Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL8 16 4,00,38zaliczenie
wykładyW8 10 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnością systemów zarządzania treścią
C-2Nabycie przez studentów umiejętności realizacji serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności przygotowania projektu serwisu internetowego opartego o system CMS

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze1
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu1
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie3
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)2
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń1
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu1
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról1
T-L-8Tworzenie własnych rozszerzeń2
T-L-9Dostosowywanie i wzbogacanie systemu2
T-L-10Dostosowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych1
T-L-11Zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
16
wykłady
T-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja1
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju1
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS2
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność1
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS2
T-W-7Zaliczenie wykładów1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)20
A-L-3Implementacja elementów serwisu internetowego (praca własna studenta)75
111
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena wykonanych fragmentów serwisu internetowego opartego o system CMS
S-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu serwisu internetowego opratego o system CMS
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/10_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku systemów CMS
I_1A_W23T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/10_U01
Student potrafi wykonać projekt serwisu internetowego opartego na systemie CMS
I_1A_U01, I_1A_U09T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3M-3S-2
I_1A_O2/10_U02
Student potrafi wykonać serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
I_1A_U01, I_1A_U09T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/10_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz elementów serwisu WWW opratego na systemie CMS w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-3, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/10_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku systemów CMS
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz nie zna głównych systemów CMS
3,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz potrafi wymienić główne systemy CMS
3,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o wybrany CMS
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, strukturę wewnętrzną, elementy składowe oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/10_U01
Student potrafi wykonać projekt serwisu internetowego opartego na systemie CMS
2,0Student nie wykona projektu serwisu internetowego w oparciu o CMS, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
I_1A_O2/10_U02
Student potrafi wykonać serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
2,0Student nie wykonał serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
3,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, serwis cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
5,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią, zostały użyte zewnętrzne dodatki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/10_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz elementów serwisu WWW opratego na systemie CMS w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Paweł Frankowski, CMS. Jak szybko i łatwo stworzyć stronę WWW i zarządzać nią, Helion, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Marcin Lis, Joomla! 1.6. Prosty przepis na własną stronę WWW, Helion, Gliwice, 2011
  2. Paweł Frankowski, Joomla! Budowa i modyfikacja szablonów, Helion, Gliwice, 2010
  3. Krzysztof Palikowski, Drupal 7 w praktyce. Własna strona WWW w jeden dzień, Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze1
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu1
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie3
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)2
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń1
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu1
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról1
T-L-8Tworzenie własnych rozszerzeń2
T-L-9Dostosowywanie i wzbogacanie systemu2
T-L-10Dostosowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych1
T-L-11Zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja1
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju1
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS2
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność1
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS2
T-W-7Zaliczenie wykładów1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)20
A-L-3Implementacja elementów serwisu internetowego (praca własna studenta)75
111
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_W01Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku systemów CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnością systemów zarządzania treścią
Treści programoweT-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz nie zna głównych systemów CMS
3,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz potrafi wymienić główne systemy CMS
3,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o wybrany CMS
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, strukturę wewnętrzną, elementy składowe oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_U01Student potrafi wykonać projekt serwisu internetowego opartego na systemie CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studentów umiejętności przygotowania projektu serwisu internetowego opartego o system CMS
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu serwisu internetowego opratego o system CMS
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu serwisu internetowego w oparciu o CMS, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_U02Student potrafi wykonać serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności realizacji serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
Treści programoweT-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena wykonanych fragmentów serwisu internetowego opartego o system CMS
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
3,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, serwis cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
5,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią, zostały użyte zewnętrzne dodatki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz elementów serwisu WWW opratego na systemie CMS w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnością systemów zarządzania treścią
C-2Nabycie przez studentów umiejętności realizacji serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności przygotowania projektu serwisu internetowego opartego o system CMS
Treści programoweT-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS
T-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej