Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Ekonomika turystyki
Sylabus przedmiotu Język hiszpański III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język hiszpański III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-3 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-4 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Konflikty XXI wieku. Wyrażanie opinii, argumentacja. Czasowniki:me parece +subjuntivo, es cierto + indicativo, está claro + indicativo. | 10 |
T-A-2 | List formalny, pisma urzędowe, podania. Nauka języka oficjalnego. Argumentacja. Wyrażenia: porque, a casa de, debido a, puesto que. | 5 |
T-A-3 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 15 |
T-A-4 | Trening formatu egzaminu B2 (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno- gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy- argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów). | 10 |
40 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 40 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-A-3 | Przygotowanie się do egzaminu | 10 |
A-A-4 | Przygotowanie sie do zajęć | 35 |
A-A-5 | Egzamin | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_A3/H3/N_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | ZN1_1A_W01 | S1A_W01 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-7 | S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
ZN1_1A_A3/H3/N_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZN1_1A_W01 | S1A_W01 | C-2 | T-A-3 | M-1, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_A3/H3/N_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | ZN1_1A_U19, ZN1_1A_U18 | S1A_U09, S1A_U10 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4 |
ZN1_1A_A3/H3/N_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | ZN1_1A_U19, ZN1_1A_U18 | S1A_U09, S1A_U10 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-4, M-7 | S-2, S-5, S-6 |
ZN1_1A_A3/H3/N_U03 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, teksty specjalistyczne oraz potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi | ZN1_1A_U20 | S1A_U11 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-5 | S-2, S-5 |
ZN1_1A_A3/H3/N_U04 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | ZN1_1A_U20, ZN1_1A_U19, ZN1_1A_U18 | S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11 | C-2 | T-A-3 | M-1, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_A3/H3/N_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | ZN1_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K06 | C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3, S-5, S-6 |
ZN1_1A_A3/H3/N_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | ZN1_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03 | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-4, S-6 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_A3/H3/N_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_A3/H3/N_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_A3/H3/N_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_A3/H3/N_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_A3/H3/N_U03 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, teksty specjalistyczne oraz potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_A3/H3/N_U04 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_A3/H3/N_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_A3/H3/N_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Agueda Alba, Cristina Blanco, Isabel Bueso, Gloria Caballero, Prisma Progresa, Edi Numen, 2004
- J. PERLIN, M. MILEWSKA- RODRIGUES, Czasowniki hiszpańskie, Wiedza Powrzechna, 1999
Literatura dodatkowa
- F. CASTRO, Uso de gramatica 1, 2, Edelsa, 2005
- M. CYBULSKA-JANCZEW, J. PERLIN, Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002