Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Alianse strategiczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Alianse strategiczne | ||
Specjalność | Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstaw zarządzania, zachowań organizacyjnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z przyczynami i uwarunkowaniami zawierania aliansów strategicznych i ich sieci we współczesnej gospodarce |
C-2 | zapoznanie studentów z pojęciem, istotą i klasyfikacją aliansów oraz ich cechami |
C-3 | przedstawienie studentom procesu modelowania aliansu strategicznego |
C-4 | zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania, organizowania i zarządzania aliansami |
C-5 | zapoznanie studentów z metodami oceny aliansów strategicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza możliwych alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa. | 2 |
T-A-2 | Tworzenie profilu kooperanta - potencjalnego alianta. | 3 |
T-A-3 | Ewaluacja kandydatów i wybór koalicjanta. | 3 |
T-A-4 | Negocjowanie umowy partnerskiej. | 3 |
T-A-5 | Kluczowe aspekty zarządzania aliansem strategicznym. | 3 |
T-A-6 | Ocena aliansu strategicznego. | 3 |
T-A-7 | Analiza wybranych sojuszy strategicznych w krajach Triady i w Polsce. | 3 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie, istota i cechy aliansu strategicznego. | 2 |
T-W-2 | Alianse strategiczne jako odpowiedź na globalizację i konkurencję w gospodarce. | 2 |
T-W-3 | Alianse strategiczne - podstawy teoretyczne w świetle róznych ujęć. | 2 |
T-W-4 | Rodzaje i formy organizacyjno-prawne aliansów strategicznych. | 2 |
T-W-5 | Uwarunkowania i następstwa powstawania sojuszy między firmami. | 2 |
T-W-6 | Motywy i cele uczestników koalicji. | 2 |
T-W-7 | Korzyści i niebezpieczeństwa sojuszy strategicznych. | 2 |
T-W-8 | Tworzenie podstaw wspólpracy w koalicji partnerów. | 2 |
T-W-9 | Projektowanie kooperacji i zarządzanie porozumieniem między partnerami. | 2 |
T-W-10 | Kluczowe aspekty zarządzania aliansem strategicznym | 2 |
T-W-11 | Zagrożenia płynące z aliansów strategicznych i sposoby ich ograniczenia. | 2 |
T-W-12 | Sieci aliansów i ich konkurencyjność. | 2 |
T-W-13 | Metody oceny aliansów strategicznych. | 2 |
T-W-14 | Mierzenie wartości i ryzyka porozumień strategicznych. | 2 |
T-W-15 | Wybrane problemy aliansów strategicznych w Polsce. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 20 |
A-A-2 | przygotowanie studium przypadku | 5 |
A-A-3 | analiza literatury | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | udział w egzaminie | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 28 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | wykład informacyjny |
M-3 | objaśnienie |
M-4 | dyskusja |
M-5 | gry dydaktyczne (decyzyjne, symulacyjne) |
M-6 | metoda przypadków |
M-7 | prezentacje studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności podczas zajęć |
S-2 | Ocena formująca: ocena przygotowania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: ocena współdziałania i pracy w grupie |
S-4 | Ocena formująca: ocena z prezentacji |
S-5 | Ocena formująca: ocena z zaliczenia pisemnego |
S-6 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia formy zajęć |
S-7 | Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/4_W01 student ma wiedzę nt. podstawowych zagadnień teoretycznych dotyczacych aliansów strategicznych | Z_1A_W02, Z_1A_W12, Z_1A_W13 | S1A_W02, S1A_W08, S1A_W09 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-6, S-7 |
Z_1A_D7/4_W02 student ma wiedzę nt. przyczyn i uwarunkowań tworzenia aliansów strategicznych we współczesnej gospodarce i wykorzystywania ich do poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw | Z_1A_W04, Z_1A_W13 | S1A_W03, S1A_W08 | C-1 | T-W-2, T-W-12, T-W-15, T-A-1, T-A-7 | M-1, M-2, M-4, M-6, M-7 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5, S-7 |
Z_1A_D7/4_W03 student zna w podstawowym zakresie zasady tworzenia, funkcjonowania aliansów strategicznych i zarządzania nimi | Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W07, Z_1A_W11 | S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07 | C-3, C-4, C-5 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-14, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-2, M-3, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6, S-7 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/4_U01 student posiada w podstawowym zakresie umiejętność analizy możliwych alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa | Z_1A_U01, Z_1A_U04, Z_1A_U07 | S1A_U01, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-3 | T-W-2, T-W-4, T-A-1 | M-1, M-2, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-6 |
Z_1A_D7/4_U02 student posiada w podstawowym zakresie umiejętność projektowania aliansu | Z_1A_U03, Z_1A_U08, Z_1A_U17 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U09 | C-3, C-4, C-5 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-14, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-5, M-6, M-7 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-6, S-7 |
Z_1A_D7/4_U03 student potrafi wykorzystując założenia teoretyczne opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru | Z_1A_U06, Z_1A_U10 | S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-3, C-4, C-5 | T-A-2, T-A-3 | M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1A_D7/4_U04 student potrafi wskazać korzyści i niebezpieczeństwa sojuszu z potencjalnym partnerem | Z_1A_U04, Z_1A_U05 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-3, C-4 | T-W-7 | M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1A_D7/4_U05 student potrafi w podstawowym zakresie ocenić alians strategiczny | Z_1A_U14 | S1A_U03 | C-5 | T-W-13 | M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1A_D7/4_U06 student potrafi prezentować swoje poglądy na temat aliansów strategicznych w postaci ustnej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej | Z_1A_U19 | S1A_U10 | C-1, C-2, C-4 | T-W-4, T-W-5, T-W-12, T-W-15 | M-4, M-7 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/4_K01 student uzyskuje zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami | Z_1A_K02, Z_1A_K10 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-3, C-4 | T-W-6, T-W-7, T-W-11, T-A-4 | M-5, M-6 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/4_W01 student ma wiedzę nt. podstawowych zagadnień teoretycznych dotyczacych aliansów strategicznych | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy nt.podstawowych zagadnień dotyczących aliansów strategicznych. |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał i przyswoił zasadnicze treści programowe.W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał i przyswoił zasadnicze treści programowe.W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował prawie poprawnie zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza treści progrmowe. W zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń. Wykazuje duże zainteresowanie przedmiotem i ciekawość poznawczą. Wypowiada się pewnie, swobodnie i używajac prawidłowego języka. | |
Z_1A_D7/4_W02 student ma wiedzę nt. przyczyn i uwarunkowań tworzenia aliansów strategicznych we współczesnej gospodarce i wykorzystywania ich do poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw | 2,0 | Student nie ma wiedzy w podstawowym zakresie nt. przyczyn i uwarunkowań tworzenia alainsów strategicznych we współczesnej gospodarce i wykorzystywaniu ich na potrzeby poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał i przyswoił zasadnicze treści programowe.W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał i przyswoił zasadnicze treści programowe.W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował prawie poprawnie zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza treści progrmowe. W zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń. Wykazuje duże zainteresowanie przedmiotem i ciekawość poznawczą. Wypowiada się pewnie, swobodnie i używajac prawidłowego języka. | |
Z_1A_D7/4_W03 student zna w podstawowym zakresie zasady tworzenia, funkcjonowania aliansów strategicznych i zarządzania nimi | 2,0 | Student nie zna w podstwoym zakresie zasad tworzenia, funkcjonowania aliansów strategicznych i zarzadzania nimi. |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał i przyswoił zasadnicze treści programowe.W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał i przyswoił zasadnicze treści programowe.W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował prawie poprawnie zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy. W zakresie rozumienia wiedzy opanował zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażanie wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza treści progrmowe. W zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń. Wykazuje duże zainteresowanie przedmiotem i ciekawość poznawczą. Wypowiada się pewnie, swobodnie i używajac prawidłowego języka. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/4_U01 student posiada w podstawowym zakresie umiejętność analizy możliwych alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa | 2,0 | Student nie posiada w podstawowym zakresie umiejętności analizy możliwych alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa. |
3,0 | Student potrafi w podstawowym zakresie z wydatna pomocą nauczyciela analizować mozliwe alternatywy rozwojowe przedsiębiorstwa. | |
3,5 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela dokonać analizy podstawowych alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie dokonać analizy podstawowych alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie dokonać analizy alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie dokonać analizy alternatyw rozwojowych przedsiębiorstwa, wykraczajać przy tym poza materiał programowy. | |
Z_1A_D7/4_U02 student posiada w podstawowym zakresie umiejętność projektowania aliansu | 2,0 | Student nie posiada w podstawowym zakresie umiejętności projektowania aliansu. |
3,0 | Student potrafi w podstawowym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, zaprojektować alians. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, zaprojektować alians. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie w podstawowym zakresiem zaprojektować alians. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować alians, w ramach propozycji wskazanych przez nauczyciela. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować alians, przy czym samodzielnie znalazł, analizując sytuację w danym sektorze, możliwych koalicjantów. | |
Z_1A_D7/4_U03 student potrafi wykorzystując założenia teoretyczne opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru | 2,0 | Student nie potrafi w elementarnym zakresie, wykorzystując założenia teoretyczne, opisać profilu potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie, wykorzystując założenia teoretyczne, opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru. Niezbędna jest do tego wydatna pomoc nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi w elementarnym zakresie, wykorzystując założenia teoretyczne, opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru. Niezbędna jest do tego pewna pomoc nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie w podstawowym zakresie, wykorzystując założenia teoretyczne, opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie, wykorzystując założenia teoretyczne i sugestie nauczyciela (branży i firm), opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie, wykorzystując założenia teoretyczne i i swoją ocenę sytuacji w wybranym przez siebie sektorze, opisać profil potencjalnego alianta, dokonać jego ewaluacji i wyboru. | |
Z_1A_D7/4_U04 student potrafi wskazać korzyści i niebezpieczeństwa sojuszu z potencjalnym partnerem | 2,0 | Student nie potrafi w elementarnym zakresie wskazać korzyści i niebezpieczeństw sojuszu z potencjalnym partnerem. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, wskazać korzyści i niebezpieczeństwa sojuszu z potencjalnym partnerem. | |
3,5 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, wskazać korzyści i niebezpieczeństwa sojuszu z potencjalnym partnerem. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, w podstawowym zakresie, wskazać korzyści i niebezpieczeństwa sojuszu z potencjalnym partnerem. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wskazać korzyści i niebezpieczeństwa konkretnego, wskazanego przez nauczyciela, sojuszu z potencjalnym partnerem. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wskazać korzyści i niebezpieczeństwa konkretnego, wybranego przez siebie w określonym sektorze, sojuszu z potencjalnym partnerem. | |
Z_1A_D7/4_U05 student potrafi w podstawowym zakresie ocenić alians strategiczny | 2,0 | Student nie potrafi w elementarnym zakresie ocenić aliansu strategicznego. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie ocenić alians strategiczny, przy wydatnej pomocy nauczyciela.. | |
3,5 | Student potrafi w elementarnym zakresie ocenić alians strategiczny, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, kierując sie wskazówkami nauczyciela, w podstawowym zakresie ocenić alians strategiczny. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie ocenić, wskazany przez nauczyciela alians strategiczny. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie ocenić, wybrany samodzielnie po rozpoznaiu sytuacji w różnych sektorach, alians strategiczny. | |
Z_1A_D7/4_U06 student potrafi prezentować swoje poglądy na temat aliansów strategicznych w postaci ustnej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie przygotowywać wystąpień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie przygotowywać wystąpienia ustne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie przygotowywać wystąpienia ustne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, kierując sie wskazówkami nauczyciela, przygotowywać wystąpienia ustne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych na zadany przez nauczyciela temat. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie przygotowywać wystąpienia ustne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych na zadany przez nauczyciela temat. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie przygotowywać wystąpienia ustne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych na wybrany przez siebie temat, wykraczając przy tym poza podstawowy zakres materiału. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/4_K01 student uzyskuje zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami | 2,0 | Student nie posiada nawet w elementarnym zakresie, zdolności do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami. |
3,0 | Student posiada elementarnym zakresie, zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami NIezbędna jest w tym przypadku wydatna pomoc nauczyciela. | |
3,5 | Student posiada w podstawowym zakresie, zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami, pod wpływem inspiracji ze strony nauczyciela. | |
4,0 | Student posiada w podstawowym zakresie, zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami. | |
4,5 | Student posiada w znacznym stopniu, zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami. | |
5,0 | Student samodzielnie wykazuje znaczna zdolność do rozumienia zachowania i postępowania innych ludzi podczas negocjowania i zarządzania sojuszami, wykraczajac często poza program przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Chwistecka-Dudek H., Sroka W., Alianse strategiczne. Problemy teorii i dylematy praktyki, Wydawnictwo WSB, Dąbrowa Górnicza, 2008
- Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa, 2002
- Doz Y.L., Hamel G., Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę, HELION, Gliwice, 2006
- Drewniak R., Rozwój przedsiębiorstwa poprzez alains strategiczny, "Dom Organizatora", Torun, 2004
- Garrette B., Dussauge P., Strategia aliansów na rynku, Poltext, Warszawa, 1996
- Łącka I., Alianse strategiczne. Szansa na rozwój polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo WEiOGŻ AR w Szczecinie, Szczecin, 2001
- Romanowska M., Alianse strategiczne, PWE, Warszawa, 1997
- Sroka W., Sieci aliansów. Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez współpracę, PWE, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Kowalska K. (red.), Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Wydawnictwo TRIADA, Będzin, 2001
- Borczuch A., Chwistecka-Dudek H., Alianse jako gra strategiczna, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice, 2005
- Chwistecka-Dudek H., Dywersyfikacja. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo WSB, Dąbrowa Górnicza, 2009