Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_2A_G01-01_U01 | Potrafi wykonywać podstawowe projekty i obliczenia w systemie elektroenergetycznym z wykorzystaniem zaawansowanych technik |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi ocenić czasochłonność zadania, potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w określonym terminie |
---|
EL_2A_U09 | Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Cel przedmiotu | C-1 | Student potrafi wykonać obliczenia zwarciowe i rozpływowe z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania |
---|
C-2 | Student potrafi zaprojektować linię elektroenergetyczną do połączenia farmy wiatrowej z SEE |
Treści programowe | T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium, szkolenie BHP |
---|
T-L-2 | Kompensacja mocy biernej linii napowietrznej i kablowej WN łączącej farmę wiatrową z SEE |
T-L-3 | Pozyskiwanie energii elektrycznej z wiatru i słońca |
T-L-4 | Ekonomiczny dobór transformatorów dużej mocy |
T-L-5 | Ekonomiczny dobór linii elektroenergetycznych |
T-L-7 | Zajęcia podsumowujące |
T-P-1 | Wprowadzenie do programu PowerFactory |
T-P-2 | Modelowanie systemu elektroenergetycznego w programie PowerFactory |
T-P-3 | Obliczanie rozpływów mocy oraz zwarć w SEE za pomocą programu PowerFactory |
T-P-4 | Obliczanie zwisów i naprężeń elektroenergetycznych linii napowietrznych |
T-P-5 | Projekt linii elektroenergetycznej łączącej farmę wiatrową z SEE |
T-L-6 | Wpływ warunków pogodowych na obciążalność linii elektroenergetycznych |
Metody nauczania | M-3 | Metoda projektów |
---|
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie pisemnej odpowiedzi przed przystąpieniem do ćwiczenia laboratoryjnego |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanego projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonywać podstawowe projekty i obliczenia w systemie elektroenergetycznym z wykorzystaniem zaawansowanych technik. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |