Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_C/12_U01 | Umiejętności dotyczą: analizowania sytuacji, stawiania pytań, dokonywania syntezy, wyciągania wniosków, krytycznej oceny, komunikowania się w grupie, posługiwania się technikami
informatycznymi, interpretacji danych statystycznych, podejmowania decyzji, wykorzystania metod badawczych, samokształcenia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
ZIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
ZIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
ZIP_2A_U24 | ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Po ukończeniu kursu student powinien umieć przewidywać:
• następstwa finansowe wyboru określonej formy prowadzenia działalności gospodarczej,
• sposób zarządzania kapitałem (stałym i obrotowym) oraz inwestycjami w przedsiębiorstwie,
• możliwe formy finansowania działalności przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstwa informatycznego,
• następstwa określonych decyzji finansowych i inwestycyjnych, |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Koszt kapitału i jego struktura. Koszt kapitału w przedsiębiorstwie. Efekt dźwigni finansowej. Struktura kapitału a wartość firmy |
---|
T-L-4 | Nowoczesne proceduy oceny staniu firmy: Scoring, EVA, MVA |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz dyskusje ze studentami i pytania ze strony studnetów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie konspektu na zadany temat + egzamin w formie testu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi użyć żadnego podstawowego narzędzia z zakresu zarządzania kapitałem i inwestycjami |
3,0 | Student nie potrafi użyć niektóre podstawowe narzędzia z zakresu zarządzania kapitałem i inwestycjami |
3,5 | Student nie potrafi użyć większość podstawowych narzędzi z zakresu zarządzania kapitałem i inwestycjami |
4,0 | Student potrafi posługiwać się narzędziami z zakresu zarządzania kapitałem i inwestycjami, ale bez wlasnych przemyśleń |
4,5 | Student potrafi posługiwać się dobrze narzędziami z zakresu zarządzania kapitałem i inwestycjami |
5,0 | Student potrafi posługiwać się bardzo dobrze narzędziami z zakresu zarządzania kapitałem i inwestycjami oraz potrafi wskazać odpowiednie przykłady zastosowań |