Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie tematu pracy dyplomowej z określonym celem i zakresem w formie karty pracy dyplomowej (tzw. formatka) zgodnie z regulaminem procesu dyplomowania w ZUT.
C-2Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania w WIZUT. Aspekty i uwarunkowania prawne procesu dyplomowania.2
T-S-2Cel, problem, przedmiot i zakres pracy dyplomowej inżynierskiej. Cechy pracy inżynierskiej. Formalny charakter pracy inżynierskiej. Typy badań naukowych. Typy prac dyplomowych inżynierskich.2
T-S-3Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej.2
T-S-4Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej - omówienie zasad. Specyfika badań w Katedrach WIZUT.1
T-S-5Prezentacja tematu, celu, zakresu, ogólnego sposobu dojścia do celu w pracy dyplomowej - dyskusja i analiza propozycji tematów - udział czynny studentów (referowanie 4-5 tematów w ciągu godziny zajęć). Opracowanie ewentualnych wytycznych do korekty karty dyplomowej.6
T-S-6Omówienie etapów pisania pracy dyplomowej. Niezbędniki pracy celowej w procesie pisania pracy dyplomowej.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w seminarium15
A-S-2Konsultacje z potencjalnymi opiekunami pracy5
A-S-3Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WI ZUT/WIMiM ZUT formularzu karty pracy dyplomowej Itzw. formatka) i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. Podstawa oceny: sposób przygotowania karty tematu dyplomowego oraz aktywność studenta na zajęciach dydaktycznych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/18_W01
wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/18_U01
Opanowanie umiejętności opracowania przeglądu literatury i zasad pisania pracy dyplomowej, formułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej.
ZIP_1A_U19, ZIP_1A_U21, ZIP_1A_U23T1A_U01, T1A_U05, T1A_U14InzA_U06C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/18_W01
wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej
2,0student nie zna zasad procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej.
3,0student zna zasady procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej. wie co moze byc tematem pracy inżynierskiej.
3,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie sa typy prac dyplomowych inżynierskich.
4,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie sa typy prac dyplomowych inzynierskich i dodatkowo potrafi przeanalizowac przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu
4,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie sa typy prac dyplomowych inzynierskich, potrafi przeanalizowac przykładowy temat pracy inzynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu oraz dodatkowo potrafi wskazac na sposób jej realizacji.
5,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie sa typy prac dyplomowych inzynierskich, potrafi przeanalizowac przykładowy temat pracy inzynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu, potrafi wskazac na sposób jej realizacji oraz dodatkowo potrafi ocenic temat pracy dyplomowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/18_U01
Opanowanie umiejętności opracowania przeglądu literatury i zasad pisania pracy dyplomowej, formułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej.
2,0student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej
3,0student opracował karte tematu pracy dyplomowej.
3,5student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inźynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu i opracował wersje angielska tematu pracy.
4,0student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu, opracował wersje angielska tematu pracy a takze wskazał główne etapy jej realizacji
4,5student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu, opracował wersje angielska tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji
5,0student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inzynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu, opracował wersje angielska tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbednej literatury do jej napisania

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów - Załacznik do uchwały Nr16 Senatu ZUT, ZUT - do użytku wewnętrznego, 2012
  2. Uchwała RWIZUT w Szczecinie - Zasady procesu dyplomowania, Szczecin, 2012, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania w WIZUT. Aspekty i uwarunkowania prawne procesu dyplomowania.2
T-S-2Cel, problem, przedmiot i zakres pracy dyplomowej inżynierskiej. Cechy pracy inżynierskiej. Formalny charakter pracy inżynierskiej. Typy badań naukowych. Typy prac dyplomowych inżynierskich.2
T-S-3Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej.2
T-S-4Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej - omówienie zasad. Specyfika badań w Katedrach WIZUT.1
T-S-5Prezentacja tematu, celu, zakresu, ogólnego sposobu dojścia do celu w pracy dyplomowej - dyskusja i analiza propozycji tematów - udział czynny studentów (referowanie 4-5 tematów w ciągu godziny zajęć). Opracowanie ewentualnych wytycznych do korekty karty dyplomowej.6
T-S-6Omówienie etapów pisania pracy dyplomowej. Niezbędniki pracy celowej w procesie pisania pracy dyplomowej.2
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w seminarium15
A-S-2Konsultacje z potencjalnymi opiekunami pracy5
A-S-3Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/18_W01wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1przygotowanie tematu pracy dyplomowej z określonym celem i zakresem w formie karty pracy dyplomowej (tzw. formatka) zgodnie z regulaminem procesu dyplomowania w ZUT.
C-2Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania w WIZUT. Aspekty i uwarunkowania prawne procesu dyplomowania.
T-S-2Cel, problem, przedmiot i zakres pracy dyplomowej inżynierskiej. Cechy pracy inżynierskiej. Formalny charakter pracy inżynierskiej. Typy badań naukowych. Typy prac dyplomowych inżynierskich.
T-S-3Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej.
T-S-4Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej - omówienie zasad. Specyfika badań w Katedrach WIZUT.
T-S-5Prezentacja tematu, celu, zakresu, ogólnego sposobu dojścia do celu w pracy dyplomowej - dyskusja i analiza propozycji tematów - udział czynny studentów (referowanie 4-5 tematów w ciągu godziny zajęć). Opracowanie ewentualnych wytycznych do korekty karty dyplomowej.
T-S-6Omówienie etapów pisania pracy dyplomowej. Niezbędniki pracy celowej w procesie pisania pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WI ZUT/WIMiM ZUT formularzu karty pracy dyplomowej Itzw. formatka) i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. Podstawa oceny: sposób przygotowania karty tematu dyplomowego oraz aktywność studenta na zajęciach dydaktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna zasad procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej.
3,0student zna zasady procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej. wie co moze byc tematem pracy inżynierskiej.
3,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie sa typy prac dyplomowych inżynierskich.
4,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie sa typy prac dyplomowych inzynierskich i dodatkowo potrafi przeanalizowac przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu
4,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie sa typy prac dyplomowych inzynierskich, potrafi przeanalizowac przykładowy temat pracy inzynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu oraz dodatkowo potrafi wskazac na sposób jej realizacji.
5,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie sa typy prac dyplomowych inzynierskich, potrafi przeanalizowac przykładowy temat pracy inzynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu, potrafi wskazac na sposób jej realizacji oraz dodatkowo potrafi ocenic temat pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/18_U01Opanowanie umiejętności opracowania przeglądu literatury i zasad pisania pracy dyplomowej, formułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U19potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIP_1A_U21ma umiejętności samokształcania się
ZIP_1A_U23potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1przygotowanie tematu pracy dyplomowej z określonym celem i zakresem w formie karty pracy dyplomowej (tzw. formatka) zgodnie z regulaminem procesu dyplomowania w ZUT.
C-2Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania w WIZUT. Aspekty i uwarunkowania prawne procesu dyplomowania.
T-S-2Cel, problem, przedmiot i zakres pracy dyplomowej inżynierskiej. Cechy pracy inżynierskiej. Formalny charakter pracy inżynierskiej. Typy badań naukowych. Typy prac dyplomowych inżynierskich.
T-S-3Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej.
T-S-4Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej - omówienie zasad. Specyfika badań w Katedrach WIZUT.
T-S-5Prezentacja tematu, celu, zakresu, ogólnego sposobu dojścia do celu w pracy dyplomowej - dyskusja i analiza propozycji tematów - udział czynny studentów (referowanie 4-5 tematów w ciągu godziny zajęć). Opracowanie ewentualnych wytycznych do korekty karty dyplomowej.
T-S-6Omówienie etapów pisania pracy dyplomowej. Niezbędniki pracy celowej w procesie pisania pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WI ZUT/WIMiM ZUT formularzu karty pracy dyplomowej Itzw. formatka) i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. Podstawa oceny: sposób przygotowania karty tematu dyplomowego oraz aktywność studenta na zajęciach dydaktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej
3,0student opracował karte tematu pracy dyplomowej.
3,5student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inźynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu i opracował wersje angielska tematu pracy.
4,0student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu, opracował wersje angielska tematu pracy a takze wskazał główne etapy jej realizacji
4,5student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu, opracował wersje angielska tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji
5,0student opracował karte tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inzynierskiej zgodnie z przygotowana karta tego tematu, opracował wersje angielska tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbednej literatury do jej napisania