Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (S2)

Sylabus przedmiotu Język rosyjski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język rosyjski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Anna Węglarek <Anna.Weglarek@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język rosyjski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.6
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.4
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.6
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.4
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.4
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.4
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.4
T-LK-8Optyczne przetwarzanie i przekazywanie informacji.4
T-LK-9Lasery. Oprzyrządowanie elektroniki kwantowej.4
T-LK-10Nowoczesne źródła energii.5
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_O01.3_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
ET_2A_U05T2A_U06C-1T-LK-6, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
ET_2A_O01.3_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
ET_2A_U05T2A_U06C-2T-LK-6, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-4, T-LK-3M-1, M-5S-2
ET_2A_O01.3_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
ET_2A_U05T2A_U06C-2T-LK-4, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-8M-2, M-5, M-6S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_O01.3_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_O01.3_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_O01.3_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Г.М. Петрова, Русский язык в техническом вузе: учебное пособие для иностранных учащихся, Русский язык, Москва, 2011
  2. Т.Е. Аросева, Л.Г. Рогова, Н.Ф. Сафьянова, Научный стиль речи: технический профиль: пособие для иностранных студентов, Русский язык, Москва, 2010
  3. А.Г. Ипполитов, С.Ф. Журавлева, Пособие по развитию навыков чтения и аудирования (физика), Русский язык, Москва, 1986
  4. К. И. Пехливанова, М. Н. Лебедева, Грамматика русского языка в иллюстрациях, Русский язык, Москва, 1985

Literatura dodatkowa

  1. Квантовая Электроника, http://www.quantum-electron.ru, 2011
  2. Наука и техника, электронная библиотека – http://n-t.ru, 2011
  3. Электроника. Наука. Технология. Бизнес, http://www.electronics.ru, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.6
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.4
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.6
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.4
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.4
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.4
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.4
T-LK-8Optyczne przetwarzanie i przekazywanie informacji.4
T-LK-9Lasery. Oprzyrządowanie elektroniki kwantowej.4
T-LK-10Nowoczesne źródła energii.5
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.3_U01Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-6Metody badania i opisy przyrody.
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.
T-LK-10Nowoczesne źródła energii.
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.
T-LK-9Lasery. Oprzyrządowanie elektroniki kwantowej.
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.
T-LK-8Optyczne przetwarzanie i przekazywanie informacji.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.3_U02Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-6Metody badania i opisy przyrody.
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.
T-LK-8Optyczne przetwarzanie i przekazywanie informacji.
T-LK-10Nowoczesne źródła energii.
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.
T-LK-9Lasery. Oprzyrządowanie elektroniki kwantowej.
T-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.3_U03Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-4Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe.
T-LK-10Nowoczesne źródła energii.
T-LK-3Fizyka. Działy. Pojęcia.
T-LK-9Lasery. Oprzyrządowanie elektroniki kwantowej.
T-LK-1Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia.
T-LK-7Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie.
T-LK-2Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa.
T-LK-6Metody badania i opisy przyrody.
T-LK-5Zjawiska fizyczne i chemiczne.
T-LK-8Optyczne przetwarzanie i przekazywanie informacji.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0