Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Treści elektroniczne - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Treści elektroniczne - Przedmiot obieralny II
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 6 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 8 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawa języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami reprezentacji danych w systemach elektronicznych.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami zarządzania treściami elektronicznymi.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi formatami reprezentacji danych elektronicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykorzystanie metod eksploracji zasobów tekstowych2
T-L-2Platformy dystrybucji produktów cyfrowych2
T-L-3Konfiguracja systemów elektronicznej wymiany danych2
6
wykłady
T-W-1Dokumenty i wydawnictwa elektroniczne2
T-W-2Rozwój i dystrybucja produktów cyfrowych2
T-W-3Systemy elektronicznej wymiany danych2
T-W-4Uwarunkowania prawne i ochrona danych2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Przygotowanie sprawozdań16
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
A-L-4Przygotowanie do zajęć6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Zaliczenia2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 5 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/02-5_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/02-5_U01
Umiejętność wykorzystania systemów zarządzania treściami elektronicznymi i doboru metod reprezentacji danych.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/02-5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/02-5_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi.
2,0Nie zna metod i narzędzi kodowania treści elektronicznych
3,0Zna podstawy modelu DOM
3,5Zna podstawy modelu DOM i CSS
4,0Zna szczegółowo model DOM, CSS i XML
4,5Zna szczegółowo model DOM, XML i ma wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX
5,0Zna szczegółowo model DOM, XML i ma szczegółową wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX. Ma wiedzę na temat specjalizowanych bibliotek programistycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/02-5_U01
Umiejętność wykorzystania systemów zarządzania treściami elektronicznymi i doboru metod reprezentacji danych.
2,0Nie potrafi kodować treści elektronicznych
3,0Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o DOM
3,5Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o model DOM i CSS
4,0Potrafi programować aplikacje w oparciu o DOM, CSS i XML
4,5Umie programować aplikacje internetowe w oparciu o treści elektroniczne i integrować technologie DOM, i XML w ramach AJAX. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu
5,0Umie programować aplikacje w oparciu o dokumenty dynamiczne i integrować technologie DOM, XML w ramach AJAX oraz umie korzystać z zaawansowanych bibliotek programistycznych. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/02-5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w kodowaniu treści elektronicznych
3,5Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać.
4,0Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane treści elektroniczne i z nich korzystać. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie.
5,0Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie i poszukuje nowych rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Verens K., Projektowanie systemów CMS przy użyciu PHP i jQuery, Helion, Warszawa, 2011
  2. Markov Z., Larose D.T., Eksploracja zasobów internetowych, Helion, Warszawa, 2011
  3. Daniel T. L., Odkrywanie wiedzy z danych, PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Kłopotek M., Inteligentne wyszukiwarki internetowe, Helion, Warszawa, 2001
  2. Hand D., Heikki M., Padhraic S., Eksploracja danych, WNT, Warszawa, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykorzystanie metod eksploracji zasobów tekstowych2
T-L-2Platformy dystrybucji produktów cyfrowych2
T-L-3Konfiguracja systemów elektronicznej wymiany danych2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dokumenty i wydawnictwa elektroniczne2
T-W-2Rozwój i dystrybucja produktów cyfrowych2
T-W-3Systemy elektronicznej wymiany danych2
T-W-4Uwarunkowania prawne i ochrona danych2
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Przygotowanie sprawozdań16
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
A-L-4Przygotowanie do zajęć6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Zaliczenia2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/02-5_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami reprezentacji danych w systemach elektronicznych.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami zarządzania treściami elektronicznymi.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi formatami reprezentacji danych elektronicznych.
Treści programoweT-W-1Dokumenty i wydawnictwa elektroniczne
T-L-1Wykorzystanie metod eksploracji zasobów tekstowych
T-W-2Rozwój i dystrybucja produktów cyfrowych
T-W-3Systemy elektronicznej wymiany danych
T-L-2Platformy dystrybucji produktów cyfrowych
T-L-3Konfiguracja systemów elektronicznej wymiany danych
T-W-4Uwarunkowania prawne i ochrona danych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 5 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna metod i narzędzi kodowania treści elektronicznych
3,0Zna podstawy modelu DOM
3,5Zna podstawy modelu DOM i CSS
4,0Zna szczegółowo model DOM, CSS i XML
4,5Zna szczegółowo model DOM, XML i ma wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX
5,0Zna szczegółowo model DOM, XML i ma szczegółową wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX. Ma wiedzę na temat specjalizowanych bibliotek programistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/02-5_U01Umiejętność wykorzystania systemów zarządzania treściami elektronicznymi i doboru metod reprezentacji danych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami reprezentacji danych w systemach elektronicznych.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami zarządzania treściami elektronicznymi.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi formatami reprezentacji danych elektronicznych.
Treści programoweT-W-1Dokumenty i wydawnictwa elektroniczne
T-L-1Wykorzystanie metod eksploracji zasobów tekstowych
T-W-2Rozwój i dystrybucja produktów cyfrowych
T-W-3Systemy elektronicznej wymiany danych
T-L-2Platformy dystrybucji produktów cyfrowych
T-L-3Konfiguracja systemów elektronicznej wymiany danych
T-W-4Uwarunkowania prawne i ochrona danych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 5 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi kodować treści elektronicznych
3,0Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o DOM
3,5Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o model DOM i CSS
4,0Potrafi programować aplikacje w oparciu o DOM, CSS i XML
4,5Umie programować aplikacje internetowe w oparciu o treści elektroniczne i integrować technologie DOM, i XML w ramach AJAX. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu
5,0Umie programować aplikacje w oparciu o dokumenty dynamiczne i integrować technologie DOM, XML w ramach AJAX oraz umie korzystać z zaawansowanych bibliotek programistycznych. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/02-5_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami reprezentacji danych w systemach elektronicznych.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami zarządzania treściami elektronicznymi.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi formatami reprezentacji danych elektronicznych.
Treści programoweT-W-1Dokumenty i wydawnictwa elektroniczne
T-L-1Wykorzystanie metod eksploracji zasobów tekstowych
T-W-2Rozwój i dystrybucja produktów cyfrowych
T-W-3Systemy elektronicznej wymiany danych
T-L-2Platformy dystrybucji produktów cyfrowych
T-L-3Konfiguracja systemów elektronicznej wymiany danych
T-W-4Uwarunkowania prawne i ochrona danych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 5 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w kodowaniu treści elektronicznych
3,5Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać.
4,0Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane treści elektroniczne i z nich korzystać. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie.
5,0Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie i poszukuje nowych rozwiązań.