Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (N1)

Sylabus przedmiotu Elektronika programowalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektronika programowalna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Krzysztof Penkala <Krzysztof.Penkala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 27 2,00,25zaliczenie
projektyP6 3 1,00,33zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu techniki analogowej
W-2Podstawowa wiedza z zakresu techniki cyfrowej
W-3Podstawowa wiedza z zakresu informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z budową wewnętrzną programowalnych układów analogowych, mikroprocesorowych i PLD
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami projektowania systemów elektronicznych w oparciu o technologię programowalną
C-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności projektowania układów mikroprocesorowych oraz cyfrowych w oparciu o technologię programowalnych urządzeń logicznych
C-4Rozbudzenie zainteresowania oraz ukształtowanie wstępnych umiejętności programowania mikroprocesorów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Omówienie stanowiska dydaktycznego i zapoznanie z narzędziami projektowymi2
T-L-2Obsługa portów I/O mikrokontrolera rodziny MCS-51.2
T-L-3Układ czasowo-licznikowy uC51.2
T-L-4Układ przerwań2
T-L-5Timery i układ przerwań uC51 - programowanie.2
T-L-6Wprowadzenie do języka C dla uC 8051, obsługa portów uC 8051 w języku C.2
T-L-7Obsługa timerów uC 8051 w języku C, obsługa przerwań uC 8051 w języku C.2
T-L-8Układy wyświetlania informacji z wyświetlaczami 7-segmentowymi.2
T-L-9Układy stykowe.2
T-L-10Sterowanie silnika krokowego.2
T-L-11Port transmisji szeregowej UART.2
T-L-12Implementacja PLD układów cyfrowych z wykorzystaniem edytora schematów2
T-L-13Implementacja jednostki mikroprocesorowej w układzie FPGA2
T-L-14Zaliczenie zajęć1
27
projekty
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.1
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium.1
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, uruchomienia na modułąch demonstracyjnych i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.1
3
wykłady
T-W-1Tendencje rozwojowe w projektowaniu systemów elektronicznych. Rzowiązania sprzętowe, programowe oraz sprzętowo-programowe1
T-W-2Programowalne układy analogowe1
T-W-3Wprowadzenie do techniki mikroprocesorowej1
T-W-4Struktura systemów mikroprocesorowych (uP) oraz mikrokontrolery (uC)1
T-W-5Pamięci półprzewodnikowe – charakterystyka typów i przeznaczenie poszczególnych rodzajów1
T-W-6Architektura systemu uP (dostęp do pamięci, Harvard, von Neuman)1
T-W-7Budowa jednostki centralnej (rejestry robocze, jednostki steujące)1
T-W-8Rejestry specjalizowane (m.in. SFR, TMOD, TCON)1
T-W-9System przerwań (istota przerwań, praca jednostki centralnej podczas przerwania)1
T-W-10Układy wejścia-wyjścia w układach uC1
T-W-11Timer – tryby pracy, budowa, funkcjonalność, zastosowania, zasada współpracy z systemem przerwań1
T-W-12Układy transmisji szeregowej. Magistrale szeregowe UAR, SPI, I2C, 1-wire.1
T-W-13Układy wyświetlania (wyświetlacze alfanumeryczne)1
T-W-14Teoria systemów cyfrowych i jej związek z konstrukcją wewnętrzną układów PLD. Wymagania dot. zasobów w układach programowalnych1
T-W-15Konfiguracja układów PLD i FPGA - metody specyfikacji zasbów sprzętowych, języki opisu sprzętu, standard JTAG. Przegląd technologii, rodzajów i architektur cyfrowych układów programowalnych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych12
A-L-4Przygotowanie i powtórzenie materiału do zaliczeń6
60
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych3
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.11
A-P-3Wykonanie badań symulacyjnych i/lub uruchomieniowych zaprojektowanego układu.11
A-P-4Wykonanie dokumentacji technicznej projektu.5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studia literaturowe treści zaleconych przez wykładowcę40
A-W-3Zaliczenie wykładu1
A-W-4Konsultacje z wykładowcą4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i oceny działania napisanego oprogramowania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C16_W01
Student zna strukturę wewnatrzną współczesnych układów mikroprocesorowych oraz programowalnych układów CPLD i FPGA, rozumie zasady ich działania i programowania oraz zna zasady projektowania urządzeń elektronicznych z ich wykorzystaniem.
AR_1A_W14T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C16_U01
Student potrafi napisać i uruchomić program mikroprocesorowy na bazie zadanego prostego algorytmu oraz zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zasymulowac jego działanie i zaimplementować w układzie.
AR_1A_U05T1A_U14, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2, M-3, M-4S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C16_W01
Student zna strukturę wewnatrzną współczesnych układów mikroprocesorowych oraz programowalnych układów CPLD i FPGA, rozumie zasady ich działania i programowania oraz zna zasady projektowania urządzeń elektronicznych z ich wykorzystaniem.
2,0
3,0Student zna strukturę wewnatrzną współczesnych układów mikroprocesorowych oraz programowalnych układów CPLD i FPGA, rozumie zasady ich działania i programowania oraz zna zasady projektowania urządzeń elektronicznych z ich wykorzystaniem.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C16_U01
Student potrafi napisać i uruchomić program mikroprocesorowy na bazie zadanego prostego algorytmu oraz zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zasymulowac jego działanie i zaimplementować w układzie.
2,0
3,0Student potrafi napisać i uruchomić program mikroprocesorowy na bazie zadanego prostego algorytmu oraz zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zasymulowac jego działanie i zaimplementować w układzie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. K.Penkala, red., Specjalizowane Programowalne Układy Scalone, Wyd. Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2001
  2. Józef Kalisz, Język VHDL w praktyce, WKiŁ, Warszawa, 2004
  3. Piotr Gałka, Paweł Gałka, Podstawy programowania mikrokontrolera 8051, MIKOM, Warszawa, 2005
  4. Jacek Bogusz, Programowanie mikrokontrolerów 8051 w jeżyku C w praktyce, BTC, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Tomasz Starecki, Mikrokontrolery 8051 w praktyce, BTC, Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie stanowiska dydaktycznego i zapoznanie z narzędziami projektowymi2
T-L-2Obsługa portów I/O mikrokontrolera rodziny MCS-51.2
T-L-3Układ czasowo-licznikowy uC51.2
T-L-4Układ przerwań2
T-L-5Timery i układ przerwań uC51 - programowanie.2
T-L-6Wprowadzenie do języka C dla uC 8051, obsługa portów uC 8051 w języku C.2
T-L-7Obsługa timerów uC 8051 w języku C, obsługa przerwań uC 8051 w języku C.2
T-L-8Układy wyświetlania informacji z wyświetlaczami 7-segmentowymi.2
T-L-9Układy stykowe.2
T-L-10Sterowanie silnika krokowego.2
T-L-11Port transmisji szeregowej UART.2
T-L-12Implementacja PLD układów cyfrowych z wykorzystaniem edytora schematów2
T-L-13Implementacja jednostki mikroprocesorowej w układzie FPGA2
T-L-14Zaliczenie zajęć1
27

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.1
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium.1
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, uruchomienia na modułąch demonstracyjnych i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.1
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Tendencje rozwojowe w projektowaniu systemów elektronicznych. Rzowiązania sprzętowe, programowe oraz sprzętowo-programowe1
T-W-2Programowalne układy analogowe1
T-W-3Wprowadzenie do techniki mikroprocesorowej1
T-W-4Struktura systemów mikroprocesorowych (uP) oraz mikrokontrolery (uC)1
T-W-5Pamięci półprzewodnikowe – charakterystyka typów i przeznaczenie poszczególnych rodzajów1
T-W-6Architektura systemu uP (dostęp do pamięci, Harvard, von Neuman)1
T-W-7Budowa jednostki centralnej (rejestry robocze, jednostki steujące)1
T-W-8Rejestry specjalizowane (m.in. SFR, TMOD, TCON)1
T-W-9System przerwań (istota przerwań, praca jednostki centralnej podczas przerwania)1
T-W-10Układy wejścia-wyjścia w układach uC1
T-W-11Timer – tryby pracy, budowa, funkcjonalność, zastosowania, zasada współpracy z systemem przerwań1
T-W-12Układy transmisji szeregowej. Magistrale szeregowe UAR, SPI, I2C, 1-wire.1
T-W-13Układy wyświetlania (wyświetlacze alfanumeryczne)1
T-W-14Teoria systemów cyfrowych i jej związek z konstrukcją wewnętrzną układów PLD. Wymagania dot. zasobów w układach programowalnych1
T-W-15Konfiguracja układów PLD i FPGA - metody specyfikacji zasbów sprzętowych, języki opisu sprzętu, standard JTAG. Przegląd technologii, rodzajów i architektur cyfrowych układów programowalnych.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych15
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych12
A-L-4Przygotowanie i powtórzenie materiału do zaliczeń6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych3
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.11
A-P-3Wykonanie badań symulacyjnych i/lub uruchomieniowych zaprojektowanego układu.11
A-P-4Wykonanie dokumentacji technicznej projektu.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studia literaturowe treści zaleconych przez wykładowcę40
A-W-3Zaliczenie wykładu1
A-W-4Konsultacje z wykładowcą4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C16_W01Student zna strukturę wewnatrzną współczesnych układów mikroprocesorowych oraz programowalnych układów CPLD i FPGA, rozumie zasady ich działania i programowania oraz zna zasady projektowania urządzeń elektronicznych z ich wykorzystaniem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W14Ma podstawową wiedzę z elektroniki analogowej i cyfrowej w zakresie pozwalającym na zrozumienie sposobu działania elektronicznych i energoelektronicznych urządzeń wykorzystywanych w układach automatyki i robotyki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową wewnętrzną programowalnych układów analogowych, mikroprocesorowych i PLD
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami projektowania systemów elektronicznych w oparciu o technologię programowalną
Treści programoweT-W-1Tendencje rozwojowe w projektowaniu systemów elektronicznych. Rzowiązania sprzętowe, programowe oraz sprzętowo-programowe
T-W-2Programowalne układy analogowe
T-W-3Wprowadzenie do techniki mikroprocesorowej
T-W-4Struktura systemów mikroprocesorowych (uP) oraz mikrokontrolery (uC)
T-W-5Pamięci półprzewodnikowe – charakterystyka typów i przeznaczenie poszczególnych rodzajów
T-W-6Architektura systemu uP (dostęp do pamięci, Harvard, von Neuman)
T-W-7Budowa jednostki centralnej (rejestry robocze, jednostki steujące)
T-W-8Rejestry specjalizowane (m.in. SFR, TMOD, TCON)
T-W-9System przerwań (istota przerwań, praca jednostki centralnej podczas przerwania)
T-W-10Układy wejścia-wyjścia w układach uC
T-W-11Timer – tryby pracy, budowa, funkcjonalność, zastosowania, zasada współpracy z systemem przerwań
T-W-12Układy transmisji szeregowej. Magistrale szeregowe UAR, SPI, I2C, 1-wire.
T-W-13Układy wyświetlania (wyświetlacze alfanumeryczne)
T-W-14Teoria systemów cyfrowych i jej związek z konstrukcją wewnętrzną układów PLD. Wymagania dot. zasobów w układach programowalnych
T-W-15Konfiguracja układów PLD i FPGA - metody specyfikacji zasbów sprzętowych, języki opisu sprzętu, standard JTAG. Przegląd technologii, rodzajów i architektur cyfrowych układów programowalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu w postaci testu wyboru
S-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i oceny działania napisanego oprogramowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna strukturę wewnatrzną współczesnych układów mikroprocesorowych oraz programowalnych układów CPLD i FPGA, rozumie zasady ich działania i programowania oraz zna zasady projektowania urządzeń elektronicznych z ich wykorzystaniem.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C16_U01Student potrafi napisać i uruchomić program mikroprocesorowy na bazie zadanego prostego algorytmu oraz zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zasymulowac jego działanie i zaimplementować w układzie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U05Potrafi zaprojektować prosty układ elektroniczny, także zawierający systemy mikroprocesorowe i inne elementy programowalne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności projektowania układów mikroprocesorowych oraz cyfrowych w oparciu o technologię programowalnych urządzeń logicznych
C-4Rozbudzenie zainteresowania oraz ukształtowanie wstępnych umiejętności programowania mikroprocesorów
Treści programoweT-L-2Obsługa portów I/O mikrokontrolera rodziny MCS-51.
T-L-3Układ czasowo-licznikowy uC51.
T-L-4Układ przerwań
T-L-5Timery i układ przerwań uC51 - programowanie.
T-L-6Wprowadzenie do języka C dla uC 8051, obsługa portów uC 8051 w języku C.
T-L-7Obsługa timerów uC 8051 w języku C, obsługa przerwań uC 8051 w języku C.
T-L-8Układy wyświetlania informacji z wyświetlaczami 7-segmentowymi.
T-L-9Układy stykowe.
T-L-10Sterowanie silnika krokowego.
T-L-11Port transmisji szeregowej UART.
T-L-12Implementacja PLD układów cyfrowych z wykorzystaniem edytora schematów
T-L-13Implementacja jednostki mikroprocesorowej w układzie FPGA
T-P-1Omówienie zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. Praca nad projektem w laboratorium.
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych symulacji, uruchomienia na modułąch demonstracyjnych i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów w pracy nad projektami
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów na podstawie przygotowanej dokumentacji i oceny działania napisanego oprogramowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi napisać i uruchomić program mikroprocesorowy na bazie zadanego prostego algorytmu oraz zaprojektować prosty układ cyfrowy z wykorzystaniem technologii PLD, zasymulowac jego działanie i zaimplementować w układzie.
3,5
4,0
4,5
5,0