Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Informatyka i techniki programowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyka i techniki programowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Chlewicki <Wojciech.Chlewicki@zut.edu.pl>, Barbara Grochowalska <Barbara.Szymanik@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 45 4,00,38zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony moduł Podstawy informatyki.
W-2Ukończony moduł Matematyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami programowania, w tym programowania obiektowego.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania w języku obiektowym c# oraz Visual C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).
C-4Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio2
T-L-2Tworzenie i kompilowanie aplikacji w konsoli oraz w "Windows Application".4
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Deklarowanie i wywoływanie metod.3
T-L-4Instrukcje wyboru.3
T-L-5Zaliczenie (metody, instrukcje wyboru). Operatory przypisania i instrukcje iteracji.3
T-L-6Sprawdzian z wykładów. Tworzenie własnych klas.4
T-L-7Tworzenie własnych modułów bibliotecznych.5
T-L-8Zaliczenie (klasy). Obsługa wyjątków.5
T-L-9Sprawdzian z wykładów. Debugowanie programu.4
T-L-10Pisanie programu wykorzystującego dziedziczenie klas.4
T-L-11Projektowanie i implementacja wybranej aplikacji użytkowej. Zaliczenie końcowe.8
45
wykłady
T-W-1Wstęp. Warunki uzyskania zaliczenia. Przegląd możliwości nowoczesnego języka programowania C#. Struktura aplikacji konsolowej C#. Formatowanie. Kompilacja i uruchomienie pierwszego programu. Środowisko Visual Studio i Visual C#.NET. Typy, deklaracja zmiennych. Wyrażenia kluczowe.2
T-W-2Typy wartości. Typ wyliczeniowy. Prosta struktura. Typy referencyjne. Literały. Konwersje danych. Opakowywanie i rozpakowywanie. Operatory. Instrukcje sterujące.2
T-W-3Wyjątki. Instrukcje iteracyjne. Tablice. Tablice nieregularne. Operacje na tablicach. Klasa ArrayList. Debuggowanie.2
T-W-4Metody. Przesyłanie argumentów do metody: przez wartość, przez referencję, jako parametr wyjściowy. Przesyłanie dowolnej liczby argumentów. Przesyłanie tablic. Przeciążanie nazwy metody. Argumenty metody MAIN.2
T-W-5Algorytmy wyszukiwania liniowego i liniowego z wartownikiem. Wyszukiwanie binarne. Iteracyjne wyszukiwanie binarne. Metoda String.Compare.2
T-W-6Rekurencja. Zalety i wady rekurencji. Algorytmy typu "dziel-i-zwyciężaj". Algorytmy sortowania.2
T-W-7Struktury. Dostęp do plików. Pliki tekstowe, pliki binarne.2
T-W-8Programowanie obiektowe - wstęp, idea. Definicja klasy w języku C#. Ukrywanie informacji. Modyfikatory dostępu. Klasy częściowe. Metody częściowe. Język UML.2
T-W-9Rekurencyjne struktury danych. Lista jednokierunkowa. Lista dwukierunkowa. Diagram klas. Projektowanie klas.2
T-W-10Konstruktor. Lista inicjalizacyjna konstruktorów. Inicjalizacja struktur. Kolekcje zaimplementowane w Visual C#. Klasa String Bulider.2
T-W-11Inicjalizatory. Finalizator. Wzorce projektowe. Kopiowanie obiektów. Porady praktyczne. Wartości Null i typy Nullable.2
T-W-12Właściwości. Inicjalizowanie obiektów przy pomocy właściwości. Kolekcja Hashtable. Kolekcja SortedList.2
T-W-13Indeksatory. Enkapsulacja. Wzorzec proxy. Składowe statyczne. Konstruktor statyczny. Klasy statyczne. Metody rozszerzające.2
T-W-14Dziedziczenie. Idea dziedziczenia. Przykłady. Przypisywanie klasy. Metody wirtualne.2
T-W-15Polimorfizm. Klasy abstrakcyjne i interfejsy. Klasy i metody zamknięte. Metody i typy generyczne. Refleksja i atrybuty.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-L-2Przygotowanie do zajęć.20
A-L-3Samodzielne wykonywanie zadań i programów (zadania domowe).25
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.30
120
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)10
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z wykładów.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z wykładów.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C05_W01
Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
TI_1A_W08, TI_1A_W09T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1M-1S-1, S-3
TI_1A_C05_W02
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
TI_1A_W20T1A_W02, T1A_W07, T1A_W09InzA_W02C-4M-1, M-2S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C05_U01
Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
TI_1A_U05, TI_1A_U07T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11M-2S-2, S-4
TI_1A_C05_U02
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
TI_1A_U20T1A_U02C-4M-2S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C05_W01
Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
2,0
3,0Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
TI_1A_C05_W02
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_1A_C05_U01
Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
2,0
3,0Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
TI_1A_C05_U02
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Sharp, Microsoft Visual C# 2005 krok po kroku, APN PROMISE Sp. z o. o., Warszawa, 2006
  2. J. Liberty, B. MacDonald, C# 2005, Helion, Warszawa, 2006
  3. A. Stefańczyk, Sekrety języka C#, Złote Myśli Sp. z o.o., Warszawa, 2007
  4. Sebastain Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. M. Lis, C#. Ćwiczenia, Helion, Warszawa, 2005
  2. P. Wróblewski, Algorytmy struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2001
  3. Sebastian Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne, Helion, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio2
T-L-2Tworzenie i kompilowanie aplikacji w konsoli oraz w "Windows Application".4
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Deklarowanie i wywoływanie metod.3
T-L-4Instrukcje wyboru.3
T-L-5Zaliczenie (metody, instrukcje wyboru). Operatory przypisania i instrukcje iteracji.3
T-L-6Sprawdzian z wykładów. Tworzenie własnych klas.4
T-L-7Tworzenie własnych modułów bibliotecznych.5
T-L-8Zaliczenie (klasy). Obsługa wyjątków.5
T-L-9Sprawdzian z wykładów. Debugowanie programu.4
T-L-10Pisanie programu wykorzystującego dziedziczenie klas.4
T-L-11Projektowanie i implementacja wybranej aplikacji użytkowej. Zaliczenie końcowe.8
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstęp. Warunki uzyskania zaliczenia. Przegląd możliwości nowoczesnego języka programowania C#. Struktura aplikacji konsolowej C#. Formatowanie. Kompilacja i uruchomienie pierwszego programu. Środowisko Visual Studio i Visual C#.NET. Typy, deklaracja zmiennych. Wyrażenia kluczowe.2
T-W-2Typy wartości. Typ wyliczeniowy. Prosta struktura. Typy referencyjne. Literały. Konwersje danych. Opakowywanie i rozpakowywanie. Operatory. Instrukcje sterujące.2
T-W-3Wyjątki. Instrukcje iteracyjne. Tablice. Tablice nieregularne. Operacje na tablicach. Klasa ArrayList. Debuggowanie.2
T-W-4Metody. Przesyłanie argumentów do metody: przez wartość, przez referencję, jako parametr wyjściowy. Przesyłanie dowolnej liczby argumentów. Przesyłanie tablic. Przeciążanie nazwy metody. Argumenty metody MAIN.2
T-W-5Algorytmy wyszukiwania liniowego i liniowego z wartownikiem. Wyszukiwanie binarne. Iteracyjne wyszukiwanie binarne. Metoda String.Compare.2
T-W-6Rekurencja. Zalety i wady rekurencji. Algorytmy typu "dziel-i-zwyciężaj". Algorytmy sortowania.2
T-W-7Struktury. Dostęp do plików. Pliki tekstowe, pliki binarne.2
T-W-8Programowanie obiektowe - wstęp, idea. Definicja klasy w języku C#. Ukrywanie informacji. Modyfikatory dostępu. Klasy częściowe. Metody częściowe. Język UML.2
T-W-9Rekurencyjne struktury danych. Lista jednokierunkowa. Lista dwukierunkowa. Diagram klas. Projektowanie klas.2
T-W-10Konstruktor. Lista inicjalizacyjna konstruktorów. Inicjalizacja struktur. Kolekcje zaimplementowane w Visual C#. Klasa String Bulider.2
T-W-11Inicjalizatory. Finalizator. Wzorce projektowe. Kopiowanie obiektów. Porady praktyczne. Wartości Null i typy Nullable.2
T-W-12Właściwości. Inicjalizowanie obiektów przy pomocy właściwości. Kolekcja Hashtable. Kolekcja SortedList.2
T-W-13Indeksatory. Enkapsulacja. Wzorzec proxy. Składowe statyczne. Konstruktor statyczny. Klasy statyczne. Metody rozszerzające.2
T-W-14Dziedziczenie. Idea dziedziczenia. Przykłady. Przypisywanie klasy. Metody wirtualne.2
T-W-15Polimorfizm. Klasy abstrakcyjne i interfejsy. Klasy i metody zamknięte. Metody i typy generyczne. Refleksja i atrybuty.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-L-2Przygotowanie do zajęć.20
A-L-3Samodzielne wykonywanie zadań i programów (zadania domowe).25
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)10
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_W01Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
TI_1A_W09Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu. Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami programowania, w tym programowania obiektowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian z wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe mechanizmy związane z obiektowo zorientowanym językiem C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_W02Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W20Ma podstawową wiedzę w zakresie komputerowo wspomaganego procesu zarządzania projektami.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z wykładów.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_U01Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U05Potrafi sformułować algorytm i posłużyć się językami programowania niskiego i wysokiego poziomu oraz odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania programów komputerowych służących do transmisji danych i analizy tego procesu.
TI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania w języku obiektowym c# oraz Visual C#.
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, kompilacja, debugowanie).
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do pracy w środowisku Visual Studio
T-L-2Tworzenie i kompilowanie aplikacji w konsoli oraz w "Windows Application".
T-L-3Sprawdzian z wykładów. Deklarowanie i wywoływanie metod.
T-L-4Instrukcje wyboru.
T-L-5Zaliczenie (metody, instrukcje wyboru). Operatory przypisania i instrukcje iteracji.
T-L-6Sprawdzian z wykładów. Tworzenie własnych klas.
T-L-7Tworzenie własnych modułów bibliotecznych.
T-L-8Zaliczenie (klasy). Obsługa wyjątków.
T-L-9Sprawdzian z wykładów. Debugowanie programu.
T-L-10Pisanie programu wykorzystującego dziedziczenie klas.
T-L-11Projektowanie i implementacja wybranej aplikacji użytkowej. Zaliczenie końcowe.
Metody nauczaniaM-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabył umiejętność analizy kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego w obiektowo zorientowanym języku C# oraz Visual C#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_1A_C05_U02Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U20Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-4Zdobycie podstawowej wiedzy i nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Metody nauczaniaM-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody programowane, metody praktyczne).
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0