Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D1/05_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie analizować i rozwiązywac problemy decyzyjne w zakresie informatyzacji organizacji. Student umie samodzielnie formułować odpowiednią postać zadań oraz dobierać odpowiednie metody ich rozwiązania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U19 | ma umiejętność projektowania i wdrażania innowacji technologicznych i organizacyjnych opartych na technologiach informacyjnych, sztucznej inteligencji, itp. |
---|
ZIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie modelowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie racjonalnego doboru środków informatycznych w przedsiębiorstwie |
Treści programowe | T-L-5 | Tworzenie modelu doboru elementów infrastruktury infoamtycznej organizacji |
---|
T-L-6 | Tworzenie modelu doboru infoamtycznego systemu zarządzania |
T-W-1 | Procesy gospodarcze (definicje, kryteria i klasyfikacje, przykłady). Reenginering i x-reenginering.
Metody i narzędzia opisu oraz modelowania procesów gospodarczych |
T-W-2 | Zarządzanie procesami biznesowymi, Zarządzanie poprzez jakość, Normy ISO z serii 9000. |
T-W-3 | Wybrane narzędzia do modelowania procesów biznesowych. Pakiety ARIS Toolset oraz BPML. |
T-W-4 | Rola Systemów workflow w zarządzaniu procesami. |
T-W-5 | Modele referencyjne branż i zintegrowane systemy zarządzania (ERP). |
T-W-6 | Metody informatyzacji organizacji. Metody jakościowe i metoda SWOT. |
T-W-7 | Metody ilościowe w informatyzacji organizacji. etody eksperckie. Metody wielokryterialne |
T-L-1 | Omówienie sposobu sporządzania sprawodzań z laboratorium |
T-L-2 | Budowa diagramów organizacyjnych, wartości dodanej, diagramów celów z użyciem notacji Aris |
T-L-3 | Budowa modeli fynkcji z użyciem notacji Aris. |
T-L-4 | Budowa modeli procesów gospodarczych eEPC z użyciem notacji Aris. |
Metody nauczania | M-1 | Wyklad z prezentacjami i przykładami |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratyjne i realizacja zadań praktycznych |
M-3 | Realizacja projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Zaliczenie ustne z pytaniami praktycznymi |
---|
S-2 | Ocena formująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt: ogólna ocena na podstawie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejętności analizy i rozwiązywania problemów inforamtyzacji organizacji |
3,0 | Student umie rozwiązywać wybrane problemy inforamtyzacji organizacji w stopniu wystarczającym |
3,5 | Student umie rozwiązywać wybrane problemy inforamtyzacji organizacji |
4,0 | Student umie samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy inforamtyzacji organizacji. |
4,5 | Student umie samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy inforamtyzacji organizacji. Student umie użyć właściwe metody do rozważanego problemu |
5,0 | Student umie samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy inforamtyzacji organizacji. Student umie użyć właściwe metody do rozważanego problemu |