Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_C03_W01 | Ma wiedzę z matematyki dyskretnej, rachunku prawdopodobieństwa oraz statystyki. Ma wiedzę z zakresu transmisji sygnałów przez kanał telekomunikacyjny. Ma wiedzę z zakresu działania systemów telekomunikacyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_W01 | Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki stosowanej oraz metod optymalizacji, w tym metod matematycznych niezbędnych do:
- modelowania i analizy działania zaawansowanych elementów oraz układów elektronicznych, a także zjawisk w nich występujących;
- opisu i analizy działania oraz syntezy złożonych systemów elektronicznych, w tym systemów zawierających układy programowalne;
- opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów i obrazów stosowanych w elektronice i telekomunikacji. |
---|
ET_2A_W03 | Ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie fotoniki i techniki światłowodowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia działania systemów telekomunikacji optycznej oraz optycznego zapisu i przetwarzania informacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z teorią informacji i kodowania. |
---|
C-2 | Zapoznanie studenta z metodami projektowymi stosowanymi w teorii informacji. |
Treści programowe | T-W-1 | Informacja, niepewność, entropia, dyskretne żródła informacji. Dyskretny kanał bez pamięci. |
---|
T-W-2 | Kodowanie źródła. Zagęszczanie danych, kodowanie przedrostkowe, kodowanie Huffmana, kodowanie Lempela – Ziva, inne kody. |
T-W-3 | Twierdzenie Shannona o kodowaniu źródła, średnia długość słowa kodowego i entropia. Schemat blokowy cyfrowego kanału transmisyjnego. |
T-W-4 | Przesyłanie informacji przez zaszumiony kanał. Entropia różniczkowa i informacja wzajemna w ciągłej przestrzeni zdarzeń. Pojemność informacyjna kanału. |
T-W-5 | Przeplot, kodowanie kanałowe blokowe i splotowe. Kody Hamminga. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
M-3 | Zajęcia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie zadań projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykladu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę z matematyki dyskretnej, rachunku prawdopodobieństwa oraz statystyki. Ma wiedzę z zakresu transmisji sygnałów przez kanał telekomunikacyjny. Ma wiedzę z zakresu działania systemów telekomunikacyjnych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |