Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Nowoczesne technologie w energetyce niekonwencjonalnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nowoczesne technologie w energetyce niekonwencjonalnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl>, Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>, Michał Zeńczak <Michal.Zenczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 60 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fizyka
W-2Inżynieria Wysokonapięciowa
W-3Inżynieria Materiałowa
W-4Fizyka
W-5Elektrotechnika

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z trendami rozwojowymi w diagnostce urzadzeń elektroenergetycznych.
C-2Zapoznanie się z trendami rozwojowymi urządzeń nadprzewodnikowych w energetyce
C-3Zapoznanie sie z trendami rozwojowymi badań nieniszczących
C-4Zapoznanie się z trendami rozwojowymi energetyki niekonwencjonalnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Technologie nadprzewodnikowe w energetyce15
T-W-2Technologie diagnostyki urządzeń energetycznych15
T-W-3Nowoczesne metody badań nieniszczących w energetyce niekonwencjonalnej15
T-W-4Najnowsze tendencje w pozyskiwaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych15
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-W-2Uzupełnienie wiedzy z literatury60
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć60
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy dotyczacy trendów rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: pisemne i ustne zaliczenie zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O15-02_W01
Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
EL_1A_W18T1A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O15-02_U01
Posiada umiejętność poszukiwania i oceny nowych technologii energetyki niekonwencjonalnej
EL_1A_U06T1A_U05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O15-02_K01
Potrawi ocenić skutki stosowania i przydatność nowych rozwiązań energetyki niekonwencjonalnej
EL_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O15-02_W01
Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
2,0
3,0Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O15-02_U01
Posiada umiejętność poszukiwania i oceny nowych technologii energetyki niekonwencjonalnej
2,0
3,0Posiada umiejętność poszukiwania i oceny nowych technologii energetyki niekonwencjonalnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O15-02_K01
Potrawi ocenić skutki stosowania i przydatność nowych rozwiązań energetyki niekonwencjonalnej
2,0
3,0Potrawi ocenić skutki stosowania i przydatność nowych rozwiązań energetyki niekonwencjonalnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Wykłady autorskie prowadzącego
  2. Cyrot M., Pavuna D., Wstęp do nadprzewodnictwa, WN PWN, Warszawa, 1996
  3. Cyrot M., Pavuna D., Wstęp do nadprzewodnictwa, WN PWN, Warszawa, 1996
  4. Stankowski J., Czyżak B., Nadprzewodnictwo, WNT, Warszawa, 1999
  5. Stankowski J., Czyżak B., Nadprzewodnictwo, WNT, Warszawa, 1999
  6. Lee P.J., Engineering superconductivity, John Wiley&Sons, Inc., New York, 2001
  7. Lee P.J., Engineering superconductivity, John Wiley&Sons, Inc., New York, 2001
  8. Krabbes G., Fuchs G., Canders W.-R., May H., Pałka R., High Temperature Superconductor Bulk Materials, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co., Weinheim, 2006
  9. Krabbes G., Fuchs G., Canders W.-R., May H., Pałka R., High Temperature Superconductor Bulk Materials, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co., Weinheim, 2006
  10. Pałka R., Monolityczne nadprzewodniki wysokotemperaturowe. Modele makroskopowe i zastosowania., Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2008
  11. Pałka R., Monolityczne nadprzewodniki wysokotemperaturowe. Modele makroskopowe i zastosowania., Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2008
  12. Krawiec F., Odnawialne źródła energii w świetle globalnego kryzysu energetycznego, Difin, Warszawa, 2010, 1
  13. Krawiec F., Odnawialne źródła energii w świetle globalnego kryzysu energetycznego, Difin, Warszawa, 2010, 1
  14. Savulescu S.C., Real-time Stability Assessment in Modern Power System Control Centers, John Wiley & Sons, New Jersey, 2010, 1
  15. Savulescu S.C., Real - Time Stability Assessment in Modern Power System Control Centers, John Wiley & Sons, New Jersey, 2010, 1
  16. Tomaczuk B.Z., Metody numeryczne w analizie pola układów tansformatorowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, 2007
  17. Tomaczuk B.Z., Metody numeryczne w analizie pola układów transformatorowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, 2007
  18. Banaszak Sz., Gawrylczyk K.M., Modelowanie odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów z wykorzystaniem metody linii długiej, Przegląd Elektrotechniczny, 2012
  19. Banaszak Sz., Gawrylczyk K.M., Klistala T., Wpływ zwarć międzyzwojowych na odpowiedź częstotliwościową uzwojenia transformatora, Przegląd Elektrotechniczny, 2010
  20. Lewińska-Romicka A., Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopi., WNT, Warszawa, 2001
  21. Senczyk D., Radiografia przemysłowa. Podstawy fizyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
  22. Hellier C.J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
  23. Tumanski S., Principles of Electrical Measurements, Taylor&Francis, 2005
  24. Tumanski S., Handbook of Magnetic Measurements, CRC PressINC, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Technologie nadprzewodnikowe w energetyce15
T-W-2Technologie diagnostyki urządzeń energetycznych15
T-W-3Nowoczesne metody badań nieniszczących w energetyce niekonwencjonalnej15
T-W-4Najnowsze tendencje w pozyskiwaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych15
60

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-W-2Uzupełnienie wiedzy z literatury60
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć60
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O15-02_W01Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W18Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z trendami rozwojowymi w diagnostce urzadzeń elektroenergetycznych.
C-2Zapoznanie się z trendami rozwojowymi urządzeń nadprzewodnikowych w energetyce
C-3Zapoznanie sie z trendami rozwojowymi badań nieniszczących
C-4Zapoznanie się z trendami rozwojowymi energetyki niekonwencjonalnej
Treści programoweT-W-1Technologie nadprzewodnikowe w energetyce
T-W-2Technologie diagnostyki urządzeń energetycznych
T-W-3Nowoczesne metody badań nieniszczących w energetyce niekonwencjonalnej
T-W-4Najnowsze tendencje w pozyskiwaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy dotyczacy trendów rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: pisemne i ustne zaliczenie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O15-02_U01Posiada umiejętność poszukiwania i oceny nowych technologii energetyki niekonwencjonalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U06Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z trendami rozwojowymi w diagnostce urzadzeń elektroenergetycznych.
Treści programoweT-W-1Technologie nadprzewodnikowe w energetyce
T-W-2Technologie diagnostyki urządzeń energetycznych
T-W-3Nowoczesne metody badań nieniszczących w energetyce niekonwencjonalnej
T-W-4Najnowsze tendencje w pozyskiwaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy dotyczacy trendów rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: pisemne i ustne zaliczenie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętność poszukiwania i oceny nowych technologii energetyki niekonwencjonalnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O15-02_K01Potrawi ocenić skutki stosowania i przydatność nowych rozwiązań energetyki niekonwencjonalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z trendami rozwojowymi w diagnostce urzadzeń elektroenergetycznych.
C-2Zapoznanie się z trendami rozwojowymi urządzeń nadprzewodnikowych w energetyce
C-3Zapoznanie sie z trendami rozwojowymi badań nieniszczących
C-4Zapoznanie się z trendami rozwojowymi energetyki niekonwencjonalnej
Treści programoweT-W-1Technologie nadprzewodnikowe w energetyce
T-W-2Technologie diagnostyki urządzeń energetycznych
T-W-3Nowoczesne metody badań nieniszczących w energetyce niekonwencjonalnej
T-W-4Najnowsze tendencje w pozyskiwaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy dotyczacy trendów rozwojowych energetyki niekonwencjonalnej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: pisemne i ustne zaliczenie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrawi ocenić skutki stosowania i przydatność nowych rozwiązań energetyki niekonwencjonalnej
3,5
4,0
4,5
5,0