Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Techniki audio i wideo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki audio i wideo
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 10 1,00,38zaliczenie
wykładyW7 10 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Fizyka, Elektronika, Grafika komputerowa i wizualizacja, Technika cyfrowa. Studentowi nie stawia się żadnych wymagań co do posiadanych umiejętności praktycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie podstaw teoretycznych związanych z analogową i cyfrową postacią sygnałów audio i wideo.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
C-4Utrwalanie zasad współpracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.1
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.1
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.2
T-L-4Omówienie scenariusza i scenopisu filmu-zadania. Ustalenie warunków technicznych realizacji.1
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.5
10
wykłady
T-W-1Natura fali dźwiękowej i fizjologia procesu słyszenia. Efekt stereo, nagrywanie i odtwarzanie stereofoniczne (stereofonia XY, MS) Natura fali świetlnej, fizjologia widzenia barwnego. Charakterystyki percepcji dźwięku przy różnych parametrach fali. Charakterystyki percepcji obrazu przy różnych parametrach fali (częstotliwość, natężenie).x1
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.1
T-W-3Proces digitalizacji sygnałów dźwiękowych. Standardy cyfrowych zapisów dźwięku (PCM, logPCM, ADPCM, *.mpg, *.wav, midi). Budowa i metody zapisu/odczytu nośników optycznych (AudioCD). Nadpróbkowanie w procesie odtwarzania cyfrowych zapisów audio.1
T-W-4Budowa i zasada działania przetworników obrazu (lampy analizujące, przetworniki CCD, CMOS). Standardy analogowych sygnałów wizyjnych. Rozdzielczość analogowych obrazów telewizyjnych.1
T-W-5Techniki zapisu sygnałów wizyjnych na taśmach magnetycznych. Proces digitalizacji sygnałów wizyjnych. Standardy zapisów cyfrowych, nośniki cyfrowych zapisów wideo (DVCAM, DVPRO, miniDV, Digital 8, VCD, SVCD, DVD, HDV, HDV2, AVCHD, DivX).1
T-W-6Budowa kamery wideo i charakterystyki techniczne: obiektyw (ogniskowa, głębia ostrości), rozdzielacze obrazu, przetworniki obrazu, migawka (elektroniczna, mechaniczna), przysłona, układy stabilizacji obrazu. Ekspozycja kadru - zależności matematyczne między parametrrami.2
T-W-7Podstawowe zasady kompozycji obrazu w technice filmowej. Budowa scenariusza i scenopisu. Techniki montażu materiałów wideo.1
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.1
T-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie pliku audio zgodnie z przydzielonym zadaniem.2
A-L-3Opracowanie sprawozdania z badania jakości obrazów wideo.4
A-L-4Przygotowanie scenopisu do materiału wideo.2
A-L-5Realizacja materiału wideo poza limitem zajęć (np. pozyskiwanie zdjęć nocnych, sceny w pomieszczeniach mieszkalnych)4
A-L-6Obróbka materiału wideo w domu lub montaż w laboratorium dydaktycznym poza godzinamii zajęć.8
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, badanie własnego sprzętu audio-wideo.10
A-W-3Konsultacje.1
A-W-4Przygotownie do zaliczenia - praca własna.9
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
M-3Wprowadzenie elementu konkurencyjności pomiędzy zespołami co do zakresu merytorycznego i wykorzystanych środków technicznych.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena za przedmiot to średnia ważona z obu form zajęć (wykład 1, laboratorium 0,6).
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Uzyskane wyniki badań i jakość opracowanych sprawozdan.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/10_W01
Sudent zna podstawowe pojęcia związane z techniką telewizyjną/radiową i rejestrowaniem cyfrowym dźwięku i obrazu.
I_1A_W03, I_1A_W13T1A_W01, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-5
I_1A_O5/10_W02
Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością.
I_1A_W13T1A_W04InzA_W05C-2, C-3T-W-2, T-L-3, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/10_U01
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjaliztycznych aplikacji.
I_1A_U02, I_1A_U17T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1, M-4S-2, S-4
I_1A_O5/10_U02
Dobór sprzętu audio-wizualnego w sysemwch multimedialnych.
I_1A_U17T1A_U01, T1A_U15InzA_U07C-2, C-3T-L-3, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O5/10_U03
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji.
I_1A_U02, I_1A_U17T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1, M-4S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/10_K01
Student zna zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne, szczególnie specyfikę realizacji filmów w technice wideo.
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-4T-L-2, T-L-5, T-L-4M-2, M-4, M-3S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/10_W01
Sudent zna podstawowe pojęcia związane z techniką telewizyjną/radiową i rejestrowaniem cyfrowym dźwięku i obrazu.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, definicji i parametrów fizycznych mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,0Student zna podstawowe pojęcia, definicje i parametry fizyczne mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,5Jak wyżej i potrafi omówić budowę i wyjaśnić zasadę działania kamery wideo (wraz z rejestracją obrazu i dźwięku).
4,0Jak wyżej i zna wpływ poszczególnych nastaw kamery wideo na jakość uzyskiwanego obrazu i dźwięu oraz podstawowe zasady ich doboru (np. uzyskanie poprawnej ekspozycji, głębi ostrości).
4,5Jak wyżej i opanował podstawowe zasady komponowania kadru w technice wideo.
5,0Jak wyżej i wykazuje poszerzoną wiedzę ze źródeł innych niż wykład i materiały go ilustrujące.
I_1A_O5/10_W02
Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością.
2,0Student nie zna parametrów określających jakość przekazu audio i wideo oraz sposobów ich wyznaczania.
3,0Student zna parametry określające jakość przekazu audio i wideo oraz sposoby ich wyznaczania.
3,5Jak wyżej.i potrafi interpretować charakterystyki przenoszenia elementów wchodzących w skład systemów audio (mikrofony, wzmacniacze, głśniki).
4,0Jak wyżej i zna zasady rejestracji sygnałów audio i rozwiązania techniczne stosowane w celu uzyskania wymaganej jakości.
4,5Jak wyżej i umie omówić wpływ typu budowy wzmacniaczy, kolumn głośnikowych i ich współpracy na uzyskiwaną jakość odsłuchu.
5,0Jak wyżej i posiada przyswojone zasady tworzenia trójwymiatowych obrazów wideo i dźwięku przestrzennego wraz ze znajomością rozwiązań sprzętowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/10_U01
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjaliztycznych aplikacji.
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 5 punktów (bez zera wśród składowych)
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 6 punktów (bez zera wśród składowych)
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 7 punktów (bez zera wśród składowych)
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów Ocena za film wideo 8 punktów
I_1A_O5/10_U02
Dobór sprzętu audio-wizualnego w sysemwch multimedialnych.
2,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
5,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
I_1A_O5/10_U03
Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji.
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów. Ocena za film wideo 8 punktówi.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/10_K01
Student zna zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne, szczególnie specyfikę realizacji filmów w technice wideo.
2,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
5,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.

Literatura podstawowa

  1. Krajewski J., Głośniki i zestawy głośnikowe. Budowa, działanie, zastosowania., Wydawnictwo WKL, 2008
  2. Danowski B., Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne., Helion, Warszawa, 2006
  3. Orzechowski J., Podstawy techniki telewizyjnej., Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1999
  4. Arijon D., Gramatyka języka filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Bocian R., Zabłocki M.J., Słownik terminologii filmowej, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2008
  2. Mascelli J., 5 tajników warsztatu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.1
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.1
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.2
T-L-4Omówienie scenariusza i scenopisu filmu-zadania. Ustalenie warunków technicznych realizacji.1
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.5
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Natura fali dźwiękowej i fizjologia procesu słyszenia. Efekt stereo, nagrywanie i odtwarzanie stereofoniczne (stereofonia XY, MS) Natura fali świetlnej, fizjologia widzenia barwnego. Charakterystyki percepcji dźwięku przy różnych parametrach fali. Charakterystyki percepcji obrazu przy różnych parametrach fali (częstotliwość, natężenie).x1
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.1
T-W-3Proces digitalizacji sygnałów dźwiękowych. Standardy cyfrowych zapisów dźwięku (PCM, logPCM, ADPCM, *.mpg, *.wav, midi). Budowa i metody zapisu/odczytu nośników optycznych (AudioCD). Nadpróbkowanie w procesie odtwarzania cyfrowych zapisów audio.1
T-W-4Budowa i zasada działania przetworników obrazu (lampy analizujące, przetworniki CCD, CMOS). Standardy analogowych sygnałów wizyjnych. Rozdzielczość analogowych obrazów telewizyjnych.1
T-W-5Techniki zapisu sygnałów wizyjnych na taśmach magnetycznych. Proces digitalizacji sygnałów wizyjnych. Standardy zapisów cyfrowych, nośniki cyfrowych zapisów wideo (DVCAM, DVPRO, miniDV, Digital 8, VCD, SVCD, DVD, HDV, HDV2, AVCHD, DivX).1
T-W-6Budowa kamery wideo i charakterystyki techniczne: obiektyw (ogniskowa, głębia ostrości), rozdzielacze obrazu, przetworniki obrazu, migawka (elektroniczna, mechaniczna), przysłona, układy stabilizacji obrazu. Ekspozycja kadru - zależności matematyczne między parametrrami.2
T-W-7Podstawowe zasady kompozycji obrazu w technice filmowej. Budowa scenariusza i scenopisu. Techniki montażu materiałów wideo.1
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.1
T-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie pliku audio zgodnie z przydzielonym zadaniem.2
A-L-3Opracowanie sprawozdania z badania jakości obrazów wideo.4
A-L-4Przygotowanie scenopisu do materiału wideo.2
A-L-5Realizacja materiału wideo poza limitem zajęć (np. pozyskiwanie zdjęć nocnych, sceny w pomieszczeniach mieszkalnych)4
A-L-6Obróbka materiału wideo w domu lub montaż w laboratorium dydaktycznym poza godzinamii zajęć.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, badanie własnego sprzętu audio-wideo.10
A-W-3Konsultacje.1
A-W-4Przygotownie do zaliczenia - praca własna.9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_W01Sudent zna podstawowe pojęcia związane z techniką telewizyjną/radiową i rejestrowaniem cyfrowym dźwięku i obrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W03zna podstawy elektroniki, techniki analogowej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosowanych aspektów, niezbędne do opisu i analizy działania systemów elektronicznych, w tym systemów zawierających układy programowalne
I_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstaw teoretycznych związanych z analogową i cyfrową postacią sygnałów audio i wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
Treści programoweT-W-1Natura fali dźwiękowej i fizjologia procesu słyszenia. Efekt stereo, nagrywanie i odtwarzanie stereofoniczne (stereofonia XY, MS) Natura fali świetlnej, fizjologia widzenia barwnego. Charakterystyki percepcji dźwięku przy różnych parametrach fali. Charakterystyki percepcji obrazu przy różnych parametrach fali (częstotliwość, natężenie).x
T-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.
T-W-3Proces digitalizacji sygnałów dźwiękowych. Standardy cyfrowych zapisów dźwięku (PCM, logPCM, ADPCM, *.mpg, *.wav, midi). Budowa i metody zapisu/odczytu nośników optycznych (AudioCD). Nadpróbkowanie w procesie odtwarzania cyfrowych zapisów audio.
T-W-4Budowa i zasada działania przetworników obrazu (lampy analizujące, przetworniki CCD, CMOS). Standardy analogowych sygnałów wizyjnych. Rozdzielczość analogowych obrazów telewizyjnych.
T-W-5Techniki zapisu sygnałów wizyjnych na taśmach magnetycznych. Proces digitalizacji sygnałów wizyjnych. Standardy zapisów cyfrowych, nośniki cyfrowych zapisów wideo (DVCAM, DVPRO, miniDV, Digital 8, VCD, SVCD, DVD, HDV, HDV2, AVCHD, DivX).
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-5Ocena formująca: Uzyskane wyniki badań i jakość opracowanych sprawozdan.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, definicji i parametrów fizycznych mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,0Student zna podstawowe pojęcia, definicje i parametry fizyczne mediów - sygnały audio i wideo w postaci analogowej i cyfrowej. Zna podstawowe (standardowe) rozwiązania techniczne stosowane w przetwarzaniu sygnałów analogowych audio i wideo na postać cyfrową.
3,5Jak wyżej i potrafi omówić budowę i wyjaśnić zasadę działania kamery wideo (wraz z rejestracją obrazu i dźwięku).
4,0Jak wyżej i zna wpływ poszczególnych nastaw kamery wideo na jakość uzyskiwanego obrazu i dźwięu oraz podstawowe zasady ich doboru (np. uzyskanie poprawnej ekspozycji, głębi ostrości).
4,5Jak wyżej i opanował podstawowe zasady komponowania kadru w technice wideo.
5,0Jak wyżej i wykazuje poszerzoną wiedzę ze źródeł innych niż wykład i materiały go ilustrujące.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_W02Studentowi znane są techniczne charakterystyki sprzętu audio-wideo i ich związek z uzyskiwaną jakością.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
Treści programoweT-W-2Budowa przetworników sygnałów akustycznych. Charakterystyki mikrofonów (pasmo, kierunkowość, czułość). Budowa toru rejestracji dźwięku. Zniekształcenia sygnału (liniowe, nieliniowe, fazowe). Budowa i rodzaje głośników. Budowa i charakterystyki nośników magnetycznych wykorzystywanych do rejestracji sygnałów. Zasada zapisu magnetycznego (magnetofony) i jego parametry.
T-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.
T-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-5Ocena formująca: Uzyskane wyniki badań i jakość opracowanych sprawozdan.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna parametrów określających jakość przekazu audio i wideo oraz sposobów ich wyznaczania.
3,0Student zna parametry określające jakość przekazu audio i wideo oraz sposoby ich wyznaczania.
3,5Jak wyżej.i potrafi interpretować charakterystyki przenoszenia elementów wchodzących w skład systemów audio (mikrofony, wzmacniacze, głśniki).
4,0Jak wyżej i zna zasady rejestracji sygnałów audio i rozwiązania techniczne stosowane w celu uzyskania wymaganej jakości.
4,5Jak wyżej i umie omówić wpływ typu budowy wzmacniaczy, kolumn głośnikowych i ich współpracy na uzyskiwaną jakość odsłuchu.
5,0Jak wyżej i posiada przyswojone zasady tworzenia trójwymiatowych obrazów wideo i dźwięku przestrzennego wraz ze znajomością rozwiązań sprzętowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_U01Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjaliztycznych aplikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
Treści programoweT-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 5 punktów (bez zera wśród składowych)
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 6 punktów (bez zera wśród składowych)
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów (bez zera wśród składowych) Ocena za film wideo 7 punktów (bez zera wśród składowych)
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów Ocena za film wideo 8 punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_U02Dobór sprzętu audio-wizualnego w sysemwch multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
C-3Poznanie istotnych parametrów sprzętu audio i wideo w celu właściwego doboru zestawu oraz właściwej eksploatacji
Treści programoweT-L-3Praktyczne zapoznanie z budową kamery wideo. Badanie rozdzielczości obrazów wideo z różnych źródeł.
T-W-8Wzmacniacze audio, konfiguracje kina domowego -– dźwięk przestrzenny wielokanałowy.
T-W-9Zasada działania i budowa wyświetlaczy obrazów (CRT, LCD, plazma). Techniki projekcji obrazów trójwymiarowych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test obejmujący cały materiał z wykładów.
S-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
3,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
4,5Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
5,0Te umiejętności powiązane są z wiedzą i będą weryfikowane w procesie oceniającym wiedzę - I_A_O5/10_W02
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_U03Poprawna realizacja zadań na poszczgólnych etapach tworzenia filmu wideo. Umiejętność doboru podkładów muzycznych do obrazu i scalania tych mediów z wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się sprzętem i aplikacjami do tworzenia filmów w technice wideo.
Treści programoweT-L-1Montaż cyfrowej ścieżki dźwiękowej z mową i muzyką. Dodawanie efektów specjalnych. Poprawa jakości zapisu.
T-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.
Metody nauczaniaM-1Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych i demonstracji sprzętu.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ocena za sprawozdanie mniejsza niż 4 punkty. Ocena za film wideo mniejsza niż 4 punkty
3,0Ocena za sprawozdanie 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 Ocena za film wideo 4 punkty (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Scenopis - 1 2. Jakość montażu -1 3. Ścieżka audio - 1 4. Czytelność przekazu - 1
3,5Ocena za sprawozdanie 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 5 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,0Ocena za sprawozdanie 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 6 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
4,5Ocena za sprawozdanie 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji. Ocena za film wideo 7 punktów, bez 0 za składowe punktacji.
5,0Ocena za sprawozdanie 8 punktów. Ocena za film wideo 8 punktówi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/10_K01Student zna zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne, szczególnie specyfikę realizacji filmów w technice wideo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Utrwalanie zasad współpracy w zespole.
Treści programoweT-L-2Przygotowanie materiałów do ścieżki dźwiękowej filmu.
T-L-5Realizacja i montaż materiału wideo.
T-L-4Omówienie scenariusza i scenopisu filmu-zadania. Ustalenie warunków technicznych realizacji.
Metody nauczaniaM-2Realizacjia zadań w zespołach 2- lub 3-osobowych związanych z pozyskiwaniem i obróbką sygnałów audio i wideo.
M-4Wymagana jest od studenta kreatywna postawai na etapie koncepcji i technicznej realizacji środka przekazu (filmu wideo).
M-3Wprowadzenie elementu konkurencyjności pomiędzy zespołami co do zakresu merytorycznego i wykorzystanych środków technicznych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność na zajęciach.
S-4Ocena formująca: Aktywność członków zespołu podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
3,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
4,5Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.
5,0Te kompetencje powiązane są z realizają zadan laboratoryjnych i będą weryfikowane w trakcie tych zajec zgodnie z zasadami oceny podanymi dla umiejetnosci- I_A_O5/10_U01.