Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: inżynieria jakości

Sylabus przedmiotu Auditowanie i doskonalenie jakości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Auditowanie i doskonalenie jakości
Specjalność inżynieria jakości
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Kwintowski <Andrzej.Kwintowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 10 0,50,33zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 0,50,33zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,34zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza dotycząca systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001. Znajomość norm serii ISO9000

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o auditowaniu i doskonaleniu jakości. Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej realizacje wymagań norm w zakresie auditowania i doskonalenia jakości

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omwienie procedury auditu wewnętrznego. Omówienie zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości10
10
projekty
T-P-1Projekt procedury auditu wewnętrznego. Projekt zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości10
10
wykłady
T-W-1Auditowanie Norma 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego. Audit – terminologia. Przegląd typowych działań auditowych. Proces przeprowadzenia działań poauditowych. Błędy auditorów. Zarządzanie konfliktem w procesie auditu. Doskonalenie jakości. Metody oceny skuteczności. Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością SZJ w organizacji. Pomiary, analizowanie i doskonalenie wg ISO9001. Księga Jakości - Zapisy – przykłady. Nagrody Jakości. TOYOTA a ISO900110
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Ćwiczenia wspomagane prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.10
A-A-2Przygotowanie się studenta do zajęć4
14
projekty
A-P-1Samodzielne przygotowanie projektu przygotowanie do zaliczenia zaliczenie projektu4
A-P-2udział w zajęciach10
14
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach, swobodna dyskusja - 10 Test na zakończenie zajęć - 2 Przygotowanie do zaliczenia - 10 konsultacje - 527
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Podstawa do zaliczenia przedmiotu jest wiedza przekazana podczas wykładów. Niezbędne jest uzupełnienie i rozwiniecie problemów zgodnie z treściami zawartymi we wskazanej literaturze przedmiotu. Zaliczenie przedmiotu: egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D5/05_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować pojecia związane z auditem, dobierać odpowiednie narzędzia związane z ocena skuteczności systemu zarządzania jakościa. Wytłumaczyć róznice pomiędzy pijęćiem skutecznośc i efektywność.Zidentyfikować spostrzeżenia i niezgodności w systemie zarządzania jakoscią.
ZIP_2A_W07, ZIP_2A_W09T2A_W07, T2A_W09, T2A_W11C-1T-W-1, T-A-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D5/05_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować dokumenty systemowe w firmie pod katem zgodności z wymaganiami normy ISO9001. Student powiniem zidentyfikować niezgodności.
ZIP_2A_U05, ZIP_2A_U10, ZIP_2A_U12, ZIP_2A_U24T2A_U05, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-1T-W-1, T-A-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D5/05_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa podczas auditu wewnetrznego, chętny do wspólpracy z Pełnomocnikiem ds SZJ, postępowania zasadami etyki, postrzeganie relacji pomiędzy realizacja wymagań normy ISO9001 a stwierdzonymi niezgodnościami.
ZIP_2A_K01, ZIP_2A_K04T2A_K01, T2A_K06C-1T-W-1, T-A-1, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D5/05_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować pojecia związane z auditem, dobierać odpowiednie narzędzia związane z ocena skuteczności systemu zarządzania jakościa. Wytłumaczyć róznice pomiędzy pijęćiem skutecznośc i efektywność.Zidentyfikować spostrzeżenia i niezgodności w systemie zarządzania jakoscią.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.
5,0Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D5/05_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować dokumenty systemowe w firmie pod katem zgodności z wymaganiami normy ISO9001. Student powiniem zidentyfikować niezgodności.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością.
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością.
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością. ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością., potrafi porównywać ich efektywność i skuteczność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością, potrafi porównywać ich efektywność i skuteczność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D5/05_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa podczas auditu wewnetrznego, chętny do wspólpracy z Pełnomocnikiem ds SZJ, postępowania zasadami etyki, postrzeganie relacji pomiędzy realizacja wymagań normy ISO9001 a stwierdzonymi niezgodnościami.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.

Literatura podstawowa

  1. Komitetet techniczny ISO/TC 176, Normy serii ISO9000 tj (9000, 9001, 9004, 19011 i normy serii ISO10000), PKN, Warszawa, 2011, Aktualne wydanie normy

Literatura dodatkowa

  1. Komitet Techniczny ISI/TC 176, ISO 9001 dla małych firm. Metody postępowania. Wyd. PKN 2009, PKN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omwienie procedury auditu wewnętrznego. Omówienie zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości10
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt procedury auditu wewnętrznego. Projekt zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Auditowanie Norma 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego. Audit – terminologia. Przegląd typowych działań auditowych. Proces przeprowadzenia działań poauditowych. Błędy auditorów. Zarządzanie konfliktem w procesie auditu. Doskonalenie jakości. Metody oceny skuteczności. Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością SZJ w organizacji. Pomiary, analizowanie i doskonalenie wg ISO9001. Księga Jakości - Zapisy – przykłady. Nagrody Jakości. TOYOTA a ISO900110
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Ćwiczenia wspomagane prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.10
A-A-2Przygotowanie się studenta do zajęć4
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Samodzielne przygotowanie projektu przygotowanie do zaliczenia zaliczenie projektu4
A-P-2udział w zajęciach10
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach, swobodna dyskusja - 10 Test na zakończenie zajęć - 2 Przygotowanie do zaliczenia - 10 konsultacje - 527
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D5/05_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować pojecia związane z auditem, dobierać odpowiednie narzędzia związane z ocena skuteczności systemu zarządzania jakościa. Wytłumaczyć róznice pomiędzy pijęćiem skutecznośc i efektywność.Zidentyfikować spostrzeżenia i niezgodności w systemie zarządzania jakoscią.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
ZIP_2A_W09ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o auditowaniu i doskonaleniu jakości. Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej realizacje wymagań norm w zakresie auditowania i doskonalenia jakości
Treści programoweT-W-1Auditowanie Norma 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego. Audit – terminologia. Przegląd typowych działań auditowych. Proces przeprowadzenia działań poauditowych. Błędy auditorów. Zarządzanie konfliktem w procesie auditu. Doskonalenie jakości. Metody oceny skuteczności. Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością SZJ w organizacji. Pomiary, analizowanie i doskonalenie wg ISO9001. Księga Jakości - Zapisy – przykłady. Nagrody Jakości. TOYOTA a ISO9001
T-A-1Omwienie procedury auditu wewnętrznego. Omówienie zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości
T-P-1Projekt procedury auditu wewnętrznego. Projekt zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości
Metody nauczaniaM-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podstawa do zaliczenia przedmiotu jest wiedza przekazana podczas wykładów. Niezbędne jest uzupełnienie i rozwiniecie problemów zgodnie z treściami zawartymi we wskazanej literaturze przedmiotu. Zaliczenie przedmiotu: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.
5,0Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D5/05_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować dokumenty systemowe w firmie pod katem zgodności z wymaganiami normy ISO9001. Student powiniem zidentyfikować niezgodności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U05potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia
ZIP_2A_U10potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
ZIP_2A_U24ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o auditowaniu i doskonaleniu jakości. Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej realizacje wymagań norm w zakresie auditowania i doskonalenia jakości
Treści programoweT-W-1Auditowanie Norma 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego. Audit – terminologia. Przegląd typowych działań auditowych. Proces przeprowadzenia działań poauditowych. Błędy auditorów. Zarządzanie konfliktem w procesie auditu. Doskonalenie jakości. Metody oceny skuteczności. Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością SZJ w organizacji. Pomiary, analizowanie i doskonalenie wg ISO9001. Księga Jakości - Zapisy – przykłady. Nagrody Jakości. TOYOTA a ISO9001
T-A-1Omwienie procedury auditu wewnętrznego. Omówienie zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości
T-P-1Projekt procedury auditu wewnętrznego. Projekt zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości
Metody nauczaniaM-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podstawa do zaliczenia przedmiotu jest wiedza przekazana podczas wykładów. Niezbędne jest uzupełnienie i rozwiniecie problemów zgodnie z treściami zawartymi we wskazanej literaturze przedmiotu. Zaliczenie przedmiotu: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością.
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością.
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością. ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością., potrafi porównywać ich efektywność i skuteczność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością, potrafi porównywać ich efektywność i skuteczność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D5/05_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa podczas auditu wewnetrznego, chętny do wspólpracy z Pełnomocnikiem ds SZJ, postępowania zasadami etyki, postrzeganie relacji pomiędzy realizacja wymagań normy ISO9001 a stwierdzonymi niezgodnościami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o auditowaniu i doskonaleniu jakości. Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej realizacje wymagań norm w zakresie auditowania i doskonalenia jakości
Treści programoweT-W-1Auditowanie Norma 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego. Audit – terminologia. Przegląd typowych działań auditowych. Proces przeprowadzenia działań poauditowych. Błędy auditorów. Zarządzanie konfliktem w procesie auditu. Doskonalenie jakości. Metody oceny skuteczności. Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością SZJ w organizacji. Pomiary, analizowanie i doskonalenie wg ISO9001. Księga Jakości - Zapisy – przykłady. Nagrody Jakości. TOYOTA a ISO9001
T-A-1Omwienie procedury auditu wewnętrznego. Omówienie zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości
T-P-1Projekt procedury auditu wewnętrznego. Projekt zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości
Metody nauczaniaM-1Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podstawa do zaliczenia przedmiotu jest wiedza przekazana podczas wykładów. Niezbędne jest uzupełnienie i rozwiniecie problemów zgodnie z treściami zawartymi we wskazanej literaturze przedmiotu. Zaliczenie przedmiotu: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach.