Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Aplikacje mobilne w systemach Windows:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aplikacje mobilne w systemach Windows
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Chlewicki <Wojciech.Chlewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL5 30 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony moduł Informatyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi zainstalować środowisko deweloperskie wraz z niezbędnymi dodatkami i przeprowadzić jego konfigurację.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji Windows Phone.
C-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do MS Visual Studio wraz z Windows Phone - Software Development Kit.2
T-L-2Tworzenie projektu. Proste aplikacje: kompilacja, korekta błędów i uruchamianie emulatora.4
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Zagadnienia programistyczne: przechowywanie (typy) danych.4
T-L-4Aplikacje wykorzystujące pętle i instrukcje wyboru.4
T-L-5Sprawdzian. komponenty graficznego interfejsu użytkownika.4
T-L-6Wykorzystanie metod. Tworzenie klas.4
T-L-7Zagadnienia programistyczne: bazy danych, wielowątkowość.4
T-L-8Sprawdzian końcowy i zaliczenie.4
30
wykłady
T-W-1Instalacja i wprowadzenie do MS Visual Studio z Windows Phone - Software Development Kit.2
T-W-2Specyfika systemu Windows Phone na tle systemów konkurencyjnych (iOS, Android) oraz wprowadzenie do XAML.2
T-W-3Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem Windows Phone (ekran dotykowy i jego elementy, dodatkowe przyciski).2
T-W-4Omówienie elementów sprzętowych, które mogą być wbudowane w telefonie (urządzenia We/Wy, pamięć, czujniki i układy przetwarzania informacji)2
T-W-5Zagadnienia programistyczne: środowisko Microsoft Visual Studio dla Windows Phone (emulator), specyfika projektowania aplikacji dla Windows Phone.2
T-W-6Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, komponenty graficznego interfejsu użytkownika.2
T-W-7Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: bazy danych, wielowątkowość.2
T-W-8Możliwości komercjalizacji (Windows Phone Store).1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna z literaturą.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Cwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem środowiska programistycznego z emulatorem urządzenia mobilnego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie zaliczeń ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C22_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie programowania aplikacji mobilnych w systemach Windows.
TI_1A_W08, TI_1A_W09T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-3, C-2T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-4M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C22_U01
Student potrafi napisac i uruchomic program dla urządzenia mobilnego w systemie Windows. Orientuje sie w strukturze i komponentach projektu.
TI_1A_U07, TI_1A_U06T1A_U06, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U07, InzA_U08C-3, C-1, C-2T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-L-4M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C22_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie programowania aplikacji mobilnych w systemach Windows.
2,0
3,0Student zna środowisko programistyczne oraz podstawy języka programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej dla systemów Windows.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C22_U01
Student potrafi napisac i uruchomic program dla urządzenia mobilnego w systemie Windows. Orientuje sie w strukturze i komponentach projektu.
2,0
3,0Student potrafi napisac i uruchomic prosty program na urzadzenie mobilne. Orientuje sie w strukturze i komponentach projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Shawn Wildermuth, Pearson Education, Inc. (Microsoft Windows Development Series), 2013

Literatura dodatkowa

  1. J. Sharp, Microsoft Visual C# 2005 krok po kroku, APN PROMISE Sp. z o. o., Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do MS Visual Studio wraz z Windows Phone - Software Development Kit.2
T-L-2Tworzenie projektu. Proste aplikacje: kompilacja, korekta błędów i uruchamianie emulatora.4
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Zagadnienia programistyczne: przechowywanie (typy) danych.4
T-L-4Aplikacje wykorzystujące pętle i instrukcje wyboru.4
T-L-5Sprawdzian. komponenty graficznego interfejsu użytkownika.4
T-L-6Wykorzystanie metod. Tworzenie klas.4
T-L-7Zagadnienia programistyczne: bazy danych, wielowątkowość.4
T-L-8Sprawdzian końcowy i zaliczenie.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Instalacja i wprowadzenie do MS Visual Studio z Windows Phone - Software Development Kit.2
T-W-2Specyfika systemu Windows Phone na tle systemów konkurencyjnych (iOS, Android) oraz wprowadzenie do XAML.2
T-W-3Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem Windows Phone (ekran dotykowy i jego elementy, dodatkowe przyciski).2
T-W-4Omówienie elementów sprzętowych, które mogą być wbudowane w telefonie (urządzenia We/Wy, pamięć, czujniki i układy przetwarzania informacji)2
T-W-5Zagadnienia programistyczne: środowisko Microsoft Visual Studio dla Windows Phone (emulator), specyfika projektowania aplikacji dla Windows Phone.2
T-W-6Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, komponenty graficznego interfejsu użytkownika.2
T-W-7Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: bazy danych, wielowątkowość.2
T-W-8Możliwości komercjalizacji (Windows Phone Store).1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna z literaturą.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C22_W01Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie programowania aplikacji mobilnych w systemach Windows.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
TI_1A_W09Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu. Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student potrafi zainstalować środowisko deweloperskie wraz z niezbędnymi dodatkami i przeprowadzić jego konfigurację.
C-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji Windows Phone.
Treści programoweT-W-6Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, komponenty graficznego interfejsu użytkownika.
T-W-2Specyfika systemu Windows Phone na tle systemów konkurencyjnych (iOS, Android) oraz wprowadzenie do XAML.
T-W-3Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem Windows Phone (ekran dotykowy i jego elementy, dodatkowe przyciski).
T-W-1Instalacja i wprowadzenie do MS Visual Studio z Windows Phone - Software Development Kit.
T-W-7Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: bazy danych, wielowątkowość.
T-W-5Zagadnienia programistyczne: środowisko Microsoft Visual Studio dla Windows Phone (emulator), specyfika projektowania aplikacji dla Windows Phone.
T-W-8Możliwości komercjalizacji (Windows Phone Store).
T-W-4Omówienie elementów sprzętowych, które mogą być wbudowane w telefonie (urządzenia We/Wy, pamięć, czujniki i układy przetwarzania informacji)
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna środowisko programistyczne oraz podstawy języka programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej dla systemów Windows.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C22_U01Student potrafi napisac i uruchomic program dla urządzenia mobilnego w systemie Windows. Orientuje sie w strukturze i komponentach projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
TI_1A_U06Potrafi tworzyć aplikacje dla urządzeń mobilnych oraz programy realizujące usługi sieciowe.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.
C-1Student potrafi zainstalować środowisko deweloperskie wraz z niezbędnymi dodatkami i przeprowadzić jego konfigurację.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji Windows Phone.
Treści programoweT-L-7Zagadnienia programistyczne: bazy danych, wielowątkowość.
T-L-1Wprowadzenie do MS Visual Studio wraz z Windows Phone - Software Development Kit.
T-L-2Tworzenie projektu. Proste aplikacje: kompilacja, korekta błędów i uruchamianie emulatora.
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Zagadnienia programistyczne: przechowywanie (typy) danych.
T-L-8Sprawdzian końcowy i zaliczenie.
T-L-5Sprawdzian. komponenty graficznego interfejsu użytkownika.
T-L-6Wykorzystanie metod. Tworzenie klas.
T-L-4Aplikacje wykorzystujące pętle i instrukcje wyboru.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem środowiska programistycznego z emulatorem urządzenia mobilnego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie zaliczeń ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi napisac i uruchomic prosty program na urzadzenie mobilne. Orientuje sie w strukturze i komponentach projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0