Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium naukowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium naukowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>, Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>, Ryszard Sikora <Ryszard.Sikora@zut.edu.pl>, Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>, Adam Żuchowski <Adam.Zuchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS5 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień elektrotechniki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.6
6
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.6
6
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6
seminaria
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6
seminaria
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.6
6
seminaria
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.6
6
seminaria
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O6_W01
Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
EL_3A_W04, EL_3A_W06C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O6_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
EL_3A_U10, EL_3A_U09C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O6_W01
Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
2,0
3,0Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O6_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O6_W01Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W04Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
EL_3A_W06Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O6_U01Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U10Potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
EL_3A_U09Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0