Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie projektami i innowacjami

Sylabus przedmiotu Jakość oprogramowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jakość oprogramowania
Specjalność zarządzanie jakością produkcji oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Poliwoda <Maciej.Poliwoda@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy informatyki
W-2Podstawy inżynierii oprogramowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie z podstawowymi pojęciami
C-2Zaznajomienie z normą ISO 9000
C-3Zaznajomienie z metodami planowania i poprawy jakości
C-4Przedstawienie metod sterowania jakością
C-5Objaśnienie zasad TQM

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1projekt zespołowy9
T-A-2analiza wyników -> prezentacje6
15
wykłady
T-W-11. "Definicja" jakości 2. Droga do ZPJ 3. Tradycja kontra ZPJ 4. Od czego zacząć? 5. Klient wewnętrzny 6. Co decyduje o powodzeniu? 7. Trylogia Jurana 8. Cykl poprawy PDCA 9. Użyteczny model procesu 10. Góra lodowa strat 11. Klasyfikacja kosztów jakości 12. Ewolucja struktury kosztów2
T-W-21. Organizacja procesu zmian 2. Zmiany w kulturze pracy 3. Wykorzystanie technik i narzędzi 4. Ocena postępów 5. Model uwarunkowań 6. Wskazania w obszarach objętych zmianami 7. Normalizacja wymagań (ISO 9000) 8. Struktura norm ISO 9000 9. Nakładane wymagania 10. Zakres wymagań 11. Wybór modelu 12. Struktura systemu jakości3
T-W-31. Praca zespołowa 2. Organizacja zespołów poprawy jakości 3. Szkolenie członków zespołów 4. Analiza pola sił 5. Diagram Ishikawy 6. Budowanie diagramu w zespole 7. Przykład diagramu Ishikawy 8. Schemat przepływów w procesie 9 .Typy przepływów 11. Schematy procesów produkcyjnych 12. Schematy procesów biurowych 13. Analiza schematu przepływów 14. Poprawa procesu w oparciu o schemat przepływów 15. Metoda funkcjonalnego rozpisania jakości (QFD) 16. "Dom" jakości 17. Sekwencja "domów" jakości 18. Korzyści z wdrożenia QFD 19. Przykład "domu" jakości4
T-W-41. Arkusz zliczeniowy 2. Rozkład częstości 3. Histogram 4. Wykres Pareto-Lorentza 5. Wykres rozproszony 6. Empiryczne charakterystyki rozkładu 7. Empiryczne charakterystyki z tablicy częstości 8. Wykres skrzynkowy 9. Karta kontrolna 10. Wykrywanie szczególnych przyczyn zmienności 11. Dobór kart kontrolnych Shewharta 12. Przykłady kart kontrolnych 13. Wyznaczanie elementów kart kontrolnych4
T-W-58 Zasad TQM: 1. Orientacja na klienta 2. Przywództwo 3. Zaangażowanie pracowników 4. Podejście procesowe 5. Systemowe podejście do zarządzania 6. Ciągłe doskonalenie 7. Podjęcie decyzji w oparciu o fakty 8. Obustronne korzystne relacje z dostawcami2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca w domu -> przygotowanie do zajęć -> sprawozdania12
A-A-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
29
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach i egzaminie3
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/02_W01
Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
ZIP_2A_W05T2A_W04C-1T-W-1M-1S-2
ZIP_2A_D3/02_W02
Wie jak wygląda wdrożenie systemu zapewnienia jakości (ISO 9000)
ZIP_2A_W04T2A_W03C-2, C-3T-W-2, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_2A_D3/02_W03
Zna metody planowania i poprawy jakości
ZIP_2A_W04T2A_W03C-3T-W-3, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_2A_D3/02_W04
Zna metody sterowania jakością
ZIP_2A_W03T2A_W02, T2A_W05C-4T-W-4, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_2A_D3/02_W05
Zna koncepcję kompleksowego zarządzania jakością
ZIP_2A_W04T2A_W03C-5T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/02_U01
Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
ZIP_2A_U02T2A_U02

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/02_K01
Ma kompetencje do planowania i poprawy jakości
ZIP_2A_K02, ZIP_2A_K04T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/02_W01
Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane definicje w stopniu dostatecznym
3,5Biegle zna wymagane definicje
4,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć przykłady prezentowane na zajęciach
4,5Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć i wyjaśnić przykłady prezentowane na zajęciach
5,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć samodzielnie wymyślone przykłady
ZIP_2A_D3/02_W02
Wie jak wygląda wdrożenie systemu zapewnienia jakości (ISO 9000)
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
ZIP_2A_D3/02_W03
Zna metody planowania i poprawy jakości
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
ZIP_2A_D3/02_W04
Zna metody sterowania jakością
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
ZIP_2A_D3/02_W05
Zna koncepcję kompleksowego zarządzania jakością
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane definicje w stopniu dostatecznym
3,5Biegle zna wymagane definicje
4,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć przykłady prezentowane na zajęciach
4,5Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć i wyjaśnić przykłady prezentowane na zajęciach
5,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć samodzielnie wymyślone przykłady

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/02_U01
Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
2,0Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/02_K01
Ma kompetencje do planowania i poprawy jakości
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego

Literatura podstawowa

  1. Łunarski Jerzy, Zarzadzanie jakoscia, standardy i zasady, WNT, Warszawa, 2008
  2. Urbaniak Maciej, Zarzadzanie jakoscia - teoria i praktyka, Difin, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1projekt zespołowy9
T-A-2analiza wyników -> prezentacje6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. "Definicja" jakości 2. Droga do ZPJ 3. Tradycja kontra ZPJ 4. Od czego zacząć? 5. Klient wewnętrzny 6. Co decyduje o powodzeniu? 7. Trylogia Jurana 8. Cykl poprawy PDCA 9. Użyteczny model procesu 10. Góra lodowa strat 11. Klasyfikacja kosztów jakości 12. Ewolucja struktury kosztów2
T-W-21. Organizacja procesu zmian 2. Zmiany w kulturze pracy 3. Wykorzystanie technik i narzędzi 4. Ocena postępów 5. Model uwarunkowań 6. Wskazania w obszarach objętych zmianami 7. Normalizacja wymagań (ISO 9000) 8. Struktura norm ISO 9000 9. Nakładane wymagania 10. Zakres wymagań 11. Wybór modelu 12. Struktura systemu jakości3
T-W-31. Praca zespołowa 2. Organizacja zespołów poprawy jakości 3. Szkolenie członków zespołów 4. Analiza pola sił 5. Diagram Ishikawy 6. Budowanie diagramu w zespole 7. Przykład diagramu Ishikawy 8. Schemat przepływów w procesie 9 .Typy przepływów 11. Schematy procesów produkcyjnych 12. Schematy procesów biurowych 13. Analiza schematu przepływów 14. Poprawa procesu w oparciu o schemat przepływów 15. Metoda funkcjonalnego rozpisania jakości (QFD) 16. "Dom" jakości 17. Sekwencja "domów" jakości 18. Korzyści z wdrożenia QFD 19. Przykład "domu" jakości4
T-W-41. Arkusz zliczeniowy 2. Rozkład częstości 3. Histogram 4. Wykres Pareto-Lorentza 5. Wykres rozproszony 6. Empiryczne charakterystyki rozkładu 7. Empiryczne charakterystyki z tablicy częstości 8. Wykres skrzynkowy 9. Karta kontrolna 10. Wykrywanie szczególnych przyczyn zmienności 11. Dobór kart kontrolnych Shewharta 12. Przykłady kart kontrolnych 13. Wyznaczanie elementów kart kontrolnych4
T-W-58 Zasad TQM: 1. Orientacja na klienta 2. Przywództwo 3. Zaangażowanie pracowników 4. Podejście procesowe 5. Systemowe podejście do zarządzania 6. Ciągłe doskonalenie 7. Podjęcie decyzji w oparciu o fakty 8. Obustronne korzystne relacje z dostawcami2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Praca w domu -> przygotowanie do zajęć -> sprawozdania12
A-A-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach i egzaminie3
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_W01Zna podstawowe definicje z zakresu testowania ooprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W05ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania funkcjami technicznymi na poziomie strategicznym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie z podstawowymi pojęciami
Treści programoweT-W-11. "Definicja" jakości 2. Droga do ZPJ 3. Tradycja kontra ZPJ 4. Od czego zacząć? 5. Klient wewnętrzny 6. Co decyduje o powodzeniu? 7. Trylogia Jurana 8. Cykl poprawy PDCA 9. Użyteczny model procesu 10. Góra lodowa strat 11. Klasyfikacja kosztów jakości 12. Ewolucja struktury kosztów
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane definicje w stopniu dostatecznym
3,5Biegle zna wymagane definicje
4,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć przykłady prezentowane na zajęciach
4,5Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć i wyjaśnić przykłady prezentowane na zajęciach
5,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć samodzielnie wymyślone przykłady
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_W02Wie jak wygląda wdrożenie systemu zapewnienia jakości (ISO 9000)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie z normą ISO 9000
C-3Zaznajomienie z metodami planowania i poprawy jakości
Treści programoweT-W-21. Organizacja procesu zmian 2. Zmiany w kulturze pracy 3. Wykorzystanie technik i narzędzi 4. Ocena postępów 5. Model uwarunkowań 6. Wskazania w obszarach objętych zmianami 7. Normalizacja wymagań (ISO 9000) 8. Struktura norm ISO 9000 9. Nakładane wymagania 10. Zakres wymagań 11. Wybór modelu 12. Struktura systemu jakości
T-A-1projekt zespołowy
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_W03Zna metody planowania i poprawy jakości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zaznajomienie z metodami planowania i poprawy jakości
Treści programoweT-W-31. Praca zespołowa 2. Organizacja zespołów poprawy jakości 3. Szkolenie członków zespołów 4. Analiza pola sił 5. Diagram Ishikawy 6. Budowanie diagramu w zespole 7. Przykład diagramu Ishikawy 8. Schemat przepływów w procesie 9 .Typy przepływów 11. Schematy procesów produkcyjnych 12. Schematy procesów biurowych 13. Analiza schematu przepływów 14. Poprawa procesu w oparciu o schemat przepływów 15. Metoda funkcjonalnego rozpisania jakości (QFD) 16. "Dom" jakości 17. Sekwencja "domów" jakości 18. Korzyści z wdrożenia QFD 19. Przykład "domu" jakości
T-A-1projekt zespołowy
T-A-2analiza wyników -> prezentacje
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_W04Zna metody sterowania jakością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-4Przedstawienie metod sterowania jakością
Treści programoweT-W-41. Arkusz zliczeniowy 2. Rozkład częstości 3. Histogram 4. Wykres Pareto-Lorentza 5. Wykres rozproszony 6. Empiryczne charakterystyki rozkładu 7. Empiryczne charakterystyki z tablicy częstości 8. Wykres skrzynkowy 9. Karta kontrolna 10. Wykrywanie szczególnych przyczyn zmienności 11. Dobór kart kontrolnych Shewharta 12. Przykłady kart kontrolnych 13. Wyznaczanie elementów kart kontrolnych
T-A-1projekt zespołowy
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_W05Zna koncepcję kompleksowego zarządzania jakością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Objaśnienie zasad TQM
Treści programoweT-W-58 Zasad TQM: 1. Orientacja na klienta 2. Przywództwo 3. Zaangażowanie pracowników 4. Podejście procesowe 5. Systemowe podejście do zarządzania 6. Ciągłe doskonalenie 7. Podjęcie decyzji w oparciu o fakty 8. Obustronne korzystne relacje z dostawcami
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane definicje w stopniu dostatecznym
3,5Biegle zna wymagane definicje
4,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć przykłady prezentowane na zajęciach
4,5Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć i wyjaśnić przykłady prezentowane na zajęciach
5,0Biegle zna wymagane definicje Potrafi przytoczyć samodzielnie wymyślone przykłady
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_U01Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umie stosować proste metody testowania oprogramowania
3,0Zna przyczyny powstawania błędów w specyfikacji Potrafi wykryć podstawowe błędy w specyfikacji
3,5Spełnia kryteria na ocenę dostateczną + Potrafi wykryć złożone błędy w specyfikacji
4,0Spełnia kryteria na ocenę dostateczny plus + Potrafi wykonać testy według określonego planu testów
4,5Spełnia kryteria na ocenę dobry + Potrafi planować testy
5,0Spełnia kryteria na ocenę dobry plus + Potrafi określić kompletnośc testów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/02_K01Ma kompetencje do planowania i poprawy jakości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną
3,0Zna wymagane zagadnienia.
3,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego
4,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Przedstawia zespołowi projektowemu własne propozycje
4,5Biegle zna wymagane zagadnienia. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego Ma istotny wpływ na wyniki pracy zespołu projektowego
5,0Biegle zna wymagane zagadnienia. Jest liderem w projekcie zespołowym. Dobrze współpracuje z członkami zespołu projektowego