Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria systemów informacyjnych produkcji
Sylabus przedmiotu Podstawy inżynierii systemów informacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy inżynierii systemów informacyjnych | ||
Specjalność | inżynieria systemów informacyjnych produkcji | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacji o: bazy danych, hurtownie danych, Internet, Zarzadzanie przedsiebiorstwem, struktura organizacyjna, konstrukcja i technologia produktu/usługi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Swiadomie dobierac rozwiazania sprzetowe i systemowe do wymagan poszczególnych srodowisk pracy systemu informatycznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przygotowanie strony WWW na okreslony temat dla okreslonej grupy odbiorców. | 4 |
T-L-2 | Opracoanie metadanych | 2 |
T-L-3 | Opis strony w postaci XML | 2 |
T-L-4 | Przygotowanie DTD i XML Schema | 5 |
T-L-5 | Transformacja XSLT | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metody projektowania Systemów Informacyjnych i sposoby reprezentacji wyników projektowania w celu ich oceny i redagowania do momentu rozpoczecia budowy( sposoby opisu struktury i schematów funkcyjnych Systemów Informacyjnych - modelowanie referencyjne) | 4 |
T-W-2 | Inzynieria wiedzy jako instrument projektowania i budowy Systemów informacyjnych. Wiedza ekspercka. | 4 |
T-W-3 | Ontologia dziedzinowa a ontologia zadaniowa - sposób opisu zakresu kompetencji, wymaganych na okreslonym stanowisku pracy. | 3 |
T-W-4 | System ekspertowy jako metoda wspierania specjalisty na okreslonym stanowisku pracy przy koniecznosci podejmowania decyzji w warunkach niepewnosci (niejawne zaleznosci pomiedzy parametrami otoczenia i parametrami operacji technologicznych) | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie projektu strony | 9 |
A-L-3 | przygotowanie sie do zajec laboratoryjnych | 5 |
A-L-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 6 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
A-W-4 | Konsultacje | 1 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | matoda praktyczna: cwiczenie laboratoryjne + projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin koncowy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zadania projektowego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/01_W01 Student posiadzie wiedze w zakresie analizy, identyfikacji, modelowania i projektowania systemów informacyjnych ze szczególnym uwzglednieniem systemów informatycznych zarzadzania wiedza | ZIP_2A_W08, ZIP_2A_W09, ZIP_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W05, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11 | C-1 | — | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D1/01_U01 Student potrafi dobierac rozwiazania sprzetowe i systemowe do srodowiska pracy systemu informatycznego (w szczególnosci zarzadzania wiedza) | ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U17, ZIP_2A_U21 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U17 | C-1 | — | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/01_W01 Student posiadzie wiedze w zakresie analizy, identyfikacji, modelowania i projektowania systemów informacyjnych ze szczególnym uwzglednieniem systemów informatycznych zarzadzania wiedza | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z dziedziną systemów informacyjnych |
3,0 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów informacyjnych | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów informacyjnych i potrafi odnies ja do prostych zadan projektowych | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów informacyjnych i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac zadania zarządzania wiedzą w pojęciach systemów informacyjnych. | |
4,5 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów informacyjnych i potrafi odnieś ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac zadania zarządzania wiedzą w pojęciach systemów informacyjnych. | |
5,0 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów informacyjnych i potrafi odnieś ja do różnych zadan projektowych. Potrafi interpretowac zadania zarządzania wiedzą w pojęciach systemów informacyjnych i je rozwiązaywać. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D1/01_U01 Student potrafi dobierac rozwiazania sprzetowe i systemowe do srodowiska pracy systemu informatycznego (w szczególnosci zarzadzania wiedza) | 2,0 | Student nie potrafi opisac typowego dokumentu za pomocą standardu XML. |
3,0 | Student potrafi opisac typowy dokument za pomocą standardu XML. | |
3,5 | Student potrafi opisac dowolny dokument za pomocą standardu XML. | |
4,0 | Student potrafi opisac dowolny dokument za pomocą standardu XML wraz z DTD | |
4,5 | Student potrafi opisac dowolny dokument za pomocą standardu XML wraz z DTD oraz przygotowac XSLT. | |
5,0 | Student potrafi opisac dowolny dokument za pomocą standardu XML wraz z XML Schema oraz przygotowac XSLT. |
Literatura podstawowa
- Zbigniew Fryzlewicz, Adam Salamon, Podstawy architektury i technologii usług XML sieci WEB, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
- Probst Gilbert, Raub Steffen, Romhardt Kai, Zarzadzanie wiedza w organizacji, Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2004
Literatura dodatkowa
- Kazimierz Perechuda, Zarzadzanie wiedza w przedsiebiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005