Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D1/04_W01 | student posiada wiedzę w zakresie nowoczesnych technologii procesowych stosowanych w przedsiębiorstwach, ma wiedze w zakresie projektowania modeli procesów z wykorzystaniem narzędzi informatyczynych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_W03 | zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją |
---|
ZIP_2A_W04 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników |
ZIP_2A_W05 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania funkcjami technicznymi na poziomie strategicznym |
ZIP_2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia |
ZIP_2A_W11 | ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z :
- dostępnymi technologiami procesowymi wykorzystywanymi w przedsiębiorstwach do optymalizacji działań;
- środowiskiem ARIS na potrzeby projektowania map procesów, struktur organizacyjnych itp.; |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Przedstawienie zagadnień, które będą omawiane na wykłądach, określenie zasad zaliczania przedmiotu |
---|
T-W-3 | Wprowadzenie do środowiska modelowania procesów ARIS modelowanie: struktur organizacyjnych, drzew funkcji zorientowanych na obiekty, drzew funkcji zorientowanych na czynności, drzew funkcji zorientowanych na procesy, diagramów celów. Omówienie symboli stosowanych na diagramach i typów relacji |
T-W-4 | Wprowadzenie do środowiska modelowania procesów ARIS: diagramy EPC, diagramy eEPC, diagramy EPC w kolumnach, diagramy wartości dodanej, diagramy alokacji funkcji, diagramy procesów biurowych, diagramy procesów produkcyjnych. Omówienie symboli stosowanych na diagramach i typów relacji. |
T-W-5 | Reorganizacja procesów (process reengineering), typy reengineeringu, procedura reengineeringu, optymalizacja procesów produkcyjnych i administracyjnych, strategia "Keep it simple and flexible", |
T-W-6 | Benchmarking, rodzaje benchmarkingu, procedura benchmarkingu, ograniczenia benchmarkingu. Zarządzanie kosztami procesów. Metoda Kaizen Costing - definicja, procedura, ograniczenia. Metoda Target Costing - definicja, procedura, ograniczenia. |
T-W-7 | Metoda rachunku kosztów działań (ABC) - definicja, procedura, ograniczenia. Metoda zarządzania kosztami działań (ABM) - definicja, procedura, ograniczenia. X-engineering - definicja, procedura, ograniczenia. |
T-W-8 | X-engingeering: harmonizacja procesów, tworzenie wartości, partycypacja. Błędy popełniane przy wprowadzaniu X-Engineeringu. |
T-W-2 | Modele zarządzania przedsiębiorstwami: organizacja wirtualna, zarządzanie zintegrowane, organizacja ucząca się, zarządzanie procesami, organizacja sieciowa, benchmarking, outsourcing |
T-L-1 | Omówienie zasad zaliczenia laboratoriów, zakładanie kont w środowisku ARIS, zapoznanie się ze śodowiskiem ARIS |
T-L-2 | Wejściówka z zakresu projektowania diagramów struktur ogranizacyjnych. Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. |
T-L-3 | Wejściówka z zakresu projektowania diagramów drzew funkcji. Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu drzew funkcji zorientowanych na obiekty, czynności, procesy. |
T-L-4 | Wejściówka z zakresu projektowania diagramów celów. Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramów celów. |
T-L-5 | Wejściówka z zakresu projektowania diagramów procesów. Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramów EPC, eEPC. |
T-L-6 | Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramów EPC w kolumnach, diagramów alokacji funkcji. |
T-L-7 | Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramów typu proces biurowy. |
T-L-8 | Ćwiczenia polegające na zaprojektowaniu diagramów typu proces przemysłowy. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z prezentacją |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu projektowania modeli procesów w środowisku ARIS |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Laboratoria - oceny za wejściówki i zrealizowane zadania |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie ustne
Ocena za przedmiot = 0,5 * ocena z wykładu + 0,5 * ocena z laboratoriów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie spełnia wymagań do uzyskania oceny 3.0 |
3,0 | student zna większość pojęć z zakresu nowoczesnych technologii procesowych stosowanych w przedsiębiorstwach ma wiedzę z zakresu projektowania modeli procesów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych |
3,5 | student zna pojęcia z zakresu nowoczesnych technologii procesowych stosowanych w przedsiębiorstwach ma wiedzę z zakresu projektowania modeli procesów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, proponuje poprawne modele do rozwiązania zadań |
4,0 | student zna pojęcia z zakresu nowoczesnych technologii procesowych stosowanych w przedsiębiorstwach ma wiedzę z zakresu projektowania modeli procesów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie modele do rozwiązania zadań |
4,5 | student zna pojęcia z zakres nowoczesnych technologii procesowych stosowanych w przedsiębiorstwach ma wiedzę z zakresu projektowania modeli procesów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie modele do rozwiązania zadań, potrafi przeprowadzić dyskusję dotyczącą optymalizacji procesów |
5,0 | student zna pojęcia z zakres nowoczesnych technologii procesowych stosowanych w przedsiębiorstwach ma wiedzę z zakresu projektowania modeli procesów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, proponuje poprawnie i optymalnie wszystkie modele do rozwiązania zadań, potrafi przeprowadzić dyskusję dotyczącą optymalizacji procesów oraz przeprowadzić optymalizację procesów |