Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_D.ST03_W01 | Zna ideę budowy sieci optyczno- radiowej oraz strukturę sieci światłowodowo-radiowej, potrafi omówić zasadę działania sieci RoF, potrafi przeanalizować przykłady sieci tego typu, zna trendy rozwojowe sieci RoF. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_W04 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elementów i urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnych, w tym sieci bezprzewodowych. |
---|
ET_2A_W08 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy i modelowania układów wysokiej częstotliwości, ma uporządkowaną wiedzę w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. |
ET_2A_W10 | Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektroniki i telekomunikacji oraz – w mniejszym stopniu – teleinformatyki. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z ideą sieci optyczno- radiowej - strukturą sieci światłowodowo-radiowej, transmisją sygnałów mikrofalowych. |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z przykładami systemów HFR. |
C-3 | Analiza studium przypadku dotyczącego sieci RoF |
Treści programowe | T-W-1 | Struktury łącz, cyfrowe łącza światłowodowe,sieci bezprzewodowe, multipleksacja i demultipleksacja. |
---|
T-W-3 | Idea sieci optyczno- radiowej - zalety systemów światłowodowo - radiowych, systemy radiowo-światłowodowe – przykłady. |
T-W-5 | Systemy radiowo-światłowodowe – przykłady. |
T-W-4 | Rodzaje linii przesyłowych w systemach HFR, topologie systemów HFR. |
T-W-7 | Budowa systemów HFR. |
T-W-9 | Studium przypadku - ogólny schemat blokowy łącza RoF w kierunku do abonenta, wpływ dyspersji chromatycznej na łącze RoF. |
T-W-10 | Studium przypadku - modulacja z wykorzystaniem modulatora elektroabsorpcyjnego, schemat zastępczy odbiornika. |
T-W-11 | Studium przypadku - wybór systemu do transmisji w dół łącza HFR, analiza wpływu modulacji dwuwstęgowej i jednowstęgowej na zasięg transmisji, dobór parametrów modulatora elektroabsorpcyjnego. |
T-W-2 | Idea sieci optyczno- radiowej - struktura sieci światłowodowo-radiowej, transmisja sygnałów mikrofalowych, optyczna generacja sygnałów mikrofalowych. |
T-W-12 | Studium przypadku -projekt systemu spełniającego sformułowane na wstępie założenia. |
T-W-8 | Zastosowanie światłowodów plastikowych w systemach RoF. |
T-W-6 | Integracja GSM w systemie HFR. |
T-W-13 | Zaliczenie. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia wystawiana na podstawie pracy pisemnej i rozmowy ze studentem. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna ideę budowy sieci optyczno- radiowej oraz strukturę sieci światłowodowo-radiowej, potrafi omówić zasadę działania sieci RoF, potrafi przeanalizować przykład sieci tego typu, zna trendy rozwojowe sieci RoF. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |