Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Technologie handlu i marketingu elektronicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie handlu i marketingu elektronicznego
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 8 1,40,50egzamin
laboratoriaL7 10 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw języka HTML i podstaw baz danych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.2
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.4
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.2
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
10
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.1
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.1
T-W-5Marketing elektroniczny2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych10
A-L-2Konsultacje do laboratoriów2
A-L-3Przygotowanie sprawodań z laboratoriów8
A-L-4Przygotowanie się do laboratoriów10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Przygotowanie do egzaminu45
A-W-3Konsultacje do wykładu4
A-W-4Egzamin2
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/08_W01
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_O3/08_W02
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym
C-2, C-3, C-4T-L-1, T-W-5, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/08_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_O3/08_U02
Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych
C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/08_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_O3/08_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-L-3, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/08_W01
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
2,0Nie zna podstawNie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
ZIP_1A_O3/08_W02
Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/08_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
ZIP_1A_O3/08_U02
Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/08_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
ZIP_1A_O3/08_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
  3. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Szumski O., E-procurement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych., Difin, Warszawa, 2007
  2. Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
  3. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.2
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.4
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.2
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.1
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.1
T-W-5Marketing elektroniczny2
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych10
A-L-2Konsultacje do laboratoriów2
A-L-3Przygotowanie sprawodań z laboratoriów8
A-L-4Przygotowanie się do laboratoriów10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Przygotowanie do egzaminu45
A-W-3Konsultacje do wykładu4
A-W-4Egzamin2
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_W01Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w handlu elektronicznym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-5Marketing elektroniczny
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawNie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_W02Wiedza w zakresie technologii wykorzystywanych w marketingu elektronicznym
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-5Marketing elektroniczny
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_U01Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-5Marketing elektroniczny
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_U02Umiejętność wykorzystania serwerów reklamowych i narzędzi planowania kampanii reklamowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-5Marketing elektroniczny
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego zorientowanych na efekty z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-5Marketing elektroniczny
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/08_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie planowania i organizacji działań marketingowych w mediach elektronicznych z wykorzystaniem właściwych metod i nerzędzi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi platformami handlu elektronicznego.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi systemami marketingu elektronicznego.
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi z zakresu handlu i marketingu elektronicznego.
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
Treści programoweT-L-1Dobór modelu biznesowego. Rynek pierwotny i wtórny domen internetowych. Analiza porównawcza wybranych systemów handlu elektronicznego.
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-2Instalacja i konfiguracja wybranego systemu handlu elektronicznego. Dostosowanie systemu do wymagań wybranej branży. Wykorzystanie algorytmów rekomendujących.
T-L-4Integracja wybranych systemów płatności elektronicznych.
T-W-5Marketing elektroniczny
T-L-3Zapoznanie z platformami reklamy kontekstowej. Instalacja i konfiguracja wybranego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi. Konfiguracja przykładowych kampanii. reklamowych.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-W-4Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.