Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: inżynieria systemów informacyjnych produkcji

Sylabus przedmiotu Systemy oceny zgodności II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy oceny zgodności II
Specjalność zarządzanie przedsiębiorstwem
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Kwintowski <Andrzej.Kwintowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 20 2,00,34zaliczenie
projektyP3 10 1,00,33zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wiedza i zastosowania w zakresie zasad akredytacji i certyfikacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Praktyczne aspekty określone w wymagania EMC dla urządzeń. Ocena zgodności przyrządów pomiarowych, Znak budowlany, Dobrowolna certyfikacja10
10
projekty
T-P-1Analiza powiązań pomiędzy dyrektywami Nowego i Globalnego Podejścia.10
10
wykłady
T-W-1Akredytacja, Oznaczenie CE - Przypomnienie, Odpowiedzialność producenta. Dyrektywa niskonapięciowa, Dyrektywa maszynowa, System zarządzania jakości a oznaczanie CE,20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie do zajęć15
A-A-3Udział w zaliczeniu i konsultacje3
28
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach Samodzielna praca nad projektem zxaliczenie projektu10
A-P-2praca własna studenta15
A-P-3udział w zaliczeniu i kostultacjach3
28
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2przygotowanie do zajęć - praca własna studenta32
A-W-3udział w konsultacjach i zaliczeniu3
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.
M-2metoda przypadków użycia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium przeprowadzanych z określonego obszaru wiedzy o systemach oceny zgodności. Obecność i aktywność na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena przypadków użycia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D6/04_W01
Student ma wiedze o narzedziach akredtyacji i certyfikacji.
ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W06, ZIP_2A_W10T2A_W02, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W10C-1T-A-1, T-P-1, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D6/04_U01
Ma umiejetnosci w zakresie stosowania zasad akredytacji i certyfikacji
ZIP_2A_U13, ZIP_2A_U20T2A_U13, T2A_U18, T2A_U19C-1T-A-1, T-P-1, T-W-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D6/04_K01
Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa zwiazanego z akredytacją i certyfikacją
ZIP_2A_K02T2A_K02, T2A_K05C-1T-A-1, T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D6/04_W01
Student ma wiedze o narzedziach akredtyacji i certyfikacji.
2,0
3,0Student ma wiedze o narzedziach akredtyacji i certyfikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D6/04_U01
Ma umiejetnosci w zakresie stosowania zasad akredytacji i certyfikacji
2,0
3,0Ma umiejetność w zakresie stosowania zasad akredytacji i certyfikacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D6/04_K01
Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa zwiazanego z akredytacją i certyfikacją
2,0
3,0Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa zwiazanego z akredytacją i certyfikacją
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Praktyczne aspekty określone w wymagania EMC dla urządzeń. Ocena zgodności przyrządów pomiarowych, Znak budowlany, Dobrowolna certyfikacja10
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza powiązań pomiędzy dyrektywami Nowego i Globalnego Podejścia.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Akredytacja, Oznaczenie CE - Przypomnienie, Odpowiedzialność producenta. Dyrektywa niskonapięciowa, Dyrektywa maszynowa, System zarządzania jakości a oznaczanie CE,20
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie do zajęć15
A-A-3Udział w zaliczeniu i konsultacje3
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach Samodzielna praca nad projektem zxaliczenie projektu10
A-P-2praca własna studenta15
A-P-3udział w zaliczeniu i kostultacjach3
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2przygotowanie do zajęć - praca własna studenta32
A-W-3udział w konsultacjach i zaliczeniu3
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D6/04_W01Student ma wiedze o narzedziach akredtyacji i certyfikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1wiedza i zastosowania w zakresie zasad akredytacji i certyfikacji
Treści programoweT-A-1Praktyczne aspekty określone w wymagania EMC dla urządzeń. Ocena zgodności przyrządów pomiarowych, Znak budowlany, Dobrowolna certyfikacja
T-P-1Analiza powiązań pomiędzy dyrektywami Nowego i Globalnego Podejścia.
T-W-1Akredytacja, Oznaczenie CE - Przypomnienie, Odpowiedzialność producenta. Dyrektywa niskonapięciowa, Dyrektywa maszynowa, System zarządzania jakości a oznaczanie CE,
Metody nauczaniaM-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.
M-2metoda przypadków użycia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium przeprowadzanych z określonego obszaru wiedzy o systemach oceny zgodności. Obecność i aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedze o narzedziach akredtyacji i certyfikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D6/04_U01Ma umiejetnosci w zakresie stosowania zasad akredytacji i certyfikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U13zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą w środowisku przemysłowym
ZIP_2A_U20ma umiejętność organizowania i prowadzenia prac badawczych i rozwojowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1wiedza i zastosowania w zakresie zasad akredytacji i certyfikacji
Treści programoweT-A-1Praktyczne aspekty określone w wymagania EMC dla urządzeń. Ocena zgodności przyrządów pomiarowych, Znak budowlany, Dobrowolna certyfikacja
T-P-1Analiza powiązań pomiędzy dyrektywami Nowego i Globalnego Podejścia.
T-W-1Akredytacja, Oznaczenie CE - Przypomnienie, Odpowiedzialność producenta. Dyrektywa niskonapięciowa, Dyrektywa maszynowa, System zarządzania jakości a oznaczanie CE,
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków użycia
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena przypadków użycia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma umiejetność w zakresie stosowania zasad akredytacji i certyfikacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D6/04_K01Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa zwiazanego z akredytacją i certyfikacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1wiedza i zastosowania w zakresie zasad akredytacji i certyfikacji
Treści programoweT-A-1Praktyczne aspekty określone w wymagania EMC dla urządzeń. Ocena zgodności przyrządów pomiarowych, Znak budowlany, Dobrowolna certyfikacja
T-P-1Analiza powiązań pomiędzy dyrektywami Nowego i Globalnego Podejścia.
T-W-1Akredytacja, Oznaczenie CE - Przypomnienie, Odpowiedzialność producenta. Dyrektywa niskonapięciowa, Dyrektywa maszynowa, System zarządzania jakości a oznaczanie CE,
Metody nauczaniaM-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pozytywna ocena z kolokwium przeprowadzanych z określonego obszaru wiedzy o systemach oceny zgodności. Obecność i aktywność na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena przypadków użycia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa zwiazanego z akredytacją i certyfikacją
3,5
4,0
4,5
5,0