Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (S2)

Sylabus przedmiotu Język niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Ewa Górska <Ewa.Gorska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Maria Płusko <Maria.Plusko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język niemiecki
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny.5
T-LK-2Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. Opór elektryczny5
T-LK-3Pole elektryczne i magnetyczne5
T-LK-4Diody i tranzystory5
T-LK-5Elektryczne systemy przekazu informacji5
T-LK-6Telekomunikacja i internet5
T-LK-7Stacja satelitarna w Raisting. Zasady działania przekazu satelitarnego5
T-LK-8Analogowa i cyfrowa technika przekazu5
T-LK-9Światłowody jako przekaźniki informacji5
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Godziny kontaktowe z nauczycielem (zajęcia praktyczne).45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć30
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_O01.2_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
ET_2A_U05T2A_U06C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
ET_2A_O01.2_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
ET_2A_U05T2A_U06C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-5S-2
ET_2A_O01.2_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
ET_2A_U05T2A_U06C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-2, M-5, M-6S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_O01.2_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_O01.2_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_O01.2_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Erich Zettl, Jörg Janssen Heidrun Müller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft: Ein Lese- und Übungsbuch für Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, 1999
  2. Guzik Dariusz, Alles digital... Moderne Themen im Deutschunterricht, Politechnika Krakowska, Kraków, 2002
  3. Hinführung zur naturwissenschaftlich- technischen Fachsprache. Teil 4: Elektronik/ Informatik, 2011
  4. www. elektronik-kompendium.de, 2011
  5. www.elektronokinfo.de, 2011
  6. www.elexs,de, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny.5
T-LK-2Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. Opór elektryczny5
T-LK-3Pole elektryczne i magnetyczne5
T-LK-4Diody i tranzystory5
T-LK-5Elektryczne systemy przekazu informacji5
T-LK-6Telekomunikacja i internet5
T-LK-7Stacja satelitarna w Raisting. Zasady działania przekazu satelitarnego5
T-LK-8Analogowa i cyfrowa technika przekazu5
T-LK-9Światłowody jako przekaźniki informacji5
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Godziny kontaktowe z nauczycielem (zajęcia praktyczne).45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć30
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.2_U01Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny.
T-LK-2Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. Opór elektryczny
T-LK-3Pole elektryczne i magnetyczne
T-LK-4Diody i tranzystory
T-LK-5Elektryczne systemy przekazu informacji
T-LK-6Telekomunikacja i internet
T-LK-7Stacja satelitarna w Raisting. Zasady działania przekazu satelitarnego
T-LK-8Analogowa i cyfrowa technika przekazu
T-LK-9Światłowody jako przekaźniki informacji
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.2_U02Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny.
T-LK-2Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. Opór elektryczny
T-LK-3Pole elektryczne i magnetyczne
T-LK-4Diody i tranzystory
T-LK-5Elektryczne systemy przekazu informacji
T-LK-6Telekomunikacja i internet
T-LK-7Stacja satelitarna w Raisting. Zasady działania przekazu satelitarnego
T-LK-8Analogowa i cyfrowa technika przekazu
T-LK-9Światłowody jako przekaźniki informacji
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.2_U03Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny.
T-LK-2Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. Opór elektryczny
T-LK-3Pole elektryczne i magnetyczne
T-LK-4Diody i tranzystory
T-LK-5Elektryczne systemy przekazu informacji
T-LK-6Telekomunikacja i internet
T-LK-7Stacja satelitarna w Raisting. Zasady działania przekazu satelitarnego
T-LK-8Analogowa i cyfrowa technika przekazu
T-LK-9Światłowody jako przekaźniki informacji
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0