Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: inżynieria systemów informacyjnych produkcji

Sylabus przedmiotu Techniki negocjacji - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki negocjacji - Przedmiot obieralny I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technikami negocjacji.
C-2Ukształtowanie umiejętności skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Elementy komunikacji Podstawowe elementy komunikacji werbalnej Elementy komunikacji - znaczenie mowy ciała Rola mediatora w rozwiazywaniu konfliktów Techniki negocjacji – prezentacje grup10
10
wykłady
T-W-1Przebieg procesu komunikacji1
T-W-2Pojęcie negocjacji1
T-W-3Portret sprawnego negocjatora2
T-W-4Negocjacje metodą rozwiązywania konfliktów, trudne sytuacje negocjacyjne2
T-W-5Komunikacja werbalna i niewerbalna, elementy autoprezentacji.1
T-W-6Etapy negocjacji1
T-W-7Zasady negocjacji1
T-W-8Techniki negocjacji1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1udział w zajęciach10
A-L-2przygotowanie się do zajęć15
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
A-W-3Praca własna: przegląd literatury, przygotowanie do zaliczenia15
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informujący z wykorzystaniem technik wizualnych
M-2Metoda aktywizyjaca w oparciu o studia przypadków i dyskusję
M-3Ćwiczenia przedmiotowy w oparciu o prezentację i dyskusję dydaktyczną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena formująca: Prezentacja wybranych elementów (autoprezentacji i technik negocjacji)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_O/01-3 WM_W01
Student definiuje pojęcia związane z tematyką przedmiotu, potrafi scharakteryzować wybrane techniki negocjacji.
ZIP_2A_W08T2A_W08C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_O/01-3 WM_U01
Student posiada umiejętność przygotowania i prowadzenia procesu negocjacji.
ZIP_2A_U04, ZIP_2A_U07T2A_U04, T2A_U07C-1T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3S-2, S-1
ZIP_2A_O/01-3 WM_U02
Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych.
ZIP_2A_U07T2A_U07C-2T-W-1, T-W-4, T-W-5M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_O/01-3 WM_K01
Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji
ZIP_2A_K03T2A_K03, T2A_K04

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_O/01-3 WM_W01
Student definiuje pojęcia związane z tematyką przedmiotu, potrafi scharakteryzować wybrane techniki negocjacji.
2,0Student w mniej niż 60% prawodłowo odpowiedział na zadane pytania
3,0Student w 60% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
3,5Student w 68% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
4,0Student w 76% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
4,5Student w 82% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
5,0Student w 90% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_O/01-3 WM_U01
Student posiada umiejętność przygotowania i prowadzenia procesu negocjacji.
2,0Student nie wykonał prezentacji
3,0Student potrafi zaprezentować wybraną technikę negocjacji
3,5Student potrafi zaprezentować dowolną technikę negocjacji
4,0Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać i zaprezentować wybraną technikę negocjacji
4,5Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać i zaprezentować wybraną technikę negocjacji, omówić kolejne fazy prowadzenia przedstawianego procesu
5,0Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać do sytuacji i i scharakteryzować proces negocjacji na przykładzie wybranej techniki negocjacji
ZIP_2A_O/01-3 WM_U02
Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych.
2,0Student nie wykonał prezentacji
3,0Student wykazał się umiejętnością posługiwania się technikami komunikacyjnymi
3,5Student wykazał się umiejętnością posługiwania się technikami komunikacyjnymi w zadanej sytuacji
4,0Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi technikami komunikacyjnymi w zadanej sytuacji
4,5Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi technikami komunikacyjnym w zadanej sytuacji
5,0Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi w sytuacjach konfliktowych technikami komunikacyjnymi

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_O/01-3 WM_K01
Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji
2,0
3,0Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lunden B., Rosell L., Techniki negocjacji: jak odnieść sukces w negocjacjach, BL Info Polska, Warszawa, 2009
  2. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków, 1995
  3. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1997
  4. Bieniok H., Sztuka komunikowania się, negocjacji i rozwiązywania konfliktów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Ury W., Jak przez "Nie" dotrzeć do "Tak", Dom Wydawniczy Rebis, Poznań, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Elementy komunikacji Podstawowe elementy komunikacji werbalnej Elementy komunikacji - znaczenie mowy ciała Rola mediatora w rozwiazywaniu konfliktów Techniki negocjacji – prezentacje grup10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przebieg procesu komunikacji1
T-W-2Pojęcie negocjacji1
T-W-3Portret sprawnego negocjatora2
T-W-4Negocjacje metodą rozwiązywania konfliktów, trudne sytuacje negocjacyjne2
T-W-5Komunikacja werbalna i niewerbalna, elementy autoprezentacji.1
T-W-6Etapy negocjacji1
T-W-7Zasady negocjacji1
T-W-8Techniki negocjacji1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1udział w zajęciach10
A-L-2przygotowanie się do zajęć15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
A-W-3Praca własna: przegląd literatury, przygotowanie do zaliczenia15
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-3 WM_W01Student definiuje pojęcia związane z tematyką przedmiotu, potrafi scharakteryzować wybrane techniki negocjacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technikami negocjacji.
C-2Ukształtowanie umiejętności skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych.
Treści programoweT-W-1Przebieg procesu komunikacji
T-W-2Pojęcie negocjacji
T-W-3Portret sprawnego negocjatora
T-W-4Negocjacje metodą rozwiązywania konfliktów, trudne sytuacje negocjacyjne
T-W-6Etapy negocjacji
T-W-7Zasady negocjacji
T-W-8Techniki negocjacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informujący z wykorzystaniem technik wizualnych
M-2Metoda aktywizyjaca w oparciu o studia przypadków i dyskusję
M-3Ćwiczenia przedmiotowy w oparciu o prezentację i dyskusję dydaktyczną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja wybranych elementów (autoprezentacji i technik negocjacji)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w mniej niż 60% prawodłowo odpowiedział na zadane pytania
3,0Student w 60% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
3,5Student w 68% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
4,0Student w 76% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
4,5Student w 82% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
5,0Student w 90% prawidłowo odpowiedział na zadane pytania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-3 WM_U01Student posiada umiejętność przygotowania i prowadzenia procesu negocjacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
ZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technikami negocjacji.
Treści programoweT-W-6Etapy negocjacji
T-W-7Zasady negocjacji
T-W-8Techniki negocjacji
T-W-5Komunikacja werbalna i niewerbalna, elementy autoprezentacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizyjaca w oparciu o studia przypadków i dyskusję
M-3Ćwiczenia przedmiotowy w oparciu o prezentację i dyskusję dydaktyczną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja wybranych elementów (autoprezentacji i technik negocjacji)
S-1Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał prezentacji
3,0Student potrafi zaprezentować wybraną technikę negocjacji
3,5Student potrafi zaprezentować dowolną technikę negocjacji
4,0Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać i zaprezentować wybraną technikę negocjacji
4,5Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać i zaprezentować wybraną technikę negocjacji, omówić kolejne fazy prowadzenia przedstawianego procesu
5,0Student potrafi odpowienio do sytuacji dobrać do sytuacji i i scharakteryzować proces negocjacji na przykładzie wybranej techniki negocjacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-3 WM_U02Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności skutecznej komunikacji i zachowania się w sytuacjach konfliktowych.
Treści programoweT-W-1Przebieg procesu komunikacji
T-W-4Negocjacje metodą rozwiązywania konfliktów, trudne sytuacje negocjacyjne
T-W-5Komunikacja werbalna i niewerbalna, elementy autoprezentacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informujący z wykorzystaniem technik wizualnych
M-3Ćwiczenia przedmiotowy w oparciu o prezentację i dyskusję dydaktyczną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja wybranych elementów (autoprezentacji i technik negocjacji)
S-1Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał prezentacji
3,0Student wykazał się umiejętnością posługiwania się technikami komunikacyjnymi
3,5Student wykazał się umiejętnością posługiwania się technikami komunikacyjnymi w zadanej sytuacji
4,0Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi technikami komunikacyjnymi w zadanej sytuacji
4,5Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi technikami komunikacyjnym w zadanej sytuacji
5,0Student wykazał się umiejętnością posługiwania się właściwymi w sytuacjach konfliktowych technikami komunikacyjnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-3 WM_K01Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość możliwości wykorzystania poznanych technik negocjacji
3,5
4,0
4,5
5,0