Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_2A_C23_U01 | Student potrafi zintegrować prosty czujnik z własną aplikacją, napisaną w dowolnym języku programowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_2A_U10 | Potrafi zaprojektować złożony system robotyczny uwzględniając zaawansowaną interakcję robota z otoczeniem |
---|
AR_2A_U13 | Potrafi projektować zaawansowane systemy pomiarowe w tym systemy wizyjne stosowane w automatyce i robotyce. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Wykształcenie u studentów umiejętności integracji złożonych czujników z układami sterowania robotów. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium systemów sensorycznych w robotyce. Omówienie narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia ćwiczeń. |
---|
T-L-2 | Integracja skanera laserowego ze środowiskiem symulacyjnym cz.I. |
T-L-3 | Integracja skanera laserowego ze środowiskiem symulacyjnym cz.II. |
T-L-4 | Obsługa kamery za pomocą własnej aplikacji. |
T-L-5 | Algorytm kalibracji kamery. |
T-L-6 | Implementacja prostych metod obróbki obrazu. |
T-L-7 | Wizyjny system identyfikacji położenia obiektów. |
T-L-8 | Zaliczenie formy zajęć. |
T-P-1 | Implementacja wizyjnego systemu pozycjonowania dla robotów mobilnych. |
T-P-2 | Integracja systemu wizyjnego z manipulatorem przemysłowym. |
T-P-3 | Zaliczenie formy zajęć. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia realizowane za pomocą środowiska programistycznego oraz rzeczywistych systemów sensorycznych. |
---|
M-4 | Zajęcia projektowe realizowane w laboratorium robotyki na rzeczywistych urządzeniach. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta w realizację wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-4 | Ocena formująca: Ocena wystawiana za złożenie sprawozdań po każdym cyklu zajęć projektowych. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu zajęć projektowych na podstawie ocen cząstkowych oraz zaangażowania pracy studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi zintegrować prosty czujnik z własną aplikacją, napisaną w dowolnym języku programowania. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |