Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_2A_C26_U01 | Student potrafi wykorzystać system szybkiego prototypowania do realizacji prostych zadań kontrolno-pomiarowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_2A_U05 | Potrafi wybrać, skonfigurować i uruchomić system sterowania złożonym procesem technologicznym wykorzystujący programowalne urządzenia automatyki, umie ocenić przydatność nowych rozwiązań w tej dziedzinie. |
---|
AR_2A_U13 | Potrafi projektować zaawansowane systemy pomiarowe w tym systemy wizyjne stosowane w automatyce i robotyce. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie umiejętności projektowania, programowania i uruchamiania układów kontrolno-pomiarowych, wykorzystujących nowoczesne oprogramowanie i urządzenia automatyki. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Modelowanie systemu kontrolno-pomiarowego w środowisku systemu Matlab, oprogramowaniu ControlDesk i LabView. Badania układów sterowania w strukturze hardware in the loop z wykorzystaniem kart dSpace i DAQ. |
---|
T-L-2 | Obsługa kart DAQ z wykorzystaniem oprogramowania Matlab, LabView, Visual Studio. |
T-L-3 | Generowanie kodu dla sterowników programowalnych PLC. |
Metody nauczania | M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
---|
M-5 | Zachęcenie do pogłębienia wiedzy i rozszerzenia umiejętności |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Na podstawie zaangażowania w wykonywanie prac zespołowych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie sprawodań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać system szybkiego prototypowania do realizacji prostych zadań kontrolno-pomiarowych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |