Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Wartościowanie i ocena pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wartościowanie i ocena pracy | ||
Specjalność | Zarządzanie zasobami ludzkimi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z zakresu zachowań ludzi w organizacjach, zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z pojeciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartosciowania pracy |
C-2 | Nabywanie umiejetnosci wykorzystania metod wartosciowania pracy |
C-3 | Przygotowanie studentów do wykorzystania i dostosowania wartosciowania pracy przy tworzeniu systemu płac |
C-4 | Budowa umiejetnosci wykorzystania metod i technik oceniania pracy |
C-5 | Pogłebianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy |
C-6 | Zgłebianie procesów oceniania pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pojecie, przedmiot i zakres wartosciowania pracy | 2 |
T-A-2 | Rodzaje metod wartościowania pracy | 2 |
T-A-3 | Metoda Stiegersa-Reeda | 1 |
T-A-4 | Metoda G.W. Hagnera i H. Wenga | 1 |
T-A-5 | Metoda szacunku ekspertów | 1 |
T-A-6 | Metoda "UMEWAP" | 2 |
T-A-7 | Metoda "AWP" | 2 |
T-A-8 | Znaczenie wartosciowania pracy dla tworzenia systemu plac. Dostosowanie systemu plac do przedsiebiorstwa | 2 |
T-A-9 | Ocenianie w procesie pracy | 2 |
T-A-10 | Metody i techniki oceniania | 3 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-A-2 | Praca ze studium przypadku | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-A-4 | Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego | 17 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Klasyczna metoda problemowa |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-5 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja wyników i propozycji w zakresie przyjetych rozwiazan problemów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia przedmiotowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D11/5_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy | ZN1_1A_W05, ZN1_1A_W06, ZN1_1A_W07 | S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-4 | S-2 |
ZN1_1A_D11/5_W02 Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy | ZN1_1A_W05, ZN1_1A_W06, ZN1_1A_W07 | S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06 | C-5, C-6 | T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-5 | M-1, M-2, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D11/5_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U06, ZN1_1A_U09 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-4, M-5 | S-1, S-3 |
ZN1_1A_D11/5_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy | ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U06, ZN1_1A_U09 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-4, C-6 | T-A-9, T-A-10 | M-2, M-4, M-5 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D11/5_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac | |
ZN1_1A_D11/5_W02 Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D11/5_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą | |
ZN1_1A_D11/5_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą |
Literatura podstawowa
- Jasiński Zdzisław (red.), Zarzadzanie Praca. Organizowanie, planowanie, motywowanie, kontrola, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1999, ISBN 83-85428-39-9
- Martyniak Zbigniew, Organizacja i zarzadzanie. 15 efektywnych metod, Wyd. Antykwa, Kraków-Kluczbork, 1997, ISBN 83-87493-00-7
- Pocztowski Aleksy, Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Sedlak K., Beck. E., Budowa systemu wynagradzania, Sedlak & Sedlak Personnel Consulting, Warszawa, 2003
- Juchnowicz Marta, Narzedzia i praktyka zarzadzania zasobami ludzkim, POLTEXT, Warszawa, 2006
- Listwan Tadeusz, Zarzadzanie kadrami, Wyd. C.H. Beck, Warszawa, 2010
- Sajkiewicz Alicja, Zasoby ludzkie w firmie. Organizacja, kierowanie, ekonomika, POLTEXT, Warszawa, 2000