10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu12
A-W-4Konsultacje z nauczycielem8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B15_W01Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki: mechaniki klasycznej, termodynamiki, elektromagnetyzmu. Przy opisie zjawisk potrafi rozpoznać prawa fizyki, które sie do nich odnoszą.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W02ma wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką materiałów, spajaniem, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej, zużyciem i korozją, ochroną środowiska, procesami cieplnymi, właściwościami materiałów konstrukcyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu fizyki przydatnej inżynierowi mechaniki i budowy maszyn
C-2Nauczenie sposobu opracowania wyników prostych pomiarów fizycznych
C-3Rozwinięcie umiejętności szacowania wartości wielkości fizycznych
C-4Wyrobienie umiejętności pisania opracowania na zadany temat i korzystania ze źródeł literaturowych
C-6Wyrobienie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z fizyki do rozwiązywania określonych problemów fizycznych
Treści programoweT-W-2Zasady dynamiki. Analiza sił w inercjalnych i nieinercjalnych układach odniesienia.
T-W-4Kinematyka. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.
T-W-5Zasada zachowania energii i pędu.
T-W-6Ruch drgający, drgania swobodne, tłumione i wymuszone.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego
M-2Wykład z pokazami eksperymentów fizycznych
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Laboratorium fizyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Kolokwium
S-4Ocena formująca: Zadanie domowe
S-5Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma braki z elementarnej wiedzy z fizyki. Nie rozumie zjawisk fizycznych.
3,0Student ma elementarną wiedzę z wybranych działów fizyki. Rozpoznaje zjawiska fizyczne.
3,5Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi je odnieść do posiadanej wiedzy.
4,0Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi je analitycznie odnieść do posiadanej wiedzy. Wykazuje chęci do dalszego rozwoju.
4,5Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki i wykazuje chęci do jej poszerzania. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi świadomie i analitycznie je odnieść do posiadanej wiedzy. Wykazuje chęci do dalszego rozwoju.
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę z wybranych działów fizyki i wykazuje łatwość do jej poszerzania. Rozpoznaje zjawiska fizyczne i potrafi świadomie i analitycznie je odnieść do posiadanej wiedzy. Wykazuje chęci do dalszego rozwoju.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B15_U01Student na podstawie swojej wiedzy potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu fizyki przydatnej inżynierowi mechaniki i budowy maszyn
C-2Nauczenie sposobu opracowania wyników prostych pomiarów fizycznych
C-4Wyrobienie umiejętności pisania opracowania na zadany temat i korzystania ze źródeł literaturowych
C-5Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie
C-6Wyrobienie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z fizyki do rozwiązywania określonych problemów fizycznych
Treści programoweT-W-1Układ jednostek SI, przedrostki jednostek fizycznych, podział na wielkości fizyczne skalarne i wektorowe
T-W-2Zasady dynamiki. Analiza sił w inercjalnych i nieinercjalnych układach odniesienia.
T-W-3Ruch obrotowy. II zasada dynamiki ruchu obrotowego.
T-W-4Kinematyka. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.
T-W-5Zasada zachowania energii i pędu.
T-W-6Ruch drgający, drgania swobodne, tłumione i wymuszone.
T-W-7Fale. Interferencja fal. Fale stojące.
T-W-8Pole magnetyczne. Siła elektrodynamiczna. Zasada działania silnika elektrycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego
M-2Wykład z pokazami eksperymentów fizycznych
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Laboratorium fizyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Kolokwium
S-4Ocena formująca: Zadanie domowe
S-5Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązywać nawet prostych zadań z fizyki.
3,0Student potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki.
3,5Student potrafi rozwiązywać proste zadania z fizyki. Rozumie w pewnym stopniu ich sens i szerszy kontekst.
4,0Student potrafi rozwiązywać zadania z fizyki. Rozumie ich sens i szerszszy kontekst.
4,5Student potrafi rozwiązywać zadania z fizyki. Rozumie ich sens i szerszszy kontekst. Może poradzić sobie z zadaniami trudniejszymi, obejmującymi bardziej ogólne zagadnienia.
5,0Student potrafi rozwiązywać zadania z fizyki. Dobrze rozumie ich sens i szerszszy kontekst. Potrafi poradzić sobie z zadaniami trudniejszymi, obejmującymi bardziej ogólne zagadnienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_B15_K01Student zna ograniczenia własnej wiedzy i jest zdeterminowany do jej poszerzania. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia sie innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu fizyki przydatnej inżynierowi mechaniki i budowy maszyn
C-2Nauczenie sposobu opracowania wyników prostych pomiarów fizycznych
C-3Rozwinięcie umiejętności szacowania wartości wielkości fizycznych
C-4Wyrobienie umiejętności pisania opracowania na zadany temat i korzystania ze źródeł literaturowych
C-5Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie
C-6Wyrobienie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy z fizyki do rozwiązywania określonych problemów fizycznych
Treści programoweT-W-2Zasady dynamiki. Analiza sił w inercjalnych i nieinercjalnych układach odniesienia.
T-W-4Kinematyka. Parametry ruchu: przyspieszenie, prędkość, położenie.
T-W-5Zasada zachowania energii i pędu.
T-W-6Ruch drgający, drgania swobodne, tłumione i wymuszone.
T-W-7Fale. Interferencja fal. Fale stojące.
T-W-8Pole magnetyczne. Siła elektrodynamiczna. Zasada działania silnika elektrycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego
M-2Wykład z pokazami eksperymentów fizycznych
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Laboratorium fizyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Kolokwium
S-4Ocena formująca: Zadanie domowe
S-5Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy
3,5Student potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy
4,0Student dobrze potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy. Próbuje intuicyjnie porównywać wskazane narzędzia.
4,5Student dobrze potrafi korzystać z narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy. Potrafi je też w sposób analityczny porównywać.
5,0Student dobrze potrafi korzystać z wszystkich proponowanych narzędzi pozwalających na uzupełnianie swojej wiedzy. Potrafi je też w pełni samodzielnie w sposób analityczny porównywać.