Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Kierunki rozwoju sektora prywatnego w Polsce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kierunki rozwoju sektora prywatnego w Polsce
Specjalność Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej, zaliczony program makro i mikroekonomii, znajomość instrumentów polityki gospodarczej państwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym.1
T-W-2Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne rozwoju sektora prywatnego2
T-W-3Polityka sektorowa i instrumentalna1
T-W-4Pracujący według sekcji i działów w długim okresie2
T-W-5Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury.2
T-W-6Pomoc publiczna sektora, regionalna i horyzontalna na tle innych instrumentów pobudzania zmian w sferze rynku1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Godziny aktywności na wykładach9
A-W-2Przegląd literatury i portali internetowych10
A-W-3Przygotowanie do wykładów11
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawdzianu pisemnego
S-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D7/3_W01
Uzyskał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej
ZN1_1A_W04S1A_W03C-1T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1
ZN1_1A_D7/3_W02
Potrafi poszukiwać danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja
ZN1_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1T-W-5, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D7/3_U01
Posiada umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy, wykorzystania metod i technik
ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U04, ZN1_1A_U09, ZN1_1A_U13S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1T-W-5, T-W-6, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1
ZN1_1A_D7/3_U02
Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce
ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U11, ZN1_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07, S1A_U08C-1T-W-3, T-W-5M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D7/3_K01
Posiada wiedzę o sektorze prywatnym w Polsce
ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K05, ZN1_1A_K08S1A_K01, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D7/3_W01
Uzyskał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D7/3_W02
Potrafi poszukiwać danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D7/3_U01
Posiada umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy, wykorzystania metod i technik
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_D7/3_U02
Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D7/3_K01
Posiada wiedzę o sektorze prywatnym w Polsce
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rutkowski J., Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów., Uniwersytet Łódzki, Łódź, 2010
  2. Winiarski B., Polityka ekonomiczna, PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Acocella Z., Zasady polityki gospodarczej, PWN, Warszawa, 2002
  2. Balcerzak-Paradowska B., Praca kobiet w sektorze prywatnym, szanse i bariery., IPiPS Studia i Monografie, Warszawa, 2003
  3. Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, PWE, Warszawa, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym.1
T-W-2Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne rozwoju sektora prywatnego2
T-W-3Polityka sektorowa i instrumentalna1
T-W-4Pracujący według sekcji i działów w długim okresie2
T-W-5Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury.2
T-W-6Pomoc publiczna sektora, regionalna i horyzontalna na tle innych instrumentów pobudzania zmian w sferze rynku1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Godziny aktywności na wykładach9
A-W-2Przegląd literatury i portali internetowych10
A-W-3Przygotowanie do wykładów11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/3_W01Uzyskał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce.
Treści programoweT-W-1Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym.
T-W-4Pracujący według sekcji i działów w długim okresie
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa
S-1Ocena formująca: Ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/3_W02Potrafi poszukiwać danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce.
Treści programoweT-W-5Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury.
T-W-2Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne rozwoju sektora prywatnego
T-W-4Pracujący według sekcji i działów w długim okresie
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa
S-1Ocena formująca: Ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/3_U01Posiada umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy, wykorzystania metod i technik
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
ZN1_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
ZN1_1A_U13potrafi określić źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w zarządzaniu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce.
Treści programoweT-W-5Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury.
T-W-6Pomoc publiczna sektora, regionalna i horyzontalna na tle innych instrumentów pobudzania zmian w sferze rynku
T-W-1Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa
S-1Ocena formująca: Ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/3_U02Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U11posługuje się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji
ZN1_1A_U12potrafi określić oczekiwania rynku
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce.
Treści programoweT-W-3Polityka sektorowa i instrumentalna
T-W-5Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D7/3_K01Posiada wiedzę o sektorze prywatnym w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
ZN1_1A_K05jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
ZN1_1A_K08jest przygotowany do skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce.
Treści programoweT-W-2Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne rozwoju sektora prywatnego
T-W-1Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym.
T-W-5Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa
S-1Ocena formująca: Ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0