Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Organizacje non-profit w kryzysie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacje non-profit w kryzysie | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | studenci mają otrzymać wiedzę na temat specyfiki organizacji pozarządowych |
C-2 | studenci powinni analizowac źródła kryzysów w organizacjach nonprofit |
C-3 | studenci zapoznani zostaną z metodami wychodzenia z kryzysów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | cechy organizacji pozarządowych | 2 |
T-K-2 | typologia organizacji | 3 |
T-K-3 | rola organizacji na rynku usług | 3 |
T-K-4 | organizacje pozarządowe - problemy zarządzania | 2 |
T-K-5 | fundising | 2 |
T-K-6 | organizacje na swiecie, organizacje międzynarodowe | 4 |
T-K-7 | rodzaje kryzysów | 2 |
T-K-8 | metody minimalizowania skutków kryzysu | 4 |
T-K-9 | zarządzanie wizerunkiem organizacji | 2 |
T-K-10 | współczesne kryzysy - studia przypadków | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-K-2 | przygotowanie case study | 6 |
A-K-3 | przygotowanie prezentacji | 10 |
A-K-4 | możliwość uczestnictwa w konsultacjach | 2 |
A-K-5 | przygotowanie do kolokwium | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | samodzielne prezentacje |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja własnej pracy |
S-2 | Ocena formująca: przygotowanie case study |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/9_W01 studenci będą posiadali wiedzę na temat specyfiki organizacji pozarządowych | Z_1A_W02 | S1A_W02 | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-9 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/9_U01 studenci potrafią tworzyć programy zapobiegania kryzysom | Z_1A_U04, Z_1A_U07, Z_1A_U06 | S1A_U01, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-3 | T-K-1, T-K-4, T-K-7 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D10/9_K01 studenci potrafią postawić sie w roli lidera organizacji | Z_1A_K02, Z_1A_K03, Z_1A_K06 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K07 | C-2 | T-K-3, T-K-8, T-K-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Z_1A_D10/9_K02 studenci potrafią wartosciować zachowania organizacji | Z_1A_K08 | S1A_K04 | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-K-4, T-K-9 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/9_W01 studenci będą posiadali wiedzę na temat specyfiki organizacji pozarządowych | 2,0 | |
3,0 | studenci potrafią wymienic typy organizacji pozarządowych | |
3,5 | studenci potrafią wymieniać potencjalne źródła kryzysów | |
4,0 | student potrafi opisać specyfikę klientów organziacji pzoarzadowych; student moze wytłumaczyc różnice w definiowaniu ceny w sferze komercyjnej i non-profit | |
4,5 | student moze wytłumaczyć spefycikę popytu na usługi organizacji | |
5,0 | student potrafi zaproponować działania antykryzysowe organziacji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/9_U01 studenci potrafią tworzyć programy zapobiegania kryzysom | 2,0 | |
3,0 | student potrafi monitorować potencjalne źródła kryzysów | |
3,5 | student potrafi wykorzystać przygotowane programy zachwania się organziacji w sytuacjach kryzysowych | |
4,0 | student umie zorganizować współpracę organziacji z massmediami | |
4,5 | student potrafi przeanalizować historię organziacji i ocenić etap jej rozwoju | |
5,0 | student potrafi przygotować plan działań antykryzysowych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D10/9_K01 studenci potrafią postawić sie w roli lidera organizacji | 2,0 | |
3,0 | studenci potrafią postawić sie w roli lidera organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D10/9_K02 studenci potrafią wartosciować zachowania organizacji | 2,0 | |
3,0 | studenci potrafią wartosciować zachowania organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hernik J., Typologia organizacji pozarządowych, Przegląd Organizacji nr 12, 2006
- Beckwith H, Sprzedawanie niewidzialnego. Przewodnik po nowoczesnym marketingu usług, Helion, Gliwice, 2006
- Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2006
- Hernik J., Kluczowe kompetencje organizacji pozarządowej, [w]: T. Leczykiewicz, A. Springer (red.), Kompetencje pracownika a funkcjonowanie współczesnej organizacji, Poznań, 2011
Literatura dodatkowa
- Andreasen A. R., Kotler Ph., Strategic marketing for nonprofit organizations, Pearson Education Inc., New Jersey, 2008