Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_2A_A03_W01 | w wyniku przeprowadzonego szkolenia student powinien rozpoznawać zagrożenia oraz dobierać odpowiednie sposoby wykonywania pracy w trakcie zajęć na uczelni |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_2A_W08 | Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektrotechniki, elektroenergetyki, energoelektroniki i - w mniejszym stopniu – elektroniki, telekomunikacji, informatyki i automatyki oraz rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
---|
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | 1. Zapoznanie z zagrożeniami występującymi w laboratoriach, pracowniach i warsztatach IIM
2. Zapoznanie z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie uczestnictwa w zajęciach w całym okresie studiów
3. Zapoznanie z wymaganiami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej w trakcie zajęć dydaktycznych w laboratoriach, pracowniach i warsztatach IIM oraz pobytu w obiektach uczelni
4. Zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy w mogących mieć miejsce wypadkach w trakcie nauki w uczelni |
---|
Treści programowe | T-W-1 | 1. Regulacje prawne w zakresie bhp oraz ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach ZUT
2. Obowiązki studentów w zakresie bhp w laboratoriach, pracowniach i warsztatach
3. Dotychczas zdarzające się wypadki w trakcie zajęć laboratoryjnych
4. Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach mechanicznych
a. Rodzaje stosowanych urządzeń mechanicznych oraz występujących zagrożeń w laboratoriach, pracowniach i warsztatach
b. Rodzaje stosowanych środków profilaktycznych w tym środków ochrony osobistej przy pracy na urządzeniach mechanicznych
c. Wymagania dotyczące obsługi urządzeń mechanicznych
5. Zasady bezpiecznej pracy przy stosowaniu substancji chemicznych
a. Rodzaje substancji chemicznych stosowanych w laboratoriach, pracowniach i warsztatach
b. Wymagania dotyczące stosowanych substancji chemicznych określone w kartach charakterystyki materiałów niebezpiecznych w tym udzielanie pierwszej pomocy na wypadek kontaktu z tymi substancjami
c. Stosowane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej
6. Zasady bezpiecznej pracy na urządzeniach elektrycznych
a. Rodzaje urządzeń elektrycznych stosowanych w laboratoriach ,pracowniach i warsztatach
b. Wymagania dotyczące postępowania przy obsłudze urządzeń elektrycznych
c. Rodzaje środków profilaktycznych stosowanych przy pracy na urządzeniach elektrycznych w tym postępowanie na wypadek porażenia elektrycznego
7. Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach
a. Rozmieszczenie oraz wyposażenie apteczek pierwszej pomocy w laboratoriach, pracowniach i warsztatach
b. Sposoby udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazów, oparzeń termicznych oraz pozostałych przypadków mogących mieć miejsce w trakcie zajęć.
8. Zasady ochrony przeciwpożarowej obowiązujące w obiektach w których są laboratoria, pracownie i warsztaty
a. Postępowanie zapobiegające powstawaniu pożarów
b. Rodzaje stosowanych środków gaśniczych
c. Drogi i wyjścia ewakuacyjne w obiektach oraz postępowanie na wypadek pożaru w tym ewakuacji |
---|
Metody nauczania | M-1 | 1. Wykład informacyjny
2. Dyskusja dydaktyczna |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie bez oceny na podstawie wysłuchania wykładu - obowiązkowej obecności |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | w wyniku przeprowadzonego szkolenia student powinien rozpoznawać zagrożenia oraz dobierać odpowiednie sposoby wykonywania pracy w trakcie zajęć na uczelni |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |