Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_D.USE07_U01 | Potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów optycznych i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody analizy, potrafi projektować układy fotoniczne przeznaczone do wybranych zastosowań, w tym układy optycznego zapisu i przetwarzania informacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_U07 | Potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody analizy. |
---|
ET_2A_U13 | Potrafi projektować systemy elektroniczne lub układy fotoniczne przeznaczone do wybranych zastosowań, w tym systemy cyfrowego przetwarzania sygnałó w lub układy optycznego zapisu i przetwarzania informacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-4 | Ukształtowanie umiejętności stosowania optycznego przetwarzania informacji poprzez realizację laboratoriów z zakresu m. in. interferometrii optycznej, holografii optycznej,fotografii plamkowej, filtracji optycznej, cieńkich warstw magnetycznych jako przetworników informacji. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zajęcia organizacyjne. Szkolenie BHP. |
---|
T-L-2 | Interferometr Michelsona |
T-L-3 | Interferometr pierścieniowy |
T-L-4 | Holografia optyczna |
T-L-5 | Fotografia plamkowa |
T-L-6 | Filtracja optyczna |
T-L-7 | Optyczna transformata Fouriera |
T-L-8 | Cieńkie warstwy magnetyczne jako przetworniki informacji |
T-L-9 | Przetwornik akusto - optyczny |
T-L-10 | Odwzorowanie obrazów przez wybrane układy optyczne |
T-L-11 | Multiplekser optyczny |
T-L-12 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. Wystawienie ocen. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne realizowanie na stanowiskach wyposażonych w elementy i urządzenia stosowane do budowyspecjalistycznych układów optycznych oraz odpowiednie przyrządy pomiarowe. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiana po złożeniu sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz oceny zaangażowania studenta w realizację ćwiczeń laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów optycznych i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody analizy, potrafi projektować układy fotoniczne przeznaczone do wybranych zastosowań, w tym układy optycznego zapisu i przetwarzania informacji. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |