Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie istoty, zasad i etapów zarządzania projektem |
C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia podstawowej dokumentacji wymaganej w zarządzaniu projektami |
C-3 | Ukształtowanie umiejęności planowania wymaganych zasobów projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Tworzenie statutu projektu i struktury podziału pracy | 4 |
T-A-2 | Szacowanie czasu trwania projektu i ilości wymaganych zasobów | 2 |
T-A-3 | Prognozowanie czasu trwania działania i kosztów | 3 |
T-A-4 | Tworzenie diagramu sieci projektu i poziomowanie zasobów | 4 |
T-A-5 | Tworzenie budżetu projektu | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów. | 3 |
T-W-2 | Zakres i działania w ramach projektu | 2 |
T-W-3 | Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu. | 2 |
T-W-4 | Organizacja zespołu projektowego | 2 |
T-W-5 | Diagram sieci projektu | 2 |
T-W-6 | Monitorowanie i zakończenie projektu | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie portfelem projektów | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach i prezentacja opracowanego projektu | 15 |
A-A-2 | Opracowanie dokumentacji projektu i przygotowanie prezentacji | 45 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Raporty z pracy w grupach projektowych |
S-2 | Ocena formująca: Etapowe przygotowanie projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych |
S-4 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie i prezentacja opracowanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami | Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W15 | S1A_W03, S1A_W07, S1A_W11 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | Z_1A_U03, Z_1A_U06, Z_1A_U08 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09 | C-2, C-3 | T-W-3, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-3 | S-2, S-4, S-1 |
Z_1A_C11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | Z_1A_U06, Z_1A_U08, Z_1A_U15 | S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09 | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5 | M-3 | S-2, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | Z_1A_K05, Z_1A_K06 | S1A_K05, S1A_K07 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-3 | S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami | 2,0 | Student nie rozróżnia etapów procesu zarządzania projektami oraz nie potrafi przypisać efektów tych etapów. |
3,0 | Student rozróżnia etapy procesu zarządzania projektami oraz potrafi przypisać efekty poszczególnych jego etapów. | |
3,5 | Student wymienia i krótko charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami, potrafi przypisać efekty poszczególnych jego etapów. | |
4,0 | Student charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami, zna wybrane ich efekty. | |
4,5 | Student charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami, potrafi określić efekty każdego z nich. | |
5,0 | Student charakteryzuje wszystkie elementy procesu zarzadzania projektami, wskazuje na konkretne efekty każdego oraz zna zależności pomiędzy nimi . |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | 2,0 | Student nie potrafi stworzyć statutu projektu oraz struktury podziału pracy w projekcie |
3,0 | Student tworzy statut projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o wybrane kryteria testowania kompletności struktury podziału pracy | |
3,5 | Student tworzy statut projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o kryteria testowania kompletności struktury podziału pracy | |
4,0 | Student tworzy statut projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o kryteria testowania kompletności struktury podziału pracy i prezentuje ją graficznie | |
4,5 | Student tworzy statut projektu, wraz z określeniem działań wyłączonych z projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o kryteria testowania kompletności oraz prezentuje ją graficznie | |
5,0 | Student tworzy statut projektu, wraz z określeniem działań wyłączonych z projektu i załącznikami do niego. Tworzy strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o kryteria testowania kompletności oraz prezentuje ją graficznie | |
Z_1A_C11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | 2,0 | Student nie potrafi prognozować czasu trwania działania; ilości zasobów oraz kosztów. Student nie potrafi stworzyć diagramu sieci projektu |
3,0 | Student prognozuje czas trwania działania w projekcie przy ograniczonych zasobach; ilość zasobów oraz poziom kosztów. Student tworzy diagram sieci projektu | |
3,5 | Student prognozuje czas trwania działania i poziom kosztów przy ograniczonych zasobach w projekcie oraz tworzy strukturę podziału zasobów oraz diagram sieci projektu | |
4,0 | Student prognozuje czas trwania działania i poziom kosztów przy ograniczonych zasobach w projekcie oraz tworzy strukturę podziału zasobów. Student sporządza diagram sieci projektu i określa na nim ścieżkę krytyczną | |
4,5 | Student prognozuje czas trwania działania i poziom kosztów przy ograniczonych zasobach w projekcie oraz tworzy strukturę podziału zasobów. Student sporządza diagram sieci projektu, określa na nim ścieżkę krytyczną i oraz dostrzega możliwości skracania hormonogramu | |
5,0 | Student prognozuje czas trwania działania i poziom kosztów przy ograniczonych zasobach w projekcie oraz tworzy strukturę podziału zasobów. Student sporządza diagram sieci projektu i dokonuje jego interpretacji proponując jego zmiany i modyfikacje |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | 2,0 | Student nie dostrzega możliwości wprowadzenia zamian usprawniających w projekcie |
3,0 | Student dostrzega i proponuje możliwości wprowadzenia zamian usprawniających w projekcie | |
3,5 | Student proponuje działania usprawniające w projektach, potrafi określić ich wpływ na zakres projektu w ograniczonym zakresie | |
4,0 | Student proponuje działania usprawniające w projektach, potrafi określić ich wpływ na zakres projektu | |
4,5 | Student proponuje działania usprawniające w projektach, znając znaczenie ich dokładnej analizy i planowania w zarządzaniu projektami | |
5,0 | Student proponuje działania usprawniające w projektach, zna procedury akceptacji wszelkich zmian oraz znaczenie dokładej analizy i planowania zmian w zarządzaniu projektami |
Literatura podstawowa
- Wysocki R.K., McGary R., Efektywne zarzadzanie projektami, Helion, Gliwice, 2005
- Pawlak M., Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
- Trocki M., Grusza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa, 2003
- Mingus N., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2002
Literatura dodatkowa
- Brandenburg H., Zarządzanie projektami, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice, 2003
- Kerzner H., Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, Gliwice, 2005