Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Wartościowanie i ocena pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wartościowanie i ocena pracy
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zachowań ludzi w organizacjach, zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z pojeciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartosciowania pracy
C-2Nabywanie umiejetnosci wykorzystania metod wartosciowania pracy
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystania i dostosowania wartosciowania pracy przy tworzeniu systemu płac
C-4Budowa umiejetnosci wykorzystania metod i technik oceniania pracy
C-5Pogłebianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy
C-6Zgłebianie procesów oceniania pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pojecie, przedmiot i zakres wartosciowania pracy2
T-A-2Rodzaje metod wartościowania pracy2
T-A-3Metoda Stiegersa-Reeda1
T-A-4Metoda G.W. Hagnera i H. Wenga1
T-A-5Metoda szacunku ekspertów1
T-A-6Metoda "UMEWAP"2
T-A-7Metoda "AWP"2
T-A-8Znaczenie wartosciowania pracy dla tworzenia systemu plac. Dostosowanie systemu plac do przedsiebiorstwa2
T-A-9Ocenianie w procesie pracy2
T-A-10Metody i techniki oceniania3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Praca ze studium przypadku15
A-A-3Przygotowanie do zajęć10
A-A-4Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego17
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Klasyczna metoda problemowa
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-5Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja wyników i propozycji w zakresie przyjetych rozwiazan problemów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D11/5_W01
Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy
ZN1_1A_W05, ZN1_1A_W06, ZN1_1A_W07S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2, M-4S-2
ZN1_1A_D11/5_W02
Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy
ZN1_1A_W05, ZN1_1A_W06, ZN1_1A_W07S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06C-5, C-6T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-5M-1, M-2, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D11/5_U01
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy
ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U06, ZN1_1A_U09S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-2T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-4, M-5S-1, S-3
ZN1_1A_D11/5_U02
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy
ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U06, ZN1_1A_U09S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-4, C-6T-A-9, T-A-10M-2, M-4, M-5S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D11/5_W01
Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy
2,0Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac
ZN1_1A_D11/5_W02
Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy
2,0Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D11/5_U01
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą
ZN1_1A_D11/5_U02
Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą

Literatura podstawowa

  1. Jasiński Zdzisław (red.), Zarzadzanie Praca. Organizowanie, planowanie, motywowanie, kontrola, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1999, ISBN 83-85428-39-9
  2. Martyniak Zbigniew, Organizacja i zarzadzanie. 15 efektywnych metod, Wyd. Antykwa, Kraków-Kluczbork, 1997, ISBN 83-87493-00-7
  3. Pocztowski Aleksy, Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Sedlak K., Beck. E., Budowa systemu wynagradzania, Sedlak & Sedlak Personnel Consulting, Warszawa, 2003
  2. Juchnowicz Marta, Narzedzia i praktyka zarzadzania zasobami ludzkim, POLTEXT, Warszawa, 2006
  3. Listwan Tadeusz, Zarzadzanie kadrami, Wyd. C.H. Beck, Warszawa, 2010
  4. Sajkiewicz Alicja, Zasoby ludzkie w firmie. Organizacja, kierowanie, ekonomika, POLTEXT, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pojecie, przedmiot i zakres wartosciowania pracy2
T-A-2Rodzaje metod wartościowania pracy2
T-A-3Metoda Stiegersa-Reeda1
T-A-4Metoda G.W. Hagnera i H. Wenga1
T-A-5Metoda szacunku ekspertów1
T-A-6Metoda "UMEWAP"2
T-A-7Metoda "AWP"2
T-A-8Znaczenie wartosciowania pracy dla tworzenia systemu plac. Dostosowanie systemu plac do przedsiebiorstwa2
T-A-9Ocenianie w procesie pracy2
T-A-10Metody i techniki oceniania3
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Praca ze studium przypadku15
A-A-3Przygotowanie do zajęć10
A-A-4Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego17
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D11/5_W01Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
ZN1_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
ZN1_1A_W07objaśnia znaczenie i sposoby gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z pojeciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartosciowania pracy
Treści programoweT-A-1Pojecie, przedmiot i zakres wartosciowania pracy
T-A-2Rodzaje metod wartościowania pracy
T-A-3Metoda Stiegersa-Reeda
T-A-4Metoda G.W. Hagnera i H. Wenga
T-A-6Metoda "UMEWAP"
T-A-7Metoda "AWP"
T-A-8Znaczenie wartosciowania pracy dla tworzenia systemu plac. Dostosowanie systemu plac do przedsiebiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D11/5_W02Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
ZN1_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
ZN1_1A_W07objaśnia znaczenie i sposoby gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-5Pogłebianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy
C-6Zgłebianie procesów oceniania pracy
Treści programoweT-A-3Metoda Stiegersa-Reeda
T-A-4Metoda G.W. Hagnera i H. Wenga
T-A-6Metoda "UMEWAP"
T-A-7Metoda "AWP"
T-A-8Znaczenie wartosciowania pracy dla tworzenia systemu plac. Dostosowanie systemu plac do przedsiebiorstwa
T-A-9Ocenianie w procesie pracy
T-A-10Metody i techniki oceniania
T-A-5Metoda szacunku ekspertów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
4,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D11/5_U01Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
ZN1_1A_U06posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
ZN1_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Nabywanie umiejetnosci wykorzystania metod wartosciowania pracy
Treści programoweT-A-3Metoda Stiegersa-Reeda
T-A-4Metoda G.W. Hagnera i H. Wenga
T-A-6Metoda "UMEWAP"
T-A-7Metoda "AWP"
T-A-8Znaczenie wartosciowania pracy dla tworzenia systemu plac. Dostosowanie systemu plac do przedsiebiorstwa
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników i propozycji w zakresie przyjetych rozwiazan problemów
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D11/5_U02Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
ZN1_1A_U06posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
ZN1_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4Budowa umiejetnosci wykorzystania metod i technik oceniania pracy
C-6Zgłebianie procesów oceniania pracy
Treści programoweT-A-9Ocenianie w procesie pracy
T-A-10Metody i techniki oceniania
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników i propozycji w zakresie przyjetych rozwiazan problemów
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy
3,0Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy
3,5Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą