Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_D.ST06_U01 | Student potrafi zaplanować pomiar zadanej wielkości elektrycznej lub nieelektrycznej, dobrać czujnik i elementy systemu pomiarowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_U09 | Potrafi zaplanować oraz przeprowadzić symulację i pomiary charakterystyk elektrycznych i optycznych, a także wyznaczać parametry charakteryzujące materiały, elementy i układy elektroniczne oraz światłowodowe. |
---|
ET_2A_U14 | Potrafi dobierać elementy i konfigurować urządzenia w lokalnych i rozległych sieciach teleinformatycznych oraz zdalnych systemach diagnostyki i monitorowania. |
ET_2A_U17 | Potrafi zaplanować i wykonać instalację urządzeń lub systemów z wykorzystaniem wiedzy z zakresu elektroniki i telekomunikacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z techniką pomiarową wybranych wielkości nieelektrycznych w systemach sieciowych (lokalnych, rozproszonych i bezprzewodowych), a także zestawianiu takich systemów pomiarowych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do sensorów i sieci sensorowych, aspekty historyczne. |
---|
T-W-2 | Klasyfikacje sensorów i pomiary wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. Wybrane problemy. |
T-W-3 | Elementy składowe sieci sensorycznej. |
T-W-4 | Sensory i kondycjonery. |
T-W-5 | Interfejsy pomiarowe (szeregowe, równoległe, rozproszone). |
T-W-6 | Przewodowe systemy pomiarowe. Pomiary. |
T-W-7 | Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Pomiary. |
T-W-8 | Zaliczenie. |
T-L-1 | Czujnik temperatury, budowa czujników i systemu pomiarowego, komunikacja z czujnikiem, analiza danych. System lokalny. |
T-L-2 | Czujnik wilgotności, budowa czujnika i systemu pomiarowego, komunikacja z czujnikiem, analiza danych. |
T-L-3 | Czujnik ciśnienia, budowa czujnika i systemu pomiarowego, komunikacja z czujnikiem, analiza danych. System lokalny. |
T-L-4 | Czujnik przyspieszenia, budowa czujnika i systemu pomiarowego, komunikacja z czujnikiem, analiza danych. System lokalny. |
T-L-5 | Czujnik przepływu (anenometr), budowa czujnika i systemu pomiarowego, komunikacja z czujnikiem, analiza danych. System lokalny. |
T-L-6 | Sieć rozproszona przewodowa. Elementy składowe. Budowa i pomiary. |
T-L-7 | Sieć bezprzewodowa WiFi. Elementy składowe. Budowa i pomiary. |
T-L-8 | Sieć bezprzerwodowa ZigBee. Elementy składowe. Budowa i pomiary. |
T-L-9 | Analiza ruchu sieci, sniffer, oprogramowanie. |
T-L-10 | Zaliczenie. |
Metody nauczania | M-2 | Wykład z demonstracją. |
---|
M-3 | Zajęcia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Na podstawie sprawdzianu wiedzy na początku zajęć. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie ocen cząstkowych i ew. sprawdzianu umiejetności praktycznych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaplanować pomiar zadanej wielkości elektrycznej lub nieelektrycznej, dobrać czujnik i elementy systemu pomiarowego. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |