Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Zintegrowane pakiety biurowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane pakiety biurowe
Specjalność zarządzanie projektami i innowacjami
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z konkretnymi narzędziami zintegrowanych pakietów biurowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.15
15
wykłady
T-W-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)7
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)7
A-L-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
31
wykłady
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)7
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)7
A-W-4Udział w konsultacjach2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia praktycznego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie końcowego praktycznego sprawdzenia wiedzy i punktów za aktywność podczas zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/06_W01
Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych narzędzi pakietów biurowych
ZIP_2A_W08T2A_W08C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/06_U01
Posiada umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi pakietów biurowych
ZIP_2A_U10T2A_U10C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/06_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze pakietów biurowych
ZIP_2A_K04T2A_K06C-1, C-2T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/06_W01
Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych narzędzi pakietów biurowych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat zintegrowanych pakietów biurowych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych).
3,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretne narzędzia zintegrowanych pakietów biurowych.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretne narzędzia zintegrowanych pakietów biurowych.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/06_U01
Posiada umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi pakietów biurowych
2,0Student nie posiada umiejętności używania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
3,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych).
3,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystywać konkretne narzędzie zintegrowanych pakietów biurowych.
4,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystywać konkretne narzędzie zintegrowanych pakietów biurowych.
4,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
5,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/06_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze pakietów biurowych
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych).
3,5Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
4,0Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
4,5Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
5,0Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.

Literatura podstawowa

  1. Apiecionek Z., Bazy danych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 2006
  2. Kopertowska M., Sikorski W., Przetwarzanie tekstu, PWN Mikom, Warszawa, 2007
  3. Kopertowska M., Sikorski W., Arkusze kalkulacyjne, PWN Mikom, Warszawa, 2007
  4. Kopertowska M., Sikorski W., Bazy danych, PWN Mikom, Warszawa, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)7
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)7
A-L-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)7
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)7
A-W-4Udział w konsultacjach2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/06_W01Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych narzędzi pakietów biurowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z konkretnymi narzędziami zintegrowanych pakietów biurowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
Treści programoweT-W-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia praktycznego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie końcowego praktycznego sprawdzenia wiedzy i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat zintegrowanych pakietów biurowych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych).
3,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretne narzędzia zintegrowanych pakietów biurowych.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretne narzędzia zintegrowanych pakietów biurowych.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/06_U01Posiada umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi pakietów biurowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z konkretnymi narzędziami zintegrowanych pakietów biurowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
Treści programoweT-W-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia praktycznego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie końcowego praktycznego sprawdzenia wiedzy i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności używania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
3,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych).
3,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystywać konkretne narzędzie zintegrowanych pakietów biurowych.
4,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystywać konkretne narzędzie zintegrowanych pakietów biurowych.
4,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
5,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/06_K01Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze pakietów biurowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z konkretnymi narzędziami zintegrowanych pakietów biurowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
Treści programoweT-W-1Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia praktycznego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie końcowego praktycznego sprawdzenia wiedzy i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych).
3,5Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
4,0Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
4,5Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.
5,0Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych.