Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne

Sylabus przedmiotu Eksploatacja i diagnostyka wysokonapięciowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja i diagnostyka wysokonapięciowa
Specjalność Systemy elektroenergetyczne
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>, Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 60 3,50,62egzamin
laboratoriaL2 45 2,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest wiedza z zakresu podstaw elektrotechniki.
W-2Wymagana jest wiedza z zakresu elektroenergetyki.
W-3Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu inżynierii wysokich napięć
W-4Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu inżynierii materiałowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy3
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć3
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć3
T-L-4Wyładowania niezupełne urządzeń i aparatury rozdzielczej wysokich napięć6
T-L-5Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej3
T-L-6Zaliczenie przejściowe3
T-L-7Kontrola parametrów pracy sieci wysokich napięć6
T-L-8Analiza zdarzeń sieciowych6
T-L-9Pomiar energii w sieciach wysokich napięć3
T-L-10Pomiary napięć rażeniowych i krokowych3
T-L-11Warunki przyłączenia do sieci wysokich napięć3
T-L-12Zaliczenie końcowe3
45
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu2
T-W-2Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć4
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć4
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych6
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki6
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć6
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy6
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki6
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych6
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ4
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć4
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy6
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych45
A-L-2Przygotowanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych15
75
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie60
A-W-2Praca własna studenta, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z wykładu30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
105

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_G01-02_W01
Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
EL_2A_W04T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07C-1T-W-2, T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-4
EL_2A_G01-02_W02
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
EL_2A_W11T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-4, S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_G01-02_U01
Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
EL_2A_U01, EL_2A_U03T2A_U01, T2A_U04, T2A_U07C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-1, S-2, S-3
EL_2A_G01-02_U02
Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
EL_2A_U08, EL_2A_U10T2A_U08, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-12S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_G01-02_W01
Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
2,0
3,0Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_G01-02_W02
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
2,0
3,0Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_G01-02_U01
Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_G01-02_U02
Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
2,0
3,0Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Florkowska, Diagnostyka wysokonapięciowych układów izolacyjnych urządzeń elektroenergetycznych, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2009
  2. Mościcka-Grzesiak H. i inni, Inżynieria wysokich napięć w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2009, tom I i II
  3. Z. Flisowski, Technika Wysokich Napięć, WNT, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Władysław Orlik, Badania i pomiary elektroenergetyczne dla praktyków, KaBe, Krosno, 2007
  2. E. Matula, M. Sych, Zapobieganie porażeniom elektrycznym w przemyśle, WNT, Warszawa, 1972
  3. Normy przedmiotowe, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy3
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć3
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć3
T-L-4Wyładowania niezupełne urządzeń i aparatury rozdzielczej wysokich napięć6
T-L-5Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej3
T-L-6Zaliczenie przejściowe3
T-L-7Kontrola parametrów pracy sieci wysokich napięć6
T-L-8Analiza zdarzeń sieciowych6
T-L-9Pomiar energii w sieciach wysokich napięć3
T-L-10Pomiary napięć rażeniowych i krokowych3
T-L-11Warunki przyłączenia do sieci wysokich napięć3
T-L-12Zaliczenie końcowe3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu2
T-W-2Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć4
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć4
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych6
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki6
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć6
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy6
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki6
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych6
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ4
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć4
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy6
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych45
A-L-2Przygotowanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie60
A-W-2Praca własna studenta, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z wykładu30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
105
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_W01Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W04Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci niskiego napięcia, systemów elektroenergetycznych oraz sieci inteligentnych jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
Treści programoweT-W-2Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_W02Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych, układów izolacyjnych, a także wiedzę dotyczącą stosowania technologii wysokonapięciowych w procesach produkcyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
Treści programoweT-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-L-4Wyładowania niezupełne urządzeń i aparatury rozdzielczej wysokich napięć
T-L-5Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-7Kontrola parametrów pracy sieci wysokich napięć
T-L-8Analiza zdarzeń sieciowych
T-L-9Pomiar energii w sieciach wysokich napięć
T-L-10Pomiary napięć rażeniowych i krokowych
T-L-11Warunki przyłączenia do sieci wysokich napięć
T-L-12Zaliczenie końcowe
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład
S-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_U01Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
EL_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
Treści programoweT-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-L-4Wyładowania niezupełne urządzeń i aparatury rozdzielczej wysokich napięć
T-L-5Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-7Kontrola parametrów pracy sieci wysokich napięć
T-L-8Analiza zdarzeń sieciowych
T-L-9Pomiar energii w sieciach wysokich napięć
T-L-10Pomiary napięć rażeniowych i krokowych
T-L-11Warunki przyłączenia do sieci wysokich napięć
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_U02Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U08Potrafi dokonać analizy złożonych systemów elektrycznych i systemów przetwarzania energii elektrycznej pod kątem różnych aspektów ich działania, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody lub narzędzia
EL_2A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące złożonych układów elektrotechnicznych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskiwane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
Treści programoweT-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-L-4Wyładowania niezupełne urządzeń i aparatury rozdzielczej wysokich napięć
T-L-5Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-7Kontrola parametrów pracy sieci wysokich napięć
T-L-8Analiza zdarzeń sieciowych
T-L-9Pomiar energii w sieciach wysokich napięć
T-L-10Pomiary napięć rażeniowych i krokowych
T-L-11Warunki przyłączenia do sieci wysokich napięć
T-L-12Zaliczenie końcowe
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
3,5
4,0
4,5
5,0