Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_D.USE03_U01 | Potrafi wykorzystywać koncepcje, metody i technologie wywodzące się z dyscyplin inżynierskich w problematyce biomedycznej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie. |
---|
ET_2A_U04 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz przeprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji. |
ET_2A_U07 | Potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody analizy. |
ET_2A_U11 | Potrafi sformułować specyfikację projektową złożonego systemu elektronicznego lub telekomunikacyjnego , z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej, oraz innych aspektów pozatechnicznych, takich jak oddziaływanie na otoczenie, korzystając m.in. z odpowiednich norm. |
ET_2A_U14 | Potrafi dobierać elementy i konfigurować urządzenia w lokalnych i rozległych sieciach teleinformatycznych oraz zdalnych systemach diagnostyki i monitorowania. |
ET_2A_U16 | Potrafi integrować wiedzę z różnych źródeł, stosując podejście systemowe, z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, w tym ekonomicznych i prawnych. |
ET_2A_U19 | Potrafi zaproponować modyfikacje istniejących rozwiązań projektowych i modeli elementów, układów i systemów z zakresu elektroniki i telekomunikacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu wykorzystania nauk inżynieryjnych w biomedycynie |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Programy MATLAB, IDL i LabView w analizie danych biomedycznych. |
---|
T-L-4 | Bazy danych w medycynie. |
T-L-7 | Zaliczenie ćwiczeń |
T-P-1 | Projekt z tematyki inżynierii biomedycznej |
T-S-1 | Seminarium z tematyki inżynierii biomedycznej |
T-L-1 | Badania biomedycznych czujników i przetworników pomiarowych, w tym elektrod |
T-L-2 | Badanie wzmacniacza pomiarowego z optoizolacją |
T-L-5 | Badania wybranych parametrów aparatury medycznej pod kątem bezpieczeństwa jej użytkowania |
T-L-6 | Systemy teleserwisowe, oprogramowanie wspomagające zarządzanie jakością w sprzęcie biomedycznym |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne wykonywane na specjalistycznych stanowiskach programowych |
---|
M-4 | Projekt |
M-5 | Seminarium |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie krótkiego sprawdzianu przed ćwiczeniem laboratoryjnym |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie ocen z krótkich sprawdzianów, wykonanych sprawozdań oraz aktywności w czasie zajęć |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu na podstawie raportu i prezentacji |
S-5 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie seminarium |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystywać koncepcje, metody i technologie wywodzące się z dyscyplin inżynierskich w problematyce biomedycznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |