Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie jakością produkcji oprogramowania

Sylabus przedmiotu Konserwacja oprogramowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konserwacja oprogramowania
Specjalność zarządzanie jakością produkcji oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Błaszyński <Piotr.Blaszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 1,10,50zaliczenie
wykładyW3 15 0,90,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku proceduralnym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z procesem produkcji i utrzymania oprogramowania
C-2Ukształtowanie umiejętności określenia specyfikacji projektu
C-3Ukształtowanie umiejętności przygotowania środowiska testowego
C-4Uświadomienie ciągłości procesu utrzymania oprogramowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z nowoczesnymi narzędziami wspomagającymi produkcje oprogramowania.2
T-L-2Przedstawienie metod podwyższania jakości kodu źródłowego produkowanych programów.2
T-L-3Przedstawienie metod podwyższania jakości kodu źródłowego produkowanych programów.2
T-L-4Wykonanie testów akceptacyjnych i funkcjonalnych dla oprogramowania (narzędzia wspomagające).3
T-L-5Narzędzia do pomiarów jakości i złożoności kodu źródłowego.2
T-L-6Narzędzia wspomagające zarządzanie wersjami oprogramowania.2
T-L-7Prezentacja i analiza obecnych trendów w wytwarzaniu aplikacji.2
15
wykłady
T-W-1Nowoczesne metody produkcji oprogramowania1
T-W-2Określenie kryteriów oceny łatwości utrzymania i serwisowania oprogramowania.1
T-W-3Metody testowania i zapewnienia jakości aplikacji.1
T-W-4Automatyzacja pomiarów jakości kodu źródłowego.2
T-W-5Serwis zdalny i lokalny oprogramowania.1
T-W-6Zasady dotyczące produkcji nowych wersji oprogramowania.2
T-W-7Kontakty z klientami.1
T-W-8Różnice w serwisowaniu oprogramowania implementowanego na zamówienie a oprogramowania produkowanego do szerszej grupy odbiorców.2
T-W-9Metody pracy zespołowej i zagadnienia związane z podziałem kompetencji przy produkcji złożonych systemów.2
T-W-10Baza zgłoszeń problemów serwisowych.1
T-W-11Baza wiedzy dotycząca utrzymywanych systemów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć8
A-L-3Praca samodzielna7
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna nad przygotowaniem poszerzonych materiałów wykładowych, analiza przykładów przedstawianych na wykładach10
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Gra dydaktyczna
M-4Pokaz
M-5Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian przygotowania do zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena udziału w dyskusji nad rozwiązaniami przedstawionych problemów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne z pytaniami otwartymi oraz dyskusją na temat rozwiązań postawionych problemów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/10_W01
Zna zagadnienia związane z procesem produkcji oprogramowania, na wszystkich etapach, od określenia specyfikacji, poprzez przygotowanie i modyfikowanie projektu, określanie ram czasowych projektu, proces pisania kodu, przygotowania środowiska testowego.
ZIP_2A_W03, ZIP_2A_W06, ZIP_2A_W07, ZIP_2A_W09, ZIP_2A_W11T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W09, T2A_W11

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/10_U01
Student umie przygotować środowisko testowania aplikacji
ZIP_2A_U02, ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U08, ZIP_2A_U09, ZIP_2A_U11, ZIP_2A_U20T2A_U02, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U18, T2A_U19
ZIP_2A_D3/10_U02
Student umie ocenić złożoność procesu i produkcji oprogramowania, przygotować specyfikacje tego procesu oraz ocenić stopień realizacji projektu.
ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U10T2A_U07, T2A_U10

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D3/10_K01
Student jest zdolny do pracy w zespole
ZIP_2A_K01, ZIP_2A_K03, ZIP_2A_K05T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K07
ZIP_2A_D3/10_K02
Student zna obecne trendy w wytwarzaniu aplikacji
ZIP_2A_K01T2A_K01

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/10_W01
Zna zagadnienia związane z procesem produkcji oprogramowania, na wszystkich etapach, od określenia specyfikacji, poprzez przygotowanie i modyfikowanie projektu, określanie ram czasowych projektu, proces pisania kodu, przygotowania środowiska testowego.
2,0nie rozumie podstawowych pojęć z dziedziny wytwarzania oprogramowania
3,0- rozumie co to jest cykl życia - zna podstawowe pojęcia związane z produkcją oprogramowania - zna i rozumie podstawowe klasy systemów informatycznych - zna podstawowe metody testowania i zapewnienia jakości aplikacji
3,5wymagania na ocenę 3,0 oraz dodatkowo: - zna zasady utrzymania oprogramowania - zna i rozumie wiekszość klas systemów informatycznych - zna i potrafi stosować złożone techniki jakości aplikacji
4,0wymagania na ocenę 3,5 oraz dodatkowo zna i potrafi przeanalizować odpowiednie rozwiązanie postawionego problemu z dziedziny projektowania systemów informatycznych
4,5wymagania na ocenę 4,0 oraz dodatkowo potrafi uzasadnić wybór określonego rozwiązania z dziedziny utrzymania i serwisowania aplikacji
5,0wymagania na ocenę 4,5 oraz dodatkowo potrafi porównać i dobrać prawidłowe rozwiązanie z dziedziny utrzymania i serwisowania aplikacji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/10_U01
Student umie przygotować środowisko testowania aplikacji
2,0nie potrafi przygotować prostego środowiska do testowania aplikacji
3,0potrafi przygotować proste środowisko do testowania aplikacji
3,5wymagania na ocenę 3,0 oraz potrafi rozbudować środowisko testowe
4,0wymagania na ocenę 3,5 oraz potrafi analizować własne programy w celu przygotowania testów
4,5wymagania na ocenę 4,0 oraz potrafi analizować złożone programy w celu przygotowania testów i znalezienia warunków granicznych
5,0wymagania na ocenę 4,5 oraz potrafi potrafi wyszukać i przedyskutować możliwe niedociągnięcia w środowisku testowym
ZIP_2A_D3/10_U02
Student umie ocenić złożoność procesu i produkcji oprogramowania, przygotować specyfikacje tego procesu oraz ocenić stopień realizacji projektu.
2,0nie potrafi określić i zweryfikować specyfikacji nie potrafi określić ram czasowych realizowanego projektu
3,0potrafi określić i zweryfikować specyfikacji dla protego projektu potrafi w przybliżeniu określić ramy czasowe dla realizowanego projektu
3,5wymagania na ocenę 3,0 oraz potrafi w prosty sposób modyfikować oprogramowanie i jego specyfikacje w trakcie realizacji
4,0wymagania na ocenę 3,5 oraz potrafi rozpoznać zagrożenia dotyczące prowadzonego projektu w trakcie realizacji
4,5wymagania na ocenę 4,0 oraz potrafi wyjaśniać przyczyny zagrożeń dotyczących prowadzonego projektu i eliminować je w trakcie realizacji
5,0wymagania na ocenę 4,5 oraz potrafi przewidywać z wyprzedzeniem zagrożenia dotyczące prowadzonego projektu (rownież w fazie testowania aplikacji)

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D3/10_K01
Student jest zdolny do pracy w zespole
2,0nie rozumie podstawowych zagadnien i nie jest w stanie uczestniczyc w pracach zespołu przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
3,0rozumie samodzielnie wybrane podstawowe zagadnienia i potrafi uczestniczyc w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
3,5rozumie samodzielnie wszystkie podstawowe zagadnienia i potrafi aktywnie uczestniczyc w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
4,0rozumie samodzielnie wszystkie podstawowe zagadnienia i potrafi je stosowac w trakcie aktywnego uczestnictwa w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
4,5rozumie samodzielnie wszystkie zagadnienia i potrafi analizowac proponowane rozwiazania i dodawac istotne propozycje w trakcie aktywnego uczestnictwa w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
5,0rozumie samodzielnie wszystkie zagadnienia i potrafi ocenic ich przydatnosc oraz wyjasnic innym studentom zagadnienia dotyczace przygotowania specyfikacji i środowiska testowego
ZIP_2A_D3/10_K02
Student zna obecne trendy w wytwarzaniu aplikacji
2,0brak wiedzy dotyczącej trendów w wytwarzaniu aplikacji
3,0ma podstawowa wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu prostych aplikacji
3,5ma podstawowa wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu złożonych aplikacji
4,0ma szczegółową wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu aplikacji oraz wie jak zastosowac wiedze do budowania prostych rozwiązań
4,5ma szczegółową wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu aplikacji oraz wie jak zastosowac wiedze do budowania kompletnych rozwiązań
5,0ma szczegółową wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu aplikacji oraz wie jak zastosowac wiedze do budowania kompletnych rozwiązań oraz potrafi obronić proponowane rozwiązania

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania, Helion, Warszawa, 1997
  2. S. Wrycza, Analiza i projektowanie systemów informatycznych zarządzania, PWN, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Martin Fowler, Kent Beck, John Brant, William Opdyke, Don Roberts, Refactoring: Improving the Design of Existing Code, Addison-Wesley, Boston, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z nowoczesnymi narzędziami wspomagającymi produkcje oprogramowania.2
T-L-2Przedstawienie metod podwyższania jakości kodu źródłowego produkowanych programów.2
T-L-3Przedstawienie metod podwyższania jakości kodu źródłowego produkowanych programów.2
T-L-4Wykonanie testów akceptacyjnych i funkcjonalnych dla oprogramowania (narzędzia wspomagające).3
T-L-5Narzędzia do pomiarów jakości i złożoności kodu źródłowego.2
T-L-6Narzędzia wspomagające zarządzanie wersjami oprogramowania.2
T-L-7Prezentacja i analiza obecnych trendów w wytwarzaniu aplikacji.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nowoczesne metody produkcji oprogramowania1
T-W-2Określenie kryteriów oceny łatwości utrzymania i serwisowania oprogramowania.1
T-W-3Metody testowania i zapewnienia jakości aplikacji.1
T-W-4Automatyzacja pomiarów jakości kodu źródłowego.2
T-W-5Serwis zdalny i lokalny oprogramowania.1
T-W-6Zasady dotyczące produkcji nowych wersji oprogramowania.2
T-W-7Kontakty z klientami.1
T-W-8Różnice w serwisowaniu oprogramowania implementowanego na zamówienie a oprogramowania produkowanego do szerszej grupy odbiorców.2
T-W-9Metody pracy zespołowej i zagadnienia związane z podziałem kompetencji przy produkcji złożonych systemów.2
T-W-10Baza zgłoszeń problemów serwisowych.1
T-W-11Baza wiedzy dotycząca utrzymywanych systemów.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć8
A-L-3Praca samodzielna7
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna nad przygotowaniem poszerzonych materiałów wykładowych, analiza przykładów przedstawianych na wykładach10
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/10_W01Zna zagadnienia związane z procesem produkcji oprogramowania, na wszystkich etapach, od określenia specyfikacji, poprzez przygotowanie i modyfikowanie projektu, określanie ram czasowych projektu, proces pisania kodu, przygotowania środowiska testowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
ZIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
ZIP_2A_W09ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_2A_W11ma wiedze z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie podstawowych pojęć z dziedziny wytwarzania oprogramowania
3,0- rozumie co to jest cykl życia - zna podstawowe pojęcia związane z produkcją oprogramowania - zna i rozumie podstawowe klasy systemów informatycznych - zna podstawowe metody testowania i zapewnienia jakości aplikacji
3,5wymagania na ocenę 3,0 oraz dodatkowo: - zna zasady utrzymania oprogramowania - zna i rozumie wiekszość klas systemów informatycznych - zna i potrafi stosować złożone techniki jakości aplikacji
4,0wymagania na ocenę 3,5 oraz dodatkowo zna i potrafi przeanalizować odpowiednie rozwiązanie postawionego problemu z dziedziny projektowania systemów informatycznych
4,5wymagania na ocenę 4,0 oraz dodatkowo potrafi uzasadnić wybór określonego rozwiązania z dziedziny utrzymania i serwisowania aplikacji
5,0wymagania na ocenę 4,5 oraz dodatkowo potrafi porównać i dobrać prawidłowe rozwiązanie z dziedziny utrzymania i serwisowania aplikacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/10_U01Student umie przygotować środowisko testowania aplikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
ZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIP_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
ZIP_2A_U20ma umiejętność organizowania i prowadzenia prac badawczych i rozwojowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi przygotować prostego środowiska do testowania aplikacji
3,0potrafi przygotować proste środowisko do testowania aplikacji
3,5wymagania na ocenę 3,0 oraz potrafi rozbudować środowisko testowe
4,0wymagania na ocenę 3,5 oraz potrafi analizować własne programy w celu przygotowania testów
4,5wymagania na ocenę 4,0 oraz potrafi analizować złożone programy w celu przygotowania testów i znalezienia warunków granicznych
5,0wymagania na ocenę 4,5 oraz potrafi potrafi wyszukać i przedyskutować możliwe niedociągnięcia w środowisku testowym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/10_U02Student umie ocenić złożoność procesu i produkcji oprogramowania, przygotować specyfikacje tego procesu oraz ocenić stopień realizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi określić i zweryfikować specyfikacji nie potrafi określić ram czasowych realizowanego projektu
3,0potrafi określić i zweryfikować specyfikacji dla protego projektu potrafi w przybliżeniu określić ramy czasowe dla realizowanego projektu
3,5wymagania na ocenę 3,0 oraz potrafi w prosty sposób modyfikować oprogramowanie i jego specyfikacje w trakcie realizacji
4,0wymagania na ocenę 3,5 oraz potrafi rozpoznać zagrożenia dotyczące prowadzonego projektu w trakcie realizacji
4,5wymagania na ocenę 4,0 oraz potrafi wyjaśniać przyczyny zagrożeń dotyczących prowadzonego projektu i eliminować je w trakcie realizacji
5,0wymagania na ocenę 4,5 oraz potrafi przewidywać z wyprzedzeniem zagrożenia dotyczące prowadzonego projektu (rownież w fazie testowania aplikacji)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/10_K01Student jest zdolny do pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIP_2A_K05rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w sposób powszechnie zrozumiały, informacji i opinii o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie podstawowych zagadnien i nie jest w stanie uczestniczyc w pracach zespołu przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
3,0rozumie samodzielnie wybrane podstawowe zagadnienia i potrafi uczestniczyc w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
3,5rozumie samodzielnie wszystkie podstawowe zagadnienia i potrafi aktywnie uczestniczyc w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
4,0rozumie samodzielnie wszystkie podstawowe zagadnienia i potrafi je stosowac w trakcie aktywnego uczestnictwa w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
4,5rozumie samodzielnie wszystkie zagadnienia i potrafi analizowac proponowane rozwiazania i dodawac istotne propozycje w trakcie aktywnego uczestnictwa w zespole przygotowujacym specyfikacje i środowisko testowe
5,0rozumie samodzielnie wszystkie zagadnienia i potrafi ocenic ich przydatnosc oraz wyjasnic innym studentom zagadnienia dotyczace przygotowania specyfikacji i środowiska testowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D3/10_K02Student zna obecne trendy w wytwarzaniu aplikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak wiedzy dotyczącej trendów w wytwarzaniu aplikacji
3,0ma podstawowa wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu prostych aplikacji
3,5ma podstawowa wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu złożonych aplikacji
4,0ma szczegółową wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu aplikacji oraz wie jak zastosowac wiedze do budowania prostych rozwiązań
4,5ma szczegółową wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu aplikacji oraz wie jak zastosowac wiedze do budowania kompletnych rozwiązań
5,0ma szczegółową wiedzę dotyczącą trendów w wytwarzaniu aplikacji oraz wie jak zastosowac wiedze do budowania kompletnych rozwiązań oraz potrafi obronić proponowane rozwiązania